Erfaring med mini kabinet

Diverse d.  05. oktober. 2008, skrevet af abou-
Vist: 310 gange.

abou-

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2008 16:41:19
Svar/Indlæg:
70/19
Hey overclockers

Ville høre om der er nogen her der har erfaring med mini kabinetter som f.eks.

Antec New Solution NSK1380 -EC
Thermaltake lanbox
Silverstone's SUGO

Hvilke har i prøvet, hvad synes i og hvad vil i anbefale?
red_martians

Moderator
Tilføjet:
05-10-2008 17:00:51
Svar/Indlæg:
7881/1165
hej
jeg har prøveten stor del af dem. Må sige at antec har overrasket mig flere gange. Har prøvet både nsk1380 og nsk3480. Især det sidste har overrasket mig. Dehelt små har ofte pladsmangel, så man må ty til mere støjende kølere, har problemer med plads til grafikkort, harddiske osv.
Sugo har både problemer med plads til grafikkort og cpu-køler, men du kan selv vælge din strømforsyning.
NSK1380 må du nøjes med den strømforsyning der følger med. der er dog lidt mere plads til lange grafikkort.
Kender ikke thermaltake lanbox, men det ligner sugo'en ret meget.
Har selv Silverstone temjin TJ08 idag. Som er et micro-tower. Det har været det bedste kompromis indtil videre. der er plads nok til at man kan lege og arbejde med maskinen, men er ikke bundet til specialle kølere eller strømforsyninger osv. Har dog istedet fået et problem med harddiske.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2008 19:05:19
Svar/Indlæg:
8762/174
Jeg har selv et silverstone sugo SG02 kabinet til min lan gamer og det er sku et fint kabinet 🙂
Der er rimelig plads til det fleste grafikkort og det har en handy lille størrelse.
Dog som #1 også nævner er man meget begrænset ved angåendene cpu køler da den maks må være 8 cm høj

Stubkier

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2008 19:58:04
Svar/Indlæg:
339/15
Tag et kig på Lian li PC-05A. Det er lille men der er plads til det hele.

mvh Stubkier

abou-

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2008 16:43:20
Svar/Indlæg:
70/19
Har fundet en side hvor de ikke er så glade for NSK1380'eren:

http://www.silentpcreview.com/...

De brokker sig hovedsageligt over at kabinettet er trælst at arbejde i, at der ikke er ordentligt airflow, og at den medfølgende strømforsyning ikke helt leverer kvalitet nok (ikke nok lydløs). Tænkte på om i synes det er de ekstra 500kr værd at købe en Sugo SG02 eller Thermaltake LANBOX istedet med en Corsair HX520W.

Eller om jeg helt skal droppe tanken om en hurtig lille lan gamer / mediacenter PC der også er lydløs og købe noget lignende en Temjin TJ08 eller NSK3480??

#3 Kan ikke finde det Lian Li PC-05A - er det udgået??

Og hvis der er en der har et af de omtalte kabinetter til salg, så skriv endelig! :)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2008 16:58:21
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg tror du vil blive forbløffet over hvor stor TT Lanbox er, har samlet et system i sådan en, og et almindeligt midi-tower virker faktisk mere kompakt.
Det var en engangs opgave, vil aldrig anbefale det til andre, mere bøvlet at arbejde med, og ikke ret meget mindre.
Men det kølede da fornuftigt. Men det er da så heller ikke super støjsvagt.

Undre mig dog over at den Antec har 120mm fan i PSU, da jeg troede det var en Earth Watts, men den har kun 80mm blæser. (den er ellers ret god, støjsvag og ganske billig)