3dmark 06 test.

Litteratur d.  15. oktober. 2008, skrevet af razztorback
Vist: 461 gange.

razztorback

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2008 09:18:35
Svar/Indlæg:
22/13
Jeg syns det er nogle mærkelige resultater af nogle test jeg har kigget på ved godt det er cpuen der sætter sit preg også.

Men i testen med phenom 9950BE med et gfx 8800gt giver en score på 12173 / http://hwt.dk/literaturedetail...

Så hvis jeg går ind i testen af et GTX260 som så giver 12132 http://hwt.dk/literaturedetail...

Syns det er lidt synd at nogle test viser noget hent andet, end hvad gfxen max kan klare istedet for vi ser en test af en cpuens begrænsning.

Hvilket resultat af disse er så mest retgivende svar.?
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
15-10-2008 09:30:49
Svar/Indlæg:
5039/109
Det skyldes den måde points gives. Scoren er et udtryk for samlet resultat fra både CPU og GFX.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
15-10-2008 09:33:09
Svar/Indlæg:
15982/637
Det er noget af et retorisk spørgsmål du stiller da du jo selv svarer.
Skal man skære det helt ind til benet og være kritisk så giver ingen af dem det endelige svar. Her skal du ud snesevise spiltests for at kunne lave en reel sammenligning.

Men som der allerede står i nr.2 artikel du linker til så er det et "mainstream" system, hvilket er ganske fint, for så viser det også hvad man får ud af at skifte grafikkort på systemer som ikke er "HWT-bruger" PC'er, men reelt giver et bedre billede af den gennemsnitlige PC'er der står i danske hjem. Der skal være plads til begge.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2008 09:43:13
Svar/Indlæg:
3485/76
#2 nej der er kun plads til the extreme i denne verden 😎

😛 😴

razztorback

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2008 09:50:18
Svar/Indlæg:
22/13
Ja det er ikke lige et helt spørglmål.. Men som jeg er, vil jeg ikke købe et grafik kort som min cpu ikke kan udnytte spildte penge..

Når man laver en test så vil jeg mene det er mest normalt er for at vise hvad det GFX max kan yde. Men det også helt i orden med en test af ældre cpu men er så glæden ved testen ikke fuset lidt af.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
15-10-2008 11:28:51
Svar/Indlæg:
15982/637
#4: Det er vel en smagssag. Jeg kan godt li' at se hvad der sker på de mindre systemer.
Personligt er jeg mere glad for noget faktisk bliver spilbart på en mindre maskine, iforht. en større hvor man ofte sidder og bander over at man ikke får den ydelse man forventede. 😎
F.eks jeg spiller Crysis på min laptop velvidende, at det nok kunne køres noget bedre på mine to andre PC'er, men sagen er at jeg fryder mig over hvor godt jeg kan få det til at køre på laptoppen og spillet stadig er flot, - så spilglæden får også et nøk op !.