Jeg er i denne situation at jeg har nogle 1000 i overskud og vil gerne have et nyt gamer grafikkort. nu er det bare hvad for ét ! ATI eller Nvidia.. ja det er jo som .. skal det være rød eller sort :)
det er ikke så meget problemet... da det er ydelsen jeg kikker på. Det skal være i den tunge af gamer-typen... og jeg har sat en ca. 4500 kr af til det.. er det muligt ? jeg er ikke interesseret i SLi da jeg har haft x2 8800gts og IKKE havde gode erfaringer med til Vista x64 (som er det jeg kører)
Jeg spørger, da jeg ved der er mange herinde der er meget mere foran på det feldt end jeg er .. på forhånd tak.
Så er det et 4870x2, som er en form for CrossFire på et kort, så i realiteten er det ikke Crossfire, men spillet skal understøtte dette alligevel for at bruge det... Ellers hedder det et GeForce GTX 280....
Det er jo ikke fordi jeg ikke kan lige sli eller cf :) ville meget gerne køre det, og har også gjort det... men har bare haft nogle dårlige oplevelser med det da jeg kørte nVidia og vil undgå det hvis det er muligt.. Ved selvfølgelig ikke om det er lignende med Ati og Vista x64 ?
men i siger at HD4870x2 kan sikre mig lidt tid endnu.. :)
mange tak for alle indput.. men skriv gerne mere hvis der er mere at sige om den sag ..
hvis du har en skærm som kan trække de 1920:1200 ville du være en 'idiot' hvis du ikke valgte 4870x2. men hvis ikke, er det nok et 280gtx du skal ud i eller 260 i sli.
# 11 # 12 Jeg kører Viata 64 bit.. og havde 2 stk BFG nVidia 8800gts oc ... havde hentet de nyeste drivere og opdaterede windåse efter alle kundstens regler..
de kunne godt sidde i sammen, men når jeg aktiverede SLi i Windåse går er alt mellem 5 sec. og 2 min. før BSoD popper op og siger noget med at "nvlddmkm.sys" er noget med Less or Equal... !?!? BANG .. BSoD færdig.. og genstart i safe-mode.. deaktivere SLi og græd... :(
Med den opløsning vil du ikke få meget extra ud af 280GTX eller 4870X2 de kort kommer først til deres ret ved opløsninger 1900X1200 og op, til din skærm vil et HD4870 eller 260GTX være nok til at køre alt på high med AA og FSAA på.
#0+13 #14 siger det hele... spar lidt penge (med mindre du vil smide penge efter "ingen ting" (så giv dem til mig, eller køb vand)). Et HD4870 eller GTX260 kan godt klare det i den opløsning...
dvs. jeg skal op i en større skærm for at få udnyttet x2 kortet mest.. :) så må jeg jo hellere få mig en 26" skærm så vi kan trække en højere opløsning. - er blevet lidt "hooked" på det x2 kort..
- Mange tak for alle besvarelserne, jer kan man sgu altid regne med for en ærlig mening :)