HDMI virker forsat ik, måske en løsning ?

Media Center d.  10. oktober. 2008, skrevet af bodyman
Vist: 503 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2008 14:26:59
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Tidliger tråd: http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Jeg har forsat problemer med mit media center, jeg kan godt få billede men ik lyd over onboard HDMI, total nederen...

Jeg har søgt efter en løsning over alt, selv på udlandske hjemmesider, har også skrevet til Harman Kardon, men intet svar fra dem! på de udlandske sider, skriver nogen at det er en fejl i min reciver, og der snart skulle komme en opdatering, hvor andre siger at dette ikke er korrekt, og det må være media centeret...

Lige til at blive forvirret over! Det der undre mig er jo HDMI virker fint på andre enheder så som Xbox 360, Panasonic Blu-Ray afspiller og en Tvix SH-4100 afspiller, aldrig haft problemer med lyd og billede før nu...

Så man kunne tænkes at der var et problem med mediacenteret... Men igen, hvis jeg tager HDMI kabel direkte fra mediacenter op i mit tv, så er der både lyd og billede, gennem HDMI...

Jeg har så siddet og tænkt på, at hvad nu hvis jeg købet et ATI Gfx kort måske 4670 kort ? og et Creative lydkort.

skal der gøres noget specialt for at få både lyd og billede ud igennem HDMI på sådan et gfx kort ? tænker på om der skal forbindes noget ledning mellem gfx og lydkort eller skal man bare monteret, installere og så burde det virke?

Jeg ved ik hvor fejlen ligger i mit setup, og jeg tænker at gfx og lydkort er billiger end en ny reciver. Og måske et forsøg værd...

Min plan var så at disable onboard lyd og gfx delen.
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2008 14:43:39
Svar/Indlæg:
10398/435
du kan vel nøjes med et 4670.

der skal ikke bruges nogle ekstra kabler. man skal bare smide hdmi lyddriver ind (altså til grafikkortet).

Jeg har et 2600XT sat til TV'et via hdmi. Tager lyden fra tv'et til recieveren. Så slipper jeg for at skulle vælge source på recieveren hele tiden. Jeg har dog også kun stereo setup.

I dit tilfælde skal du vel ha 4670 til reciever via hdmi. Og så skal billedet føres videre til tv'et. Så skal du også have noget alm stereo lyd fra tv til reciever.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2008 14:55:15
Svar/Indlæg:
2333/391

Det jeg skal er at sende lyd og billede via HDMI fra media center til HDMI switchen i reciveren. Den decoder så lyden, og så har jeg enten PCM, DTS, DD, DTS HD eller True-HD til rådighed alt efter hvad medie jeg afspiller i mit media center.

Billede signal bliver så sendt direkte vider fra min reciver op til mit tv, uden lyd...

Og mit problem er lige pt. der ingen lyd bliver sendt med over HDMI kablet, men kun video... Men hvis jeg tager samme kabel, og sætter op i HDMI indgang på mit tv, så kommer der lyd og billede...

Ja jeg har kigget lidt på ATI HD 4670, den har HDMI og har 7.1 sound support... Hvis det ik virker, så kan jeg jo altid levere det retur, og få mine penge tilbage...

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2008 15:48:27
Svar/Indlæg:
10398/435
ja, den er jeg skam med på. jeg svarer bare på #0 om du skal bruge ekstra lydkort og internt kabel. Og så udbyder jeg hvordan mit setup kører med hdmi grafikkort så du er med på hvilket kabler det kræver (eller snare ikke kræver) 😉

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2008 17:56:43
Svar/Indlæg:
2333/391
#3 Okay lød til at du ville have jeg skulle køre stereo ?

Jiwmi

Overclocker
Tilføjet:
26-10-2008 15:39:12
Svar/Indlæg:
14/7
Hej Bodyman.
Jeg har det samme problem. Det er dog godtnok en yamaha forstærker/receiver.
Jeg køre nu med hdmi til billede og så køre jeg med optisk til lyden. Det virker fint nok. Ved dog ikke hvor godt det er til hd-lyd da jeg ikke har fået mit mediecenter til at virke 100% med blu ray.
Håber dog på at der kommer en løsning på problemet på et tidspunkt. Så er der et kabel mindre der skal sluttes til. 🙂

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 22:49:36
Svar/Indlæg:
2333/391
#5 Jeg ved at H/K kommer med en firmware her på Tirsdag, så den glæder jeg mig lidt til :D

HD lyd kan ikke køre gennem optisk, det kan kun køre gennem HDMI.

Mit Blu-Ray virker helt fint, dog har jeg lidt problemer med at det perodisk kan finde på at pixeler lidt ? jeg er ik klar over om det er Cpu´en der ikke er kraftig nok ? eller om det måske er det onboard gfx der ik er kraftig nok ?

Det sker heller ikke tit, og aldrig på det samme sted i filmen...

Når modtager jeg i den kommende uge mit nye LG 50" FullHD skærm :)

Glæder mig