Touchpad-fejl på bærbar

Diverse d.  08. oktober. 2008, skrevet af Pede88
Vist: 600 gange.

Pede88

Overclocker
Tilføjet:
08-10-2008 19:44:44
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg har købt en acer aspire one 150 bærbar, som jeg bestemt har været rigtig glad for! Men efter 2 ugers brug er der sket en fejl i min touchpad funktion, idet højremuseknap på touchpadd'n har sat sig fast. Det svarer til at højremusetast altid er trykket nede. På min statusbar i bunden af skærmen kan jeg også bekræfte dette.
Desuden er der ingen tegn på at højre museknap skulle have taget skade eller rent fysisk er trykket mere ned end venstre knap.. :S
Nogen der har haft samme problem eller kan hjælpe ? Har planer om at kontakte sælger, men ville lige høre om der var hjælp at hente her :)

Mvh Peter
anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2008 21:27:17
Svar/Indlæg:
5891/423
synes bare du skulle sende den til RMA... så er problemmet løst 🙂

og velkommen 🙂 :yes:

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2008 21:28:57
Svar/Indlæg:
4107/224
Kan du ikke dirke den op? Det ville være en skam at skulle til at vente så lang tid på RMA, hvis det er noget der kan gøres selv. Selvfølgelig, hvis det fortsætter, så skal den til RMA.

Pede88

Overclocker
Tilføjet:
08-10-2008 23:33:54
Svar/Indlæg:
2/1
Det er måske mig der er newb, men hvad er RMA helt præcist? Jeg har sgu ikke så meget lyst til at åbne den, da jeg nok bare crasher noget andet i stedet 😕

Problemet opstår når jeg trykker på touchpad'n første gang efter boot.. det er ikke engang knapperne til højre/venstre museknap der sidder fast.. det virker sgu underligt

Pede88

Overclocker
Tilføjet:
08-10-2008 23:34:17
Svar/Indlæg:
2/1
forresten tak for respond 😀

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2008 00:15:27
Svar/Indlæg:
4107/224
RMA betyder ''Return Merchandise Authorization''. Det betyder blot at man sender sit skidt til reparation. RMA er bare fagsprog 😛

Men du kan evt. sende en mail til det sted hvor du købte den, og spørge om råd der først. Selvom jeg tror de også foreslår dig at sende den ind,

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
09-10-2008 00:24:03
Svar/Indlæg:
2127/11
Ting der kunne være værd at forsøge inden rma: Afinstallere, og geninstallere softwaren til touchpadden, og så sføli at forsøge at trykke den til en mere hensigtsmæssig adfærd. Når du siger at knappen ikke ser ud til at være trykket ned, tyder det på enten en softwarefejl, eller - nok desværre mere sandsynligt - en defekt i kontakten til knappen.

Prøv ovenstående, og de råd en henvendelse til sælger (jeg er enig med #5 i at det er en god ide) evt måtte afstedkomme. Virker det ikke, kommer du ikke udenom en rma.

Velkommen til sitet 🙂