Superbruger
Tilføjet:
02-10-2008 04:09:50
Svar/Indlæg:
30/5
Hej! Jeg står og skal til at bygge en PC, men har lidt problemer med hvilken CPU og bundkort jeg skal købe, da jeg ikke rigtig har så meget forstand på dette. CPU skal helst være Dual core, har set på nogle ligende AMD Athlon 64 x2 6400+ eller 6000+, og Intel Core Duo E8500 eller der omkring (x2 3ghz eller over helst, da jeg allerede har en AMD 64 x2 4800+). Men er det helt ved siden af, eller er der nogle der er bedre, eller andre i ville vælge? I må også gerne komme med en forklaring på hvorfor i ville vælge den ene over den anden.
Med hensyn til bundkort, skal den selvfølgelig kunne understøtte en af disse CPU'er, + DDR3 ram regner jeg med (hvis i har et godt forslag til hvilke, er jeg selvfølgelig også interesseret i at høre det, eller burde jeg bare beholde de 3gb DDR2 jeg har?) , samt plads til et Nvidia Geforce 9800 GX2 og Creative Audigy 2 ZS lydkort. Er der noget jeg mangler? :) Ved det er ret nemt at finde bundkort der kan understøtte de forskellige ting, ved f.eks at søge på edbpriser.dk, men håber lidt at i evt. har lidt erfaringer med nogle bundkort der er gode, så jeg ikke ender med at købe et der går ned efter den første uge! 😕
Håber i kan hjælpe mig lidt :)