takker #65
her oversat fra RBE bios tool
FAQ - Ofte stillede spørgsmål
Q: Hvorfor får jeg tre tankestreger i stedet for et tal i nogle af de 'spænding' kasser?
A: Disse spændinger er 'smeltet', som ATI kalder det. Jeg formoder, det betyder, at det er føreren, der sætter disse spændinger. Men du kan bare lade dette være det, eller du kan overskrive de bindestreger med en numerisk værdi, du vil.
Q: Hvorfor kan jeg ikke bruge kommaer i værdien kasser? For eksempel, jeg gerne vil sæt 1,2 volt i tilstand 3.
A: Det er ofte spurgt af de tyske brugere. Minde om, at der i engelsktalende lande dot bruges i stedet for et komma, så bruger et punktum vil fungere fint her. For eksempel, blot indtaste'1 ,2 'i stedet for »1, 2' (uden de gsejne henholdsvis).
Q: Hvad er det 'BIOS var blevet præ-modificeret ved hjælp af RBE' afkrydsningsfeltet for?
A: Kun til orientering. Med RBE v1.08, kan du endelig belastning BIOS-filer, der er ændret ved hjælp af RBE før. Men det anbefales kraftigt at ændre oprindelige BIOS kun filer. Nogle gange, dette afkrydsningsfelt giver anledning til falsk alarm. I de tilfælde, BIOS-fil ikke opfylder nogle konventioner. Du behøver ikke at bekymre dig om det.
Q: Hvad hedder / tilstande er jeg nødt til at ændre for at få en god og cremet Overclocking erfaringer?
A: afhænger af, hvilke kort du har. Som en tommelfingerregel bør det være en god idé at øge de værdier, der er »høj« allerede. For eksempel mener du har en 3870 og indlæse din BIOS i RBE. Du kan finde dig selv står nogle slots visning 300 MHz, 777 MHz og måske også nogle visning 700 MHz (for GPU ur henholdsvis). Selv om 777 MHz vil være ure interessant for 3D-applikationer, kan det være en god idé at indstille 700 MHz slots til den øgede værdi af jer valg også. Især hvis du oplever problemer med Overclocking som ikke anvender OC-værdier under 3D Fuldskærm ansøgninger. Desuden er nogle gange er det nødvendigt at geninstallere du skærmkortdriver efter blinkende din BIOS.
Q: Hvad er det fan indstillinger ting?
A: For de fleste 3xx0-kort, kan du ændre indstillingerne kontrollere indbygget i automatiske overførsel funktion kontrollerer fan. Alternativt kan du ændre Look Up Table værdier. Grafen altid showes hvordan ændrede værdier påvirke fan kurven. For yderligere information, brug bare hints i fan fanebladet Indstillinger. Hvis du bruger Look Up Table mode, bemærket, at du kan indtaste et hvilket som helst tærskler du gerne (fra 0 til 120 ° C, værdier langt ud over 100 ° C bør ikke være alt for nyttig) og for den fan hastighed nogen værdi fra 0 til 100 %.
Q: I RBE's info fane, der er nogle kasser for at vise RAM beløb, type, grænseflade og skærmkort interface. Min kortets RAM beløb, og grænsefladen er ikke vises korrekt. I virkeligheden er der intet vises for RAM beløb og interface overhovedet. Hvorfor? Er det et problem, måske en indikator for, at min BIOS ikke er fuldt understøttet?
A: Det burde ikke være noget problem. Nogle BIOSes simpelthen ikke indeholder RAM-størrelsen og interface, der anvendes til orientering. På boot op, BIOS-program ikke nogle "trial and error" for at finde ud af om disse værdier, men det er umuligt med lidt læsning (dvs. ikke kører) BIOS. Bare rolig: Dette er kun et optisk spørgsmål, og vil ikke påvirke nogen af RBE's funktioner på alle.
Q: Kan RBE fjerner 862 MHz låse af mine 3850/3870?
A: Denne "låse" er ikke engang en lås i form af et begrænset Overclocking regulering på alle. Det er mere et programmerings fejl i tidlige udgaver af BIOS-koden selv. Således er denne "låse" ikke kan låses op ved en simpel patch. BIOS skal være helt omskrevet, så den eneste måde at fjerne denne lås er at downloade en nyere version af en BIOS egnet til skærmkortet. Se Techpowerup.com VGA database for dette. Men: Overclocking til mere end 862 MHz ved hjælp af RBE (ikke af software-værktøjer ved hjælp overdrive) synes at være muligt. Men jeg har brug for flere forsøg med det. Hvis du ønsker at prøve, er du velkommen til at gøre det og slip mig en linje, hvis det virkede.
Q: Jeg kan ikke vinde noget mere Overclocking headroom ved at øge spændingen. Hvorfor? Hvad er den maksimale sikker spænding indstilling?
A: Du kan indtaste 1000 volt til disse slots, hvis du vil. Ja, så bør du ikke. Det kommer an på kortet, hvad det gør af det. Der er kort, der tilsyneladende ikke har en justerbar spænding transformer på alle, men de fleste kort transformere vil grænse på omkring 1.4 volt. RBE korrekt programmer BIOS for at indstille spænding opført, men på grund af hardware begrænsning, kan det være nok. Du er nødt til at overbevise dig selv ved hjælp af en Multimeter at være sikker på om dine spændinger. Brug Google til at finde ud af hvordan. Hvis du har nået det hardware grænse, en hardware mod ligesom den berømte "blyant mod '(mange tuturials kan findes på internettet) er uundgåelig.
Q: Er du vis kan jeg ændre min 3870 X ² BIOS ved hjælp af RBE? Jeg har hørt rygter om problemer med det.
A: Ja, du kan ændre en 3870 X ² BIOS. På grund af dette kort faktisk har 2 boards med 2 BIOSes, du har at blinke den nøjagtige samme BIOS-fil til begge bestyrelser. Jeg ved ikke, om dette kan ske ved hjælp WinFlash, men jeg er visse ATIFlash kan gøre jobbet!
Q: De viste Tslope i fan fanen undertiden ikke svarer til den værdi, jeg er sikker på, der skal programmeres ind i BIOS efter lastning det. Jeg indskrev den to gange ved hjælp af RivaTuner. Hvorfor?
A: RivaTuner ordentligt displayes den programmend værdi. Men denne programmeret værdi undertiden giver ikke mening. RBE beregner Tslope præcist matcher Tmin / Tmax-indstillinger programmeret. Så denne værdi til tider afviger.
Q: Hvad med sub sælger og skærmkort ID?
A: Med RBE, kan du ændre sælgeren af skærmkortet (den faktiske bord; chippen kommer fra ATI, naturligvis). Så hvis du kan lide dit kort rapportering, der skal produceres ved 3DFX, kan du indstille den. Også, hvis du kan lide dit 2900 pro rapportering for at være en 3870 X ², kan du gøre det. Bemærk, at når man ændrer en sælger, din skærm, at der skal geninstalleres.
Ændring af skærmkort type er meget farligt og ikke anbefales! Geninstallere skærmkort driver er nødvendig, men føreren vil opdage kortet fejlagtigt naturligvis og installere en ikke matcher føreren. Så skal du spille rundt med dette kraftfulde indstilling, hvis du virkelig ved, hvad du laver kun!
Q: BIOS checksum vises i RBE somme tider afviger fra den ene vises i WinFlash. Hvorfor?
A: Det er en kendt fejl i WinFlash. Som du kan overbevise dig selv med næsten alle hex editor, de checksum vises ved RBE er den rigtige. WinFlash simpelthen ikke bruge hele filen som grundlag for sin beregning, men kun den del af den fil, der er rapporteret som filens størrelse inde i filen. Fordi 4870 BIOSes er 128 KB i størrelse og omfanget er ofte rapporteret forkert her, WinFlash vil vise vrøvl. RBE vil indfange dette problem for dig, dog. Der bør ikke være nødvendigt at bekymre sig om dette.