Højreklik på Touchskærm - Hvordan?

Diverse d.  14. oktober. 2008, skrevet af AndemadDK
Vist: 4028 gange.

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
14-10-2008 10:13:05
Svar/Indlæg:
59/9
Hey HWT'ere

Jeg har en LG L1510SF
(http://nordic.lge.com/dk/prodm... )

- en fed touchskærm som jeg bruger til mit HTPC projekt. Jeg har installeret Mediaportal for at afspille film og musik, men musik-playlisten kræver, at man kan højreklikke (add to playlist) på de givne tracks.

Problemet er, at jeg ikke kan højreklikke på touchskærmen.

Min indledende tanke var, at hvis man holder musen ned, kom højre-klik-menuen frem, men nej.

Jeg går ind opsætningen og finder noget der hedder: Contact and Pressure, samt Primary og Secondary. Jeg prøver med "Contact = Left touchdown og Pressure = Right Touchdown"

Det ville være logisk, ikke sandt? Men det virker ikke.. Jeg har så prøvet stort set alle kombinationer herom, men stadig ikke held med højreklik når jeg holder fingeren på skærmen.

Jeg kan tvinge højreklik på hver eneste berøring via menuen, men det er jo ikke hensigten.

SPØRGSMÅLET
Findes der et program, så man kan "tvinge" denne funktion på, f.eks. hvis man holder musen i 2-3 sekunder, så kommer højreklik funktionen på??

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2008 10:57:41
Svar/Indlæg:
3233/128
Den software som du har installeret skal jo understøtte skærmen. Ellers plejer man som du siger, bare at holde på skærmen et lille stykke tid. 😐

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
14-10-2008 11:05:47
Svar/Indlæg:
59/9
Har selvfølgelig installeret den medfølgende software/driver - og den fungerer også fint. Der er som sagt, de forskellige muligheder i Device Center - men det fungerer ikke som jeg forventede. Ved ikke om jeg misforstår brugen af hhv. primary og secondary, samt Contact og Pressure - men synes jeg har været igennem alle funktionerne..

Tænkte, det var et program, der måske overrulede sådanne ting? Således at jeg med garanti kunne "Mappe" et touch på 2 sekunder til højreklik?

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
14-10-2008 15:41:47
Svar/Indlæg:
59/9
Jeg fandt noget - det hedder mouseclick.exe - (ok det lyder som en virus - men det er et superlow-tech program,) hvor du har en mega stor mus placeret på skærmen, og så skal man vælge højre museknap - wupti så er din finger en højre museknap, og bagefter skal man vælge venstre igen.

DET stinker - det var ikke svaret.

Er der er en setting eller macro man kan køre, så man har et "liftoff" eller 2 sekunders hold, aktiverer en mus?

Hvis I kender "joy2key" hvor programmet mapper alle joystickets knapper til andre funktioner, så ved i hvad jeg tænker på.. Håber stadig på hjælp eller gode råd?? :)

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
15-10-2008 15:49:34
Svar/Indlæg:
59/9
Ikke rigtig andre løsninger på højreklik, formoder jeg - så nu tænker jeg at ændre i kildekoden til det program, som volder mig problemer:

Nogen der er gode til sådan Open Source til Mediaportal? se evt. http://www.multiportalen.dk/in...

Håber det er ok, at jeg spørger sådanne mange hardcore eksperter, som findes herinde..