Ustabil linje

Diverse d.  07. oktober. 2008, skrevet af Zonqui
Vist: 288 gange.

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2008 16:22:43
Svar/Indlæg:
732/117
Hej Alle

Jeg har et yderst usædvanligt problem (i min verden).
Jeg er pt under uddannelse som netværksnørd, så har derfor et rimelig godt indblik i netværksverden skulle jeg mene, men det er mig ubegribeligt hvorfor min linje fra Dansk Bredbånd (SEAS/NVE fiber) er så ustabil.

Der er ikke noget fast tidspunk på døgnet hvor den hopper af, så det skyldes ikke overbelastning på deres udstyr. Jeg har prøvet at køre uden om min router og direkte i deres fiberboks. Jeg har prøvet på flere maskiner, med og uden firewall, stationær som bærbar.

Alligvel oplever jeg "perioder" på ca. 30 min, hvor jeg bliver smidt af hvert 5. min nærmest på sekundet.

I min verden må det næsten skyldes udstyret i deres ende eller fiberboksen som er i min lejlighed.

Nogen som har nogle gode forslag?

Kan tilføje jeg pt tester min WAN-adresse for at tjekke om mit yderside link dør, via en test side ved navn dslreports.com
Her kører jeg både smokepings, samt alm dumme req/ack fra 6 forskellige locations.

På forhånd tak.

Mvh
Morten
noxon

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2008 16:57:55
Svar/Indlæg:
3321/21
Skriv en mail til deres support med info om hvor på linjen der er kaos, havde et lignende problem på vores 10/10 fiber for et par år siden, og det fik de løst sådan rimeligt hurtigt.

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
08-10-2008 16:25:02
Svar/Indlæg:
732/117
Har sørget for at tjekke alle de forskellige muligheder, der kunne skabe problemer på forbindelsen som jeg kender til.

Og det er ligepræcis en 10/10 fiber jeg også har.

Skrev også en længere klage-mail til dem igår, og den bliver da sendt igen idag eller i morgen, for har intet hørt, andet end autosvar med at de har modtaget den.

Mvh
Morten

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
08-10-2008 16:29:49
Svar/Indlæg:
732/117
Dertil skal det siges, at jeg ikke kan bevise hvor på linjen den er gal. Det er det jeg håber dslreports kan jeg hjælpe mig med at bevise. For den tjekker udelukkende min WAN-adresse og udelukker derfor al udstyr på indersiden.

Håbede lidt andre havde oplevet samme problem og derfor måske kendte løsningen.

Mvh
Morten