Projekt: Media Center

Media Center d.  29. september. 2008, skrevet af bodyman
Vist: 695 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2008 10:19:20
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

I fredags modtog jeg alle mine dele til mit nye media center, og så gik turen ellers bare direkte hjem efter arbejde, for der skulle nørdes 😎

Definitionen af en nørd: En person der går meget op i et område, personen drikker typisk cola og har osterejer oppe i næsen 🤣

Mit nye media center består af følgende:

HW:
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- Athlon64 X2 4850
- Zalman CNPS 7500CU LED
- 2 x 1GB DDR2 G-Skill
- 2 x Samsung F1 1TB diske
- Pioneer Blu-Ray afspiller
- Silverstone GD02 Black
- Chillinovation 400W psu
- WMCE Remote

SW
- Windows Xp Pro m. SP3
- .Net Framework 3.5
- MediaPortal 1.0 RC1
- PowerDVD Ultra v. 8.0
- BulletProof FTP
- Deamontool
- K-lite Codec pack

1 Del. Media Center samles.
-------------------------------------------------------------------------------
Det var længe siden jeg har samlet et AMD system, ja faktisk 12 år siden! Så det var lidt sjovt at skulle bygge sådan en maskine, og der var jo ik rigtig noget I det, det eneste jeg var lidt nervøs overfor, var om køleren kunne være der, men det kunne den heldigvis :D men den måtte heller ikke være bare 1mm højere (no shit)...

2 Del. Installere Windows Xp Pro m. SP3
Jeg ville lave en install, hvor SP3 og Sata driver var integreret. Til det formål brugte jeg nLite (dejligt program) det gik også helt fint, men havde dog nogle problemer, med de skide sata driver jeg kunne finde, på min Gigabyte Driver cd, jeg kunne kun finde nogen for noget G-Sata, og jeg kørte mine diske på SM700.

Langt om længe fik jeg læst, mig frem til at man skulle køre en menu file på denne driver cd, og så skulle man smide en diskette i sit floppy drev !!!! STOP !!!! hvad stod der? Floppy drev, diskette? det kan da ik være rigtig i År 2008???

Nå men jeg tager en usbpen, tvinger windows til at se den som A:\ og jeg køre den menu file, og den lægger de rigtige SB700 driver over på den uden problemer, lækkert!

Jeg får lavet et nyt image med Nlite, se nu kunne jeg få lov at installere Windows Xp m. SP3 og de rigtige Sata driver weeee...

3 Del. Opsætning af Ftp, Mediaportal og PowerDVD Ultra
Så lykkes det mig at få Mediaportal, til at afspille Blu-Ray film :)

Men hold da op der er mange små opgaver i sådan et projekt, som at få det til at skifter over til 24p når blu-ray film afspilles, at få musen til at hide...

Har leget lidt med at shell skal være mediaportal.exe i stedet for explorer.exe men det gik sku ikke så godt... Har så tænkt på at lave en batch som slår explorer.exe ihjel når den har været startet op og alle andre services køre rigtig...

Jeg er nået dertil hvor jeg skal finde mig et fedt skin til mediaportal, og så skal resten ellers bare sættes op dvs. alle dvd iso filer, billeder, musik m.m. skal læses ind osv.

Og så er det vist ved at være tid til test oppe i stuen, fuck det bliver spændene :)

Men her er lidt af de ting jeg arbejder med lige pt.

- Install af Bulletproof Ftp Server (Løst)
- Install af Mediaportal (Løst)
- Install af PowerDVD Ultra (Løst)
- Afspil DVD ISO filer direkte fra MediaPortal (Løst)
- DVD ISO Filer, henter automatisk dvd cover og film info ned fra IMDB.com (Løst)
- Afspil Mp3 (Løst)
- Afspil Internet Radio (Løst)
- Afspil Bluray film i MediaPortal (Løst)
- Afspil MPEG-4 AVC (H.264) (Afventer)
- Visning af billeder (Afventer)
- Skins (Igang)

4 Del. Få det sat op i stuen.
Når jeg er nået hertil, skal det sættes op med HDMI over i min Surround Reciver, der kan decode lydformater DD, DTS, DTS-HD, True-HD m.m.

Og den sender så 1080P billede signal vider op til min plasmaskærm.

Meeeen der går nok lidt tid endnu hehe...

Lidt Spørgsmål:

- Hvordan kan jeg starte media center op uden mus og tastatur sat til? vil bios ik brok sig?

- Kan det virkelig pas at min cpu ikke bliver over 37 grader i Load ? og at begge core kun er 20 - 23 grader i Load alt målt med 21 grader stue temp. og målt med HWmonitor og coretemp.

- Hvor varm må en AMD Cpu som jeg har valgt max blive ??

Billeder kommer, men lige nu må i nøjes med disse: http://www.silverstonetek.com/...
mbm

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2008 10:51:57
Svar/Indlæg:
3746/627
Du kan sagtens starte op med tryk på remoten. Jeg husker dog det er lidt bøvlet med XP. Jeg skulle ihvertfald lave noget hokus pokus. Kan ikke lige huske præcis hvad. Det virker bedre i Vista.

37C lyder ikke rigtigt. Ellers har du rigtig godt airflow.

Min 4800+ løber op på 70C under load. Men jeg har heller ikke noget airflow.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2008 12:53:08
Svar/Indlæg:
2333/391
3 Del.

Så lykkes det mig at få Mediaportal, til at afspille Blu-Ray film :)

Men hold da op der er mange små opgaver i sådan et projekt, som at få det til at skifter over til 24p når blu-ray film afspilles, at få musen til at hide...

Har leget lidt med at shell skal være mediaportal.exe i stedet for explorer.exe men det gik sku ikke så godt... Har så tænkt på at lave en batch som slår explorer.exe ihjel når den har været startet op og alle andre services køre rigtig...

Jeg er nået dertil hvor jeg skal finde mig et fedt skin til mediaportal, og så skal resten ellers bare sættes op dvs. alle dvd iso filer, billeder, musik m.m. skal læses ind osv.

Og så det vist ved at være tid til test oppe i stuen, fuck det bliver spændene :)

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2008 12:53:42
Svar/Indlæg:
2333/391
#01 hvilket program måler du med?

Kunne være jeg skulle prøve at opdatere bios, har jeg faktisk glemt hehe :)