altså hvis det bare er fordi du ikke gider, og du siger du ikke mangler pengene..
jammen så drop det... ikke noget fedt i at gå og være træt af at skulle på arbejde...
jeg havde det nu selv sådan da jeg startede med at arbejde(jeg var 12)
at det også var noget lorte arbejde(gik som fejedreng på en planteskole), og det var trælse arbejdstider, osv osv osv... alt var galt...
men her hvor jeg kommer fra, bliver man sq nød til at arbejde for at få penge 😉
og når man ikke er ældre, kan man ikke forvente andet, end at få det arbejde som de andre ikke gider...
senere fik jeg arbejde hos en kartoffelavler, det var også ret plat til at starte med,
gik bare og ryddede op efter de andre, fejere gulve, lagde paller på plads osv...
men da han på et tidspunkt lærte mig at køre gaffeltruck, blev det lidt sjovere...
og derefter lagde jeg bare mærke til, at jo mere engageret jeg var, jo mere fik jeg lov til... så det gik fra at være "ej skal jeg nu på arbejde igen"...
til at jeg faktisk begyndte at pjække fra skole, for at kunne komme tidligere på arbejde, fordi der blev ved med at være nye ting jeg måske kunne lære idag...
og det betalte sig da, jeg endte med at køre lastbil, gummiged, traktor + hænger og gaffeltruck.... altsammen noget han lærte mig, fordi jeg viste en smule interesse...
senere er jeg så kommet i lære som industriteknikker,
men selv der, bliver man jo sat til det "trælse" arbejde når man lige er begyndt i lære.
for det første fordi man jo ikke kan andet, og fordi mester også lige skal kunne se hvad potentiale der er i dig...
så hvis man virker opsat på at lære noget, og er villig til lige at tage en ekstra tørn når det er nødvendigt, så skal du nok komme langt...
du skal jo tænke på. at chefen ved godt selv hvafor noget arbejde der er mest interesant, så hvis hanhun kan se at du bare ikke gider bare fordi det ikke er det bedste arbejde den dag, jammen så gider de da heller aldrig give dig en chance for at lave mere...
rigtige mænd arbejder 60 timer i ugen 😉