Computer og fordomme

Litteratur d.  29. september. 2008, skrevet af morten-turi
Vist: 488 gange.

morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2008 10:13:48
Svar/Indlæg:
924/212
hey. jeg har skrevet mig en stil om Computerspil, selve stilen er god (syntes jeg selv)

og jeg håber i vil finde det som noget godt læse materiale 🙂

stilen kan fås her: http://files.filefront.com/Min...

håber i i kan li' det 🙂
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2008 11:02:57
Svar/Indlæg:
2587/91
Den er udmærket skrevet i så fjernt, at den giver et indblik i hvordan du personligt forholder dig til de forskellige emner, du er inde at berøre. Det virker blot lidt for meget som en opsummering af fakta, der er ikke noget konkluderende i den - eller var det ikke meningen?

Som lidt konstruktiv kritik kunne jeg godt savne en lidt større sammenhæng, f.eks. i forhold til hvad det er der får os til at falde for den digitale underholdning i første omgang, eller linket mellem at være "nørd" og hvad det vil sige at være entusiast.

I min begrebsverden er "nørd" nemlig ikke så negativt ladet som det udpensles til at være; Nørd kan bruges om hvem som helst, der bare er altvidende indenfor sit felt.

Men hygsom læsning, bestemt 🙂


dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2008 11:34:49
Svar/Indlæg:
2534/80
Udemærket skrevet, lidt fejl hist og her men ellers godt. (cod4 foregår ikke i anden verdens krig😉)


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2008 11:39:42
Svar/Indlæg:
3233/128
Husk at konkludere og kæde tingene sammen, her henter du dine karakterer


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2008 11:46:44
Svar/Indlæg:
2587/91
#3 mente jeg også jeg skrev mellem linierne jo 😛


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2008 11:56:52
Svar/Indlæg:
924/212
så er det rettet #2

jeg spiller COD4 meget....måske var det fordi jeg spillede COD2 igår og jeg skrev det med andenverdenskrig klokken 2:30 xD 🤣

men tak for kritiken, så må vi se hvad min lære siger 🙂


Blach
 
Overclocker
Tilføjet:
29-09-2008 15:16:05
Svar/Indlæg:
39/1
Kan kun give #1 ret. Derudover er det lidt som om du går i tomgang til tider, bl.a. i dit "afsnit" omkring vold i computerspil og Gmod. Ellers en okay stil, men vil nok lige råde dig til at få en anden til at læse den igennem inden du aflevere, er en del vrøvle formuleringer og lidt små fejl. Hvis du får rettet det skal det nok blive bedre.
Den skriftstørrelse du bruger (14) må i gerne det? Og hvad med de, efter min mening, alt for mange afsnit - synes der er mange du godt kunne slå sammen.

Bare fordi jeg er lidt nysgerrig, har jeg lige et par spørgsmål til dig :) Kan huske da jeg gik i folkeskole, at vi havde nogle regler når vi skulle aflevere stile skrevet på computer, et par af disse var:

1. Skriftstørrelse, max 12
2. Linjeafstand = 1½. Så havde læren plads til at smide rettelser ind

Hvordan er det nu? Har I nogle i skal holde jer indenfor, eller er det bare sundfornuft?


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2008 18:36:45
Svar/Indlæg:
924/212
vors lære siger bare den ikke må være under 1½ eller over 5 sider 😛



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2008 18:53:19
Svar/Indlæg:
4230/89
#5 jammen det er jo også perfekt...

jeg havde en kammerat der gik på HTX,
der var så bare det, at han var ikke helt vild god til engelsk, så igennem den tid han var der, lavede jeg mange af hans engelsk afleveringer...

der var det så også jeg skrev en aflevering om den amerikanske borgerkrig, som jeg skrev størstedelen af til et Lan, kl lort om natten...
jeg fik lige noget inspirration da vi begyndte at spille DOD


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2008 22:08:27
Svar/Indlæg:
1317/46
Nu ved jeg ikke hvilke krav, der er til opgaven. Der er mange sætnings/stave/skrivefejl, herunder er der nogle eksempler:

computer entusiast... (staves computerentusiast(et ikke to ord, generelt problem)
Man kan lærer mange... lære(ikke lærer)

stavefejl a.la ovenstående er et generelt problem, som gør teksten lidt svære at læse, det er et generelt problem at du bruger talesproget for meget, det giver fejl som denne:

Nogen personer vil måske begå kriminalitet, eller endda mord... (Nogle, ikke nogen, desuden er mord også kriminalitet)

Derfor er spillet "GTA IV" blevet bandlyst fra Thailand...(bandlyst i ikke fra)
Spillet indebære at man... (indebærer)

jeg kan finde er, at spillende kan opsluge.. (kan forstås perværst, det hedder spillene uden d)

Jeg kan finde fejl i hvert eneste afsnit, så ovenstående er kun repræsentativt, men som sagt ved jeg ikke hvilke krav der stilles.

Desuden vil jeg tilslutte mig #1's kommentar, opgaven mangler sammenhæng, nu ved jeg ikke hvornår du skal aflevere, men hvis du har tid, så vil jeg foreslå at du bruger det du har skrevet som en klade og får delt opgaven op i indledning, indhold og konklusion. Opdelingen sikrer at der skabes struktur, også når du selv skal skrive. Hvis du først har præsenteret strukturen i en indledning så bliver det både lettere at læse og skrive, igen jf. #1.

Desuden ville jeg bruge den omtalte artikel i indledningen og efterfølgende bruge den i opgaven.

På side 2 beynder du pludseligt med sætningen: "Der findes mange "Skyde spil""(hedder skydespil, et ord), og så remser du en masse spiltyper op, jeg mangler en begrundelse for at du pludseligt begynder at remse spillene op(fx. at de viser at nørder er intelligente og sociale).

Nu kender jeg ikke din lærer, men meget af det du skriver især under opremsningen af spil virker indforstået, så medmindre din lærer er nørd, så bør du bruge mere "tid" på at forklare fagudtrykkende.

Den sidste kommentar omhandler manglen på kilder, men nu ved jeg som sagt ikke hvilke krav der stilles så er det måske i orden.


#10
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2008 07:09:13
Svar/Indlæg:
2587/91
Her er i øvrigt lidt input fra den anden side af atlanten..
http://www.msnbc.msn.com/id/26... 🤣


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2008 12:21:39
Svar/Indlæg:
924/212
Så gutter 🙂

sad og rettede den i 6 timer igår... 🙂

og den afleveres...

mange tak for jeres hjælp :yes: