Sjove computer venner

Diverse d.  05. oktober. 2008, skrevet af morten-turi
Vist: 372 gange.

morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2008 20:39:49
Svar/Indlæg:
924/212
haha

en af mine venner har lige købt ny PC som han fik vide var god.

så han bestilte den og købte ny blæser til CPU'en.

men han kunne ikke sætte på så han droppede det...så spørger han mig hvorfor den ikke gidder at starte og nogle gange vil den gerne men så snart det åbner programmer dør den.

så er det der jeg spørger hvilken CPU han har og han siger bare 3Ghz....

men så spørger jeg hvilken køler han havde på sin CPU, og han siger at den han købte kunne ikke side fast.

så han havde bare sat standarden på...

hvor jeg så jeg kom over og tjekkede hans PC....

kun 2/4 ben af køleren var spændt fast og kølepastaen fra den nye køler var blandet med standarden. og de var minst en ½ tube pasta. og det var størknet pga køleren hanvde "luft" imellem CPU og Køler...

så jeg smøre at pastaen væk og sætter et jævn lag på igen og sætter køleren på.

og så får man bare at vide bagefter at han godt selv kunne men gad ikke (som han selvfølgelig ikke kunne) 😀

kender i ligne historier? 😛



hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2008 20:45:12
Svar/Indlæg:
7263/260
#0

Tjek din PM 🙂 .

HAHA hvor sjovt 😀 🤣


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2008 20:49:48
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg kender godt de historier der. Men jeg er så nørd at jeg bliver lettere sur og irriteret over sådan stupiditet. Jeg syntes det er forfærdeligt at folk ikek selv kan tænke til tider. Men jo, sjovt nok. Men havde ´jeg gjort det samme for en kammi, hvorefter han svarer "Jeg kunne got selv, men gad ikke" Så havde jeg sq flegnet fuldstændig på ham.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2008 20:54:09
Svar/Indlæg:
4217/223
Kender en der sad til lan. Så havde han pillet ved indmaden pga. støv eller andet. Også haft cpu køleren af.
Så sad han og spillede i en halv time ca og puteren blev bare mere og mere sløv, for til sidst at crashe konstant. Vi sagde til ham at han skulle tjekke køleren. Det viste sig at den kun sad på kanten af cpu'en og den var heller ikke sluttet til.
Det første fjolset gør er at tage den af og lægge den udenfor(det var efterår/vinter på tidspunktet) på en flise så den kan blive koldere, istedet for bare at sætte den ordenligt på og slutte den til.
Han fik en lille forbrænding på fingrene og vi andre grinte af ham 😀 😀 😀 🤣 🤣 🤣


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2008 21:01:25
Svar/Indlæg:
7111/480
2# det er jo ikke ale der er lige gode til computer skal man tænkte på vi kan jo abre se hvor mange råd folk søger til samling af computer her inde vis man har fåget af vide man skal pute kølepasta på for af cpu eller bliver for varm så vis man ikke ved beder så tænker man den får da et odenlig la for af være siker 😉


#5
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2008 21:17:40
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg synes det er ok at nogle ikke kan finde ud af det med computere, men det der pisser mig af er så, når de alligevel vil rode i det, og så de smadre et eller andet.

Jeg samlede en pc til min lille fætter her i år. Han blev konfirmeret, så han havde 8000kr til en pc. Jeg fiksede så en til ham, og forklarede ham at han IKKE skulle rode inden i den, for det skulle ikke være sådan at han smadrede noget og jeg så fik skylden da jeg nu havde samlet den. Jeg stoler ikke på ham, så jeg "plomberede" kabinetlågen flere steder, med en lim-pistol.

En måned efter han havde fået den, var den i stykker, og hans forældre blev halv-sure på mig. Da jeg så kom over og tjekkede den, så var plomberingerne selvfølgelig brudt. Da jeg så fortalte ham at jeg godt kunne se han havde haft de åben, så fortalte han så at han havde prøvet at skrue harddisken ud mens den var tændt, og at så var kommet til at ramme printet på den :no:

Jeg fik en undskylding af ham og hans forældrer. Han købte så en ny harddisk, som jeg satte i, og jeg har selvfølgelig "plomberet" den igen 😉 Han fik så efterfølgende en KÆMPE skidebalde af sine forældre 😛


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2008 21:18:37
Svar/Indlæg:
5891/423
#2 det du siger der er at du hader din mor? 😛 🤣 (medmindre hun er geek)


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2008 21:36:41
Svar/Indlæg:
924/212
#6 ????????

#5 HAHA 🤣 sgu sjovt.

noget som sikkert er meget anmindligt er nok de unger i skolen som slår skærmen hvis PCen er for langsom...

men så er det jo der hvor jeg forklarer dem at kan ikke skal slå en PC på skærmen, det er kun på MAC's man gør sådan noget 🤣


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2008 23:59:30
Svar/Indlæg:
2072/117
#7 den forstod jeg ikke.
Medmindre du snakker om iMacs? For sådan en skønhed sidder jeg ved nu 😀