Meget mærkelig skærm problem

Diverse d.  12. oktober. 2008, skrevet af Chessr
Vist: 501 gange.

Chessr

Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 17:07:34
Svar/Indlæg:
398/54
Min kæreste har fået sig et meget underligt problem med hendes skærm. Skal prøve at forklare.
Hun havde instaleret Riva Tuner for at skrue op for sit grafikkorts fan hastighed og det gik smertefrit (nyt grafikkort købt en måned siden, ikke OC, et HD4850). Efter noget tid slukkede vi computeren. Senere skulle den startes op igen og her begyndte problemerne. Skærmen blinkede mellem tænd/sluk nærmest. og det var ret hurtigt og så fungerede den et par minutter og den gjorde det igen. Hun genstartede og nu kommer den slet ikke med billede hvor hun skal logge ind til Vista ind til da viser den fint nok hvad den skal. Vi har prøvet at sætte hendes skærm til min computer og den virker uden problemer og vi har prøvet at sætte min skærm til hendes computer og den virker uden problemer. Vi skiftede så tilbage igen men hun kan stadig ikke se noget login billede på hendes computer.
Tidligere i dag inden alt dette kom der en knaselyd når hun prøvede at pille skærmen fra selvom højtalerne ikke var slået til.

Er der nogen der har en logisk forklaring på hvad der sker for henholdsvis computer og skærm for det er uden for min forstand 😛
Chessr

Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 17:24:32
Svar/Indlæg:
398/54
Vi har nu kommet frem til at det kun sker nogen gange. Hendes grafikkort laver også nogen gange artifacts inde i Warhammer online men 5 minutter med artifact testen via det der program jeg ikke lige kan huske viser ingen fejl

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 19:51:06
Svar/Indlæg:
2600/84
test gfx i en anden maskine.
og så RMA det hvis det er er i stykker.

Chessr

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2008 21:11:45
Svar/Indlæg:
398/54
nu gør den det igen..

Grafikkortet er testet i en anden computer og der virker den fint. Nu blinker skærmen igen og den eneste måde den kan starte op på er i fejlsikret tilstand :no: Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

Chessr

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2008 12:08:19
Svar/Indlæg:
398/54
det hælper ikke at skifte om på hvilken af portene på GFX den skal køre i. det hjælper ikek at nedsætte opløsning via anden computer skærm.
det er meget mystisk.