Creative Gigaworks T3

Diverse d.  27. september. 2008, skrevet af Mino
Vist: 18948 gange.

Mino
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2008 00:00:00
Svar/Indlæg:
278/73
Creatives nye 2.1 højttaler system er endelig endt hos redaktionen, og HwT har selvfølgelig testet dette system, som Creative selv kalder et mesterstykke.

Link til litteratur: http://hwt.dk/literaturedetail...
hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2008 13:09:05
Svar/Indlæg:
7263/260
#0

God test Mino.
Fedt højtalersæt, men det er mange penge. 😐


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2008 13:13:28
Svar/Indlæg:
2440/66
god artikel.

men er det ikke belastende at knappen at justere bassen sidder på subwooferen?

tænkte på til f.eks. in flames, vil man nok ha mere bass på end f.eks. techno, og det bliver da belastende at skulle skrue op og ned på subwooferen.


Mino
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2008 13:28:06
Svar/Indlæg:
278/73
#2 - Hvis man holder den på lidt under midten som anbefalet, er det sådan set ikke det store problem, for man kan justere bassen som man har lyst til via sit lydprogram 🙂

Jeg har selv et par forskellige equalizer settings jeg kører med, alt efter hvad jeg hører, og det virker faktisk fint.

Ved godt det er en del penge at bruge, men hvis man sætter transformers på og tester knæk frekvensen, begynder man at forstå hvad det gør ved lyden, og jeg var i hvertfald solgt der 😛


Gom
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2008 20:32:08
Svar/Indlæg:
359/73
Hmmm, overvejer lidt om jeg skal skifte mit standhaftige gamle Klipsch Promedia 2.1 sæt ud med sådan et sæt her. Hvordan vil du sige at de to sæt performer ift. hinanden? Hvis du kender det gamle Klipsch Promedia 2.1 sæt?


Mino
 
Overclocker
Tilføjet:
29-09-2008 07:39:07
Svar/Indlæg:
278/73
#4 - Uha, kan ikke sige at jeg kender det omtalte anlæg..

Hvis det er til film & musik brug, kan jeg i hvertfald godt anbefale dig at overveje det...bare spørg The Boss, for det var sgu med tårer i øjnene jeg måtte aflevere det tilbage. Jeg skiftede tilbage til mit eget udemærkede Empire anlæg, men man bliver hurtigt forvendt, og jeg går selv og spekulerer på at skifte nu.

Jeg tror ikke du ville blive ked af at skifte, men for din egen skyld burde du nok finde en butik hvor der er mulighed for selv at lytte til det. Efter sigende skulle det anlæg du har, være state of the art i 2001, og super lækkert, men der er også gået en del år nu. Lyd er individuelt, og det ville være forkert af mig, bare at sige skift. Men der er nogle features i dette anlæg, som er meget banebrydende indenfor 2.1 computer højttalere, og derfor er det i hvertfald et lyt værd.
Når det kommer til film, har jeg sjældent hørt noget så lækkert som det her, og igen må jeg fremhæve knæk frekvensen, som betyder så ufatteligt meget for lydbilledet.


jepe
 
Overclocker
Tilføjet:
22-10-2008 20:45:35
Svar/Indlæg:
10/5
Hej Mino

Jeg står også og skal investere i et 2.1 system og har med stor glæde læst dine artikler om T3 og Empire systemet.
Du roser begge systemer stort. Men hvilken en af de to ville du vælge hvis du skulle købe i dag?
På EDB priser koster Empire ca. 600 og T3 ca. 1200 kr. og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge så lidt direkte samligning mellem de 2 vil blive værdsat 🙂




Mino
 
Overclocker
Tilføjet:
30-10-2008 11:22:30
Svar/Indlæg:
278/73
Uden tvivl Creatives, det er i en helt anden klasse end Empire sættet, men prisen er jo så også derefter.

Hvis du vælger Creative, har du til gengæld et anlæg der bare sparker røv, og jeg gad da godt selv bytte mit eget empire ud med dette anlæg. Der er virkelig en verden til forskel.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 08:28:18
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg lavet et nyt indlæg 😀 var ikke sikker på om der ville komme nogle forbi her mere :)

http://hwt.dk/forumthread.aspx...