Jeg har endelig fået min computer op at køre igen og har derudover fået internet på min nye adresse. Jeg tænkte lige at jeg vil opdatere min bios på mit ASUS P5K dlx. wifi edt. bundkort. jeg hentede asus´s update program hvor jeg opdaterede biosen fra en fil jeg havde hentet fra asus. Jeg sørgede derudover at gemme den gamle bios.
Det der så sker er at når programmet har slettet og overført en ny bios så skal det tjekke om biosen er ok. Her kommer der så en fejlmeddelelse hvorefter jeg kan vælge at flashe biosen igen hvilket jeg gør tre gange med samme resultat. Jeg er så dum at genstarte computeren i håb om at ASUS crash free bios kan klare problemet hvilket ikke er tilfældet. Kommer det bag på nogen? hehe
Så nu står jeg her med en computer der konstant genstarter med to sec mellemrum som intet kan.
Er der en måde man kan rede mit bundkort på?
Ps har prøvet at fjerne biosbatteriet selv om jeg viste at det intet havde med noget at gøre.
1# det kom jeg i tanke om lige da jeg havde gjort det. øv øv øv. men jeg har købt et Gigabyte EP45C-DS3R der har to bios´er hvis spillet er ude for mit p5k. desværre kan jeg ikke bruge mine 2 pwr og mit nb kølehoved på dette.
Ja jeg må lige se om jeg kan lave en rma på det. Tror dog det var sidste gang jeg købet asus. Jeg har nu haft tre asus bundkort som jeg har haft problemer med.
Hvad hvis du prøver at sætte asus-cd´en i? Kan du nå det? 😕 Ps. har haft mit asus P5K i næsten 1år nu har altid opdateret bios med gemme bios-filen på en usb-nøgle og loade gennem Ezflash og er stadigvæk tilfreds med min pfk 🙂
Som #2 skriver så kan du sende det til www.biosfix.dk . han kan klare det via et SPI-stik som sidder på bundkortet (7-benet stik som sidder lige ud for bioschippen), men du er altså nød til at sende hele bundkortet til ham.
Kender en gut som gjorde samme windows-biosupdate med nøjagtig samme bundkort som dig og med samme negative resultat. Biosfix-gutten kunne dog nemt klare problemet.