Der kommer også mange fede spil til PS og Xbox, som ikke kommer til PC.
Kan til PS nævne: Tekken, Final Fantasy og Gran Turismo.
Alle er GUDESPIL, men er desværre noget man ikke kan spille hvis man ikke har en PS.
Der findes selvfølgelig emulators, men det er MEGET svært at få det til at virke ordenligt med en PS2. Derfor er den bedste mulighed nok at købe en konsol.
Andre fordele, som i andre nævner, er også at den ikke bliver out-datet før den næste konsol i rækken kommer. Man skal ikke tænke på grafik-indstillinger eller kompabilitet. Det kører bare. Jeg køber selv en PS3 på et tidspunkt, men den er IMO ikke værd at købe før Tekken 6, Final Fantasy XIII og Gran Turismo er kommet på gaden. Eftersom der endnu ikke er kommet en release date til dem, kan der desværre godt gå lang tid endnu. JEG VIL HAVE TEKKEN 6!!! :'-(
BACK TO TOPIC!:
Jeg ved ikke om der kommer en ny inden længe, men tvivler lidt, for der har ikke været rygter eller snak om det endnu, men når den kommer, vil den selvfølgelig blive lavet bedre end PS3'eren. Ellers vil folk jo ikke købe den.
Personligt foretrækker jeg nu PS frem for XBOX. Mange af de fedeste titler kommer til PS, og synes ikke de titler der kommer til XBOX er specielt fristende. Dog er flere spil begyndt at komme til XBOX. F. eks. kommer Tekken 6 og Final Fantasy XIII også til XBOX. Jeg vil dog stadig hellere have en PS, for jeg er ikke vild med de controllere til XBOX'en, og det vil sku føles mærkeligt at spille Tekken med en XBOX-controller.
Det der er MEGET ærgeligt med PS3 er at den ikke kan køre PS2-spil. For så skal man til at beholde den, for at kunne spille de gamle spil 😕