Ufrivilligt abonnement "Komputer for alle"

Hyggehjørnet d.  10. oktober. 2008, skrevet af mtum
Vist: 1313 gange.

mtum

Overclocker
Tilføjet:
10-10-2008 21:18:59
Svar/Indlæg:
280/13
Min kæreste har deltaget i noget konkurrence på nettet, hvorefter hun blev ringet op og fik at vide, at hun havde vundet, og kunne vælge mellem 3 forskellige præmier. Præmien har vi aldrig set noget til, men pludselig dumpede der et "Komputer for alle" ind ad døren.
I første omgang tænkte vi ikke voldsomt over det, og der er så kommet nogle stykker mere efterfølgende, og her idag kommer der så en rykker for 7 blade á ca. 68 kr, plus rykkergebyr á 65 kr.
Nu siger al sund fornuft mig jo, at man burde kunne skide dem et stykke, da der jo umuligt kan være en bindende underskrift på noget, men så er der jo det her med om man har været i god tro eller ej, og man ikke har reageret osv.
Det tog ikke mange sekunder at google og finde lange baner af dårlig omtale om Bonniers, der driver det her cirkus af tvivlsomme metoder.
De har også en hjemmeside, hvor man nemt skulle kunne logge ind og afmelde, men den virker ikke, lige som så mange andre også har oplevet.

Jeg kunne sådan set bare kontakte dem og forlange dokumentation på tilmeldingen, men dette har andre kunder også forsøgt, hvorefter de har modtaget en postordrekupon, udfyldt med skrivemaskine 😲

Hvordan gør jeg nu, for at stå stærkest muligt??

(Off topic frabedes!!!)
Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2008 21:36:43
Svar/Indlæg:
1015/85
Du hiver dem i retten.

Jeg mener det kaldes små-tingsretten, det er en rimelig ny ting som er lavet til at behandle sager med beløb fra 300-50.000kr.

Ideen i denne er at man IKKE behøver en advokat, men dommeren fungere som vejleder, så selvom modparten har en advokat, skal dommeren vejlede dig.

Har du din dokumentation i orden, og mangler de deres så er din sag rimelig sikker.

Jeg er ikke sikker på den hedder småtingsretten, men der er en "ret" som behandler sager fra 300-50.000kr hvor du IKKE behøver en advokat, men kan gå ind "selv".

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 00:16:32
Svar/Indlæg:
2620/327
Bare skriv til dem, at du nægter at betale den regning, fordi du aldrig har bestilt noget som helst - og skriv også, at hvis de sender flere rykkere, hiver du dem i retten. Det ville jeg gøre - den slags plejer at få fuskere til at give op.

Og ja, Bonniers er nogle fuskere - jeg har også været haft bøvl med dem engang.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 00:19:36
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg har også været i kløerne på dem.

Det endte med en sag hos forbrugerklagenævnet hvor jeg fik ret.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 06:03:31
Svar/Indlæg:
10398/435
hmm en af gutterne var lige ude for cirka det samme.

Sælger sagde at han ikke havde vundet hovedpræmien men at han kunne vælge mellem 3 præmier. Sælger var meget diskret med hvorvidt at det faktisk var præmier med betingelser. Vennen lurerede ham dog og spurgte hvad det så kostede. Da prisen kom frem sagde han farvel og tak for opkaldet.

De er sgu nogle lømler! Måske skulle man melde dem til et eller andet råd. det er jo lidt bondefangeri.

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 08:36:12
Svar/Indlæg:
2335/16

#0 og andre der har oplevet den behandling kunne det ikke være en ide at smide en mail til kontant eller basta,i ved de der tv programmer hvor de tager den slags sager op.
Måske det var guf for dem. :yes:

mtum

Overclocker
Tilføjet:
11-10-2008 11:28:55
Svar/Indlæg:
280/13
#5 Jeg kan sagtens følge dig, men jeg syntes at ha´ set et eller andet sted, at et af programmerne allerede har haft fat i det, så det har desværre næppe samme nyhedsværdi, som andre "nye" historier.

Desværre er sagen jo bare delvist selvforskyldt, da der jo har været girokort med i de tidligere blade, hvor vi nærmest har anset det som værende en reklame, i og med at ingen af os havde bestilt skidtet, og så er det altså også begrænset hvor meget opmærksomhed sådan et "uholdbart" girokort får.

Men går jeg ind på forbrugerstyrelsens side, så er en af de faste regler jo, at man ALTID skal reagere på girokort i en eller anden forstand.

Principielt er jeg bare lodret uenig i, at man nogensinde skulle have nogen skyld i, at nogen uopfordret begynder at sende betalingsvarer, uanset hvor passivt man forholder sig. Man burde ikke være tvunget til at afholde udgifter/tid pga. en sag, som man ikke på nogen måde har foranlediget.
Det som i hvert fald må tale stærkt imod Bonniers sag er, at deres online afmelding og telefoniske afmelding ikke virker, da mit såkaldte "kundenummer" ikke eksisterer. Hvordan kan girokortet da være gyldigt, hvis det er påført et tilsyneladende ikke-eksisterende kundenummer?

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 13:34:40
Svar/Indlæg:
2620/327
#6 Ja, i princippet skulle du have reageret. Men bare skriv til dem, at du nægter at betale, og at de kan få deres blade tilbage, hvis de sender en frankeret svarkuvert. De kan ikke tvinge dig til at betale, og det ved de. De ved godt, at de vil tabe enhver sag i Forbrugerklagenævnet, fordi de allerede kender dem særdeles godt. De ved jo godt selv, at de er nogle fuskere.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 13:49:05
Svar/Indlæg:
3233/128
Det er meget let: Når man snakker med disse folk eller kunderservicefolk i det hele taget så bed dem om deres navn og sig du kontrol ringer den en anden dag, så skal de nok sørge for at løse det problem man ringer om 🙂

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 15:09:08
Svar/Indlæg:
1268/80
Ellers skriv til kontant, det kan godt være at ville være interesseret i din historie, de havde en god udsendelse om Cybercity's bondefangeri sidste gang.

http://www.dr.dk/dr1/kontant

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2008 12:51:48
Svar/Indlæg:
2072/117
#4 Tillykke! Du har vundet retten til at betale for noget 🤣

Gør som de andre skriver, send dem en mail om at du ikke vil betale, og hvis de sender flere rykkere, så hiv dem i retten.

Du kommer ikke til at høre fra dem igen.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2008 12:57:43
Svar/Indlæg:
1058/59
#0 Du har jo reageret, ved at prøve at afmelde det både telefonisk og elektronisk, selv om du ikke vedkender at have oprettet abonnementet. Men eftersom nummeret ikke eksisterede så troede du det var en fejl at det var sendt til dig, eftersom du ikke har bestilt varen.

Og så er det bare at sende en mail til dem med at du ikke vil betale, da du ikke har bestilt varen. Hvis de begynder med at lave en kupon-seddel mv. så skal der være underskrift på... Da de ikke kender din underskrift så har de et MEGA problem (det mener jeg i forvejen de har - sådan troværdighedsmæssigt)

mtum

Overclocker
Tilføjet:
13-10-2008 23:06:21
Svar/Indlæg:
280/13
Jeg siger i hvert fald mange tak for hjælpen til Jer, som gad at bruge tid på det 🙂