Jeg har længe gået og leget med tanken om at komme igang med lidt vandkøling,og nu har jeg endelig besluttet mig for at prøve det, men jeg er lidt på bare bund med hvilke ting der er gode.
Jeg har tænkt mig at modde mit kabinet ligesom ham her (i kan se det hvis i bladrer halvt ned) bare med radiatorer i hver side, der blæser luften ud af kabinettet. http://hardforum.com/showthrea...
Og jeg havde regnet med mit loop skulle være:
Pumpe/reservoir-Rads-Cpu
Er der noget der skal ændres eller kan gøres bedre/billigere?
når du nu er nybegynder kan det være en god ide at bruge push on fittings og 10/8 mm slange. Der ser super godt ud, og er utroligt nemt at arbejde med. samtidig slipper du for bøvlet med spændebånd.
du kan også få push on fittings til 11/12mm ID slange. Men det koster en formue. Ellers synes jeg det ser rigtig fint ud.
jeg har brugt ca 2,5 m slange til mit setup, og det vel at mærke i at Thermaltake Mozart TX kabinet. så der skal noget slange til. så 5 meter er alt alt for meget. du kan sagtens klare dig med 2 meter. så køber du 3 er du længe fint kørende.
jeg kan godt se det er meget lettere, jeg har heller ikke meget tillid til de plastik spædebånd man kan købe, så planlagde noget med nogle "metal strips"
Men hvad med min pumpe, cpu blok, og rads, er de gode?
til prisen får du nok ikke noget meget bedre end det du har valgt. så hold dig endelig til det. du kan jo altid købe dyrere sager hvis du engang føler for det.
og push on fitings er sgu lidt nemt. jeg er selv gået over til 12mm ID slange. men det gjorde jeg kun pga den pumpe jeg købte mig.
De plastic spændebånd man kan købe er nu ellers ret stærke, så dem skal du ikke være bange for 🙂 men push on ser nu også noget bedre ud hehe..
Det ser fint ud det du har valgt 🙂 Men du skal regne med at 12mm slanger fylder godt i kabinettet skiftede selv fra 12mm clearflex til 8-10 push on med fittings og det er noget nemmere at have med at gøre sådan nogle clearflex slanger er ikke så nemme at bøje når man skal lave skarpe buk,
tom81 du har en del at lære om MasterKleer slange 😉 den låser selv fast til fettings 😛 kig på det indre mål 😉 der er regtig mange der ikke låser ders slanger når de bruger det,jeg køre også selv uden nogle for for sikkerhed.
det var til min radiator, i toppen af min kabinet.. man kommer jo ikke rigtig til at se det, når der kommer et gitter foran.. du skal vel også have købt en gitter og ha sat uden på?