Konfiguration af Cybercity internet

Diverse d.  30. september. 2008, skrevet af speed six
Vist: 417 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2008 20:14:48
Svar/Indlæg:
786/83
Mit Tele2 ADSL abonnememt er blevet konverteret til et ditto fra Cybercity + IP-telefoni. Dette er sket efter opkøbet af Tele2.

Mit problem er nu at få skidtet konfigureret ordentligt.

Jeg har fået internet og IP-telefoni til at virke med den medfølgende router.

Mit problem er nu, at jeg meget gerne vil genbruge min gamle wireless router, D-Link 4300.

Jeg kan bare ikke få skidtet til at virke. Når jeg kobler min D-Link på efter ZyXEL routeren mister jeg forbindelsen til netværket.

Skal jeg ændre noget i hhv. ZyXEL routeren eller D-Link routeren, og hvad skal jeg ændre?

Mit sidste spørgsmål går på, hvordan jeg kommer ind og ændrer opsætningen i ZyXEL routeren. Kan jeg overhovedet dette, eller er den låst af Cybercity?

På forhånd tak.

/Henrik
Trals

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2008 20:24:39
Svar/Indlæg:
472/115
nu err jeg ikke ekspert i at konfigurere så kan ikke sige noget om hva du skal trykke præcist på .. Men jeg har selv cybercity

jeg vil mene du skal have din trådløse router til at virke som en switch.. ellers så skal du have routeren fra i zyxel slået fra og konfiguret den til at sende wan IP videre :/

kig evt lidt her
http://www.cybercity.dk/kundec...

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
30-09-2008 21:30:00
Svar/Indlæg:
228/35
Jeg har gjort som i #1, men jeg har heller ikke tele IP så jeg ved ikke om det kører igennem samme system.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2008 21:44:49
Svar/Indlæg:
786/83
hmmm.

Nu har jeg prøvet på ny at koble min egen trådløse router på netværket efter CC/ZyXEL routeren og nu virker det.

Jeg forstår det simpelt hen ikke. Det ville bare ikke virke før :'-(

Så blev aftenen reddet.

/Henrik

blackdark114

Superbruger
Tilføjet:
30-09-2008 22:38:01
Svar/Indlæg:
212/3
det har sansynligvis noget at gøre med hvilken ip 2 to enheder bruger.

Jeg køre selv med cybercity og jeg kan nævne at den router vi fik derfra kunne vi godt omkonfigurere lidt (ved hjælp af komando promt/telenet).

det du skal være sikker på er at de begge bruger samme ip-"type"

da jeg modtog routeren fra CC brugte den ip'en 10.0.0.1 imens min trådløse router/switch ting (kan ikke lige huske hvad det er) brugte ip'en 192.168.0.2.

Det du skal gøre er at finde ud af hvilken ip "type" du vil bruge. og så instille begge enheder så de bruger den samme "type".

ps. grunden til at "type" står i anførselstegn er at det hedder noget andet jeg ikke lige kan huske navnet på 🙂

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
01-10-2008 09:28:32
Svar/Indlæg:
228/35
#4, jeg står lidt forvirret, for jeg ved at min cybercity er deler IP'er ud ved brug af DHCP, altså automatisk. Denne deler numre ud i 10.0.0.XXX ud, men da det kun er min egen gigabitswitch der er sat til den deler den altså kun en ud. Min gigabit switch derimod dele 192.168.1.XXX numre ud. Jeg har ikke set problemer med dette.
Hvis jeg skal tilgå cybercity modemet skriver jeg blot http://10.0.0.1 , men min egen router findes på 192.168.1.1.

Jeg er ikke er ikke sikker på hvad subnet de kører på, og om det gør noget at de måske er forskellige...

Trals

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2008 13:21:43
Svar/Indlæg:
472/115

hvis det virkelig er en switch og ikke en router du har sat efter CC router så vil CC routeren være centralen og altså den som deler IP er ud til de tilkoblede computere. + det hele burde køre uden probs så længe det er koblet korrekt sammen.

men #5 jeg forstår ikke helt.. du har samme problem som 0# ?
hvis ja så kig lidt nærmere i #4's post.

blackdark114

Superbruger
Tilføjet:
01-10-2008 13:56:04
Svar/Indlæg:
212/3
den nemme løsning er at sætte switchen (som jeg desuden tror er en router siden den uddeler en anden ip) til at få ip fra dhcp-serveren (altså routeren fra CC). så skulle det gerne fungere.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
01-10-2008 20:43:03
Svar/Indlæg:
228/35
#6 og #7... Jeg har vist ikke gjort mig klar nok. Mit system virker fint, og da jeg går efter mottoet, "if there is no problem don't fix it" så har jeg heller ikke tænkt mig at gøre noget ved det. Anyways, det er en router og ikke en switch jeg har.

Jeg skrev indlægget som respons på det #4 skrev med "type".

Jeg har sat min CC router til at videre forwarde alt data til min egen router, så den blot bliver en "send videre" endhed uden egentlig funktion.

emaguina

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2008 08:52:42
Svar/Indlæg:
360/35
Fandt ud af at CC bruger protokol PPPOA og det er ikke alle routere der kan det, mange kører kun PPPOE.