Kan ik finde sata disk nu? :-(

Diverse d.  11. oktober. 2008, skrevet af michaelnacho
Vist: 370 gange.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2008 17:55:21
Svar/Indlæg:
281/74
Hey folks

Har lige skiftet til et andet bundkort i min server.

Det gamle havde ingen sata porte så kørte med et pci kort med to sata stik på. fungerede fint nok.

Men nu da jeg har købt nyt bundkort og jeg kører mit c drev (systemdrev) på en gammel ide disk som virker fint nok.

men så de to sata diske jeg har sat til de to sata stik på bundkortet. kan jeg kun få den ene disk til at virke i windwows server 2003.

den kan dog sagtens finde den ene. har byttet rundt på strømledninger og sata kabler men uden held.

det mærkelige er at den godt kan finde dem begge to i bios.

Hvad faen gør jeg galt?
Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 18:01:38
Svar/Indlæg:
1906/25
Da du i bios kan se begge diske, må både mobo og diske virke.

Hvad hvis du går under Computer Managment -> Disc Managment

Det kan jo være, at den ene ikke er sat aktiv endnu.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2008 18:09:23
Svar/Indlæg:
281/74
har lige været inde i computer management. kunne ikke se den anden disk fordi vinduet ikke var forstøret. flot..

men fuck jeg tror sku jeg er kommet til at slette alt på min disk. havde lidt probs med at få installeret server 2003 fordi mit cdrom drev ikke var top dollar. så under installation genstartede den under flere forsøg. så måske er jeg kommet til at formatere en forkert disk hvor jeg har troet det har været c drevet.

det er den eneste ide jeg lige kan komme på. fuck noget pis mand.. 300gb med en masse vigtige ting på.

så nu skal jeg måske til at rode med at få tingene tilbage. shit hvor jeg ikke orker det.

inde i disk management står der nemli at der er 100% ledig plads på den disk. og den står heller ik til NTFS som de andre.

fatter ik lige hva faen der er sket.. damn 😩

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2008 18:12:19
Svar/Indlæg:
281/74
Hehe jeg slap sku med skrækken

højreklikkede lige på disken og klikkede på "Change drive letter and paths". og satte den som E drev.

nu virker det.

Fuck jeg fik lige noia på der 😛 pyha.. men bare mærkeligt jeg skulle gøre det når jeg ikke skulle med den anden.. nå men fuck det. det virker nu 😀