Samling af min computer

Diverse d.  26. september. 2008, skrevet af Bolddrengen
Vist: 360 gange.

Bolddrengen

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2008 23:53:28
Svar/Indlæg:
7/5
Okey, hey alle sammen, så kom jeg endelig igang med at samle min computer HELT selv. Det er første gang og jeg er totalt ny inde for faget, men det går nu umiddelbart meget godt, jeg tror da ikke jeg har ødelagt noget og er stadig ved godt mod :D
Har fået sat alle komponenter ind, bundkortet der sidder i kabinettet, og som har fået monteret sig en CPU,CPU køler, et grafikkort og ram. Har en PSU i toppen og monteret harddisken i bunden af mit kabinet.
Men jeg er ved at løbe ind i problemer, det er alle de satans kabler, jeg har en harddisk og et bundkort som følger:

Gigabyte GA-EP45-DS3
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Samsung SpinPoint F1 HD642JJ 640 GB

Og kabinettet er en:

Mit første spørgsmål i en nok lang række er:
Jeg har som sagt harddisken der skal forbindes til bundkortet, og hvordan gør jeg det præcist? Der er en ledning (en bred gul en der fulgte med bundkortet) der skal sættes ind i harddisken og som skal forbinden med en af 6 SATA stik som er i bundkortet... Hvilket skal jeg forbinde det med ?!

Og tak på forhånd Victor Kristensen

Toft123

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2008 00:04:51
Svar/Indlæg:
1600/230
Der skulle gerne stå et nummer ved siden af hvert stik; det gør der i al fald på mit Gigabyte.. Du skal sætte stikket i det laveste nummer du kan finde.

Bolddrengen

Overclocker
Tilføjet:
27-09-2008 00:17:53
Svar/Indlæg:
7/5
Okey tak, der er nummer 0-5 satte den i nummer 0, så den skulle være i vinkel?

Spørgsmål nummer 2:

Har fire faner i mit system. En CPU-køler, den er let at forbinde, der stå CPU_FAN så tror det er rigtigt, de 3 andre fane stik er lidt mere kompliserede, jeg har 2 faner i front og en bagtil, de er alle sammen ens, en hvid, en sort og en rød ledning og en 3socket for enden. Men i mit bundkort er der følgerne fagne stik "SYS_FAN1" SYS_FAN2" og "PWR_FAN". SYS fane 2 har fire sockets, så kan max få 2 af mine ledninger i "Mål" har sat den bagerste fane i SYS_FAN1 og min øverste fane af de to bagerste i PWR_FAN. Den sidste er ikke tilkoblet... I'm I doing it right ?!

Tak på forhånd Victor :)

Toft123

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2008 01:06:27
Svar/Indlæg:
1600/230
Det lyder sådan. Men mener du ikke at Sysfan2 har 4 pins? Hvis den har det, er den sidste til blæserstyring, og du kan godt ignorere den hvis ikke der er 4 pins på din blæser...

Bolddrengen

Overclocker
Tilføjet:
27-09-2008 11:35:23
Svar/Indlæg:
7/5
DU har ret og mendte 4 pins :(
Spørgsmål 3:
Jeg har somsagt tilsluttet en størmforsyning, Corsair 650W. Der er satans mange stik, en 24 pins som er forbundet direkte til bundkortet, og en med 8 pins som også er forbrundet til bundkortet... så langt så godt, men ud over det har den virkelig mange stik. på det stik er der 4 af de samme udgange... er det lige meget hvilken udgang du bruger i stikket, hvis du f.eks skal koble harddisken til ? Er det bare lave sådan at en ledning kan blive forbundet til mange ting, så man slipper for unødig ledning?. Altså er Alle udgangene de samme uanset omstændighederne... så længe udgangen er ens selv. :)

Bolddrengen

Overclocker
Tilføjet:
27-09-2008 16:35:18
Svar/Indlæg:
7/5
Okey, nyt spørgsmål , men er efterhånden ved at være ved vejs ende, kryds fingre for at det er gået godt :D

Jeg skal tilslytte mit grafik kort min strøm forsyning, jeg ved bare ikke hvor mange stik jeg skal stikke i grafikkortet. Grafikkortet har 2x6pins lige ved siden af hinanden, og min størm forsyning har 2 stik som umiddelbart kan basse ind... skal jeg virkelig bruge begge stik eller er et stik nok ?

Tak på forhånd Victor

Bolddrengen

Overclocker
Tilføjet:
27-09-2008 21:27:04
Svar/Indlæg:
7/5
Mangler stadig at få svaret på overstående spørgsmpl, men en helt anden ting trænger sig på, hvordan skal det fungere første gang jeg tænder for maskinen og hvordan får jeg bekræfted at jeg har gjort det rigtigt/forkert ;)

animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2008 23:32:09
Svar/Indlæg:
908/160
har grafikkortet 2 x 6 pins - så er det det der også skal monteres.
ellers vil det ikke starte.