Hej. Nu når mit windows xp kun kan se 3,25gb af mine ram. Hvordan ville det så forholde sig hvis jeg smed et 1gb kort i? Ville windows xp godt kunne udnytte det og spil?
Nej du kan ikke brug alle 4GB ram på XP 32bit.... Du skal først brug XP64bit eller Vista 64bit for at udnytte alle 4GB ram eller 8GB ram eller mere GB ram....
#3 du skal bare have et 64bit system for at udnytte 4gb ram og derover. 32bit understøtter max 4gb, så hvis du har et gfx på 512 og har 4gb ram, så har du faktisk kun 3,5gb ram.
#6 Ja nok deromkring. Men køb du bare sådan et grafikkort på 1gb alligevel. Så kan du senere opgradere til Vista 64-bit. Ellers skal du købe Vista 64-bit nu, og så kan du købe det grafikkort senere når du nu har råd.
3,25gb ja. Hvorfor ikke bare nøjes med et 512mb kort. Det kan trække det meste alligevel. De 512mb ekstra giver ikke særlig meget alligevel. Af hvad jeg har læst.
Men jeg køber mig snart en 24'' skærm. Den kører nemlig i 1920x1200. Er det så ikke bedst med et 1gb kort, hvis jeg skal køre i den opløsning med kræs på i spil?
ahh nu bliver jeg endnu mere i tvivl. #12 siger de nye ati kort er hode til at udnytte de 512mb ram. Men samtidigt skriver #13 at han ikke mærkede noget tab, så et 1gb ville måske ikke være så dårligt???
Jeg er i tvivl hvad jeg skal købe. Hvad syntes i jeg skal købe? HD4870 512mb eller HD4870 1gb. Se profil for hvad der sidder i min maskine.
Og jeg køber mig også en 24'' skærm som kører 1920x1200.
#19: Forskellen ml. 512 og 1GB versionen ligger ml. 1-2FPS forskel og nogen gangen i den enes favør og andre i det andets. Skal du have HD4870 med 1GB skal du have Powercolor Radeon HD4870 PCS 1GB som er et pre-overclocket kort og det er lidt hurtigere end standard kortet. Men altså du kan jo se GTX260 som er med 896MB ram, men yder det samme som HD4870 512mb kortet.
Jeg kører selv winXP med 4GB og et "1GB" kort og der er ingen problemer.
Okay så bliver det et 512mb udgaven. Men så kommer det andet spørgsmål, ville jeg godt kunne spille de nyeste spil med lid AA + AF og andet guf hvis jeg køber en skærm der kører 1920x1200? Det er jo en ret høj opløsning som kræver lidt fra ens hardware.