Igår aftes besluttede jeg mig for at installere 64bit business på min store maskine og de installation gik godt ikke noget der. Men da jeg kome ind i windows og installerede driver og det frøs den nogle gange bare sådan også var det bare at ligge den nede og startede op igen og den blev ved med at fryse 😕
Nu her til morgen besluttede jeg mig lige for at teste det hele igennem for hvad fanden der kunne være galt. Kører så en memtest og på de første 10 sek af testen for jeg 36 fejl på rammene 😲
Skal jeg gå ud fra at det er mine ram som er defekte eller ligger der måske noget andet i det? Har sat dem til at køre 9-9-9-24 som de kører std istedet for de 7-7-7-20 jeg kørte med. Men 36 fejl det synes jeg sku er mange fejl 😩 Nogen som lige kan komme med et forslag til hvad jeg lige kan gøre?
Ja, det syntes jeg godt nok lyder vildt. Hvorfor køre du ikke dual channel med dem?. Kan se på dit billed i profilen, du køre en ram blok i den blå og den anden i den røde?.
De kører skam dual channel det er sådan de skal sidde på det MSI board 🙂 Men jeg kan ingenting gøre lige så snart jeg bare tænker på at åbne windows så fryser den med det samme 😩
Jep den er fuldt opdateret med SP1 og alle opdateringerne. Pc'en skabte sig virkelig igår jeg kunne nogle gange godt komme ind og installere noget men efter en 10 min så frøs den også kunne jeg ingenting ☹
Har jeg ikke prøvet men har prøvet med vista home basic 32 bit og der laver den også fejl så vil tro den gør det i xp også. Den har også opført sig lige underligt her på det seneste 😕
har også lige snakket med en af it supporter fra der hvor rammene er købt og han siger at det er nye ram så de skal ombyttes til nogle andre. Bare jeg for nogle igen som kan klare 1600 mhz uden de store problemer 🙂