Tv "flimrer" når billedet er lyst.

Hyggehjørnet d.  09. oktober. 2008, skrevet af dennistraberg
Vist: 298 gange.

dennistraberg
 
Overclocker
Tilføjet:
09-10-2008 10:14:08
Svar/Indlæg:
48/21
Hjælp. Jeg har et ældre Philips Matchline Classic tv. af en eller anden grund flimrer billedet hver gang der kommer meget lyse billeder på skærmen. Er der nogen der ved hvad det kan være? Det kommer ikke når jeg afspiller en DVD eller videofilm. Kun ved live tv.

Det er super frustrerende, så selvom dette er et computer forum kunne det jo godt være at der var en der vidste hvad problemet er.

På forhånd tak.
micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2008 17:46:15
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er lidt underligt, hvis det kun kommer ved alm. tv. For det kunne godt lyde somom at du lægger mere mærke til flimmeret på lyse billeder end andre. Hvilket er helt normalt på billederørs tv, da strålen der danner billedet kun oplyser, hver linie i billedet i 0,000034 sek. Og den energi / lys der afsættes i billedemasken på indersiden af billederøret, skal enten holde lyset, eller snyde dine øjne til at tro at linien er lys, i helt op til 0,02 sek.

Og det giver jo problemer for den aller lyseste del af farve spektret da, man i praksis ikke stræber efter at holde denne del helt stabil, men mere en middelværdi af alle apparatets kontrast niveauer. Så den helt hvide skærme hører jo til aparatets yderpunkter af farvegengivelser, så det kan nemt give problemer!

Og hvis så røret er ved at være slidt osv. så fremtræder det nok ekstra tydeligt?


Men det undre mig at du ikke oplever det ved DVD...? Prøv evt. at skrue ned for lys og kontrast, og se om det kan hjælpe lidt på det.

Men det er måske nok også snart tid til et nyt tv måske ? 😉


dennistraberg
 
Overclocker
Tilføjet:
09-10-2008 23:45:30
Svar/Indlæg:
48/21
Det kan godt være det er ved at stå af. For det er ikke bare lidt småflimren, men det er fuldstændig forvrænget og nogen gange slet ikke til at se...