For nogle måneder siden brændte mit bundkort og mit grafikkort af pga. et lyn der slog ned i huset (mærkeligt nok brændte alt det andet ikke af). Derfor skiftede jeg de afbrændte dele ud med de nye i kan se i min profil.
Men jeg er dog ikke tilfreds med computerens ydelse efter mit skift, så derfor har jeg tænkt mig at opgradere computeren i flere faser.
Den første fase har jeg tænkt mig skulle være et skift af mit grafikkort. Jeg har derfor kigget på følgende tre grafikkort (alle tre er HD4850): Club 3D: http://edbpriser.dk/Products/L... - Pris: 1.221 kr.
Et tillægsspørgmål hertil vil så være om min nuværende PSU er nok, eller jeg skal hen og finde en Corsair PSU?
Den næste fase bliver så at få skiftet bundkortet ud med et nyere. Her står jeg dog lidt på bar bund med hensyn til, hvad jeg skal vælge. Dog har jeg alligevel tænkt på at det nok vil være bedst med et bundkort baseret på et Intel P45 chipsæt, men der må I gerne komme med nogle rettelser. Mit budget siger maksimalt 1.000 kr. for bundkortet, hvis det kan gøre det. Ellers må jeg vride lidt mere i pengepungen, hvis der kommer et godt bud 🙂
Den tredje fase bliver en opgradering af min CPU og mine ram. Der har jeg tænkt på noget i E8x00 serien, da jeg kan se at mange har fået nogle gode og stabile overclockingsresultater med netop disse processorer 🙂 Her må folk gerne komme med erfaringer omkring deres overclock med disse CPU'er 😀
Og til sidst den fjerde fase der går ud på at få skiftet kabinettet ud, samt sætte en anden køler på grafikkortet. Det vil jeg dog gerne vente lidt med indtil datoen for det køb nærmer sig 🙂
Jeg håber at der er en masse her i forumet der kan hjælpe mig, da jeg som I kan se, står lidt på bar bund med mine valg 🙂