Overclocker
Tilføjet:
15-10-2008 12:15:21
Svar/Indlæg:
56/10
Jeg undskylder på forhånd den lange stil af fortvivlelse. Håber i kan bære over med mig:
Ja, altså. Jeg ANER ikke hvad jeg har lavet / hvad der er sket.
Det begyndte lige pludselig, da jeg ville teste mit OC på mine grafikkort i Gears of War. Det havde jeg også gjort dagen forinden, med samme OC, og derudover også med lidt Crysis og CoD4. Det virkede FINT!
Anyway, lige pludselig crasher GoW så. Siger at den lavede en uforventet terminering af programmet. I was like: "NÅ, I'll just try again, cockbite".
Men nej, jeg kunne ikke engang komme ind i spillet. Så fjernede jeg OC fra mine grafikkort og genstartede. Nu kunne jeg komme ind, men samme fejl kom inden for et min.
Jeg prøvede så andre spil:
UT3 - samme fejl.
CoD4 - Ingen fejl.
Crysis - Ingen fejl.
Så lagde jeg ikke så meget i det, andet end at det måske var noget med UT3 engine at gøre. Så jeg prøvede at opdatere grafik og GoW. Det hjalp heller ej.
Så lagde jeg lidt det på hylden. Meeen, så begyndte den at lave BSoD. Først med IRQ less than or equal eller hva' den nu hedder.
Og så begyndte explorer at crashe randomly. Jeg tog det så med oprejst pande og tænkte at det var nu, jeg havde muligheden for endelig at få formateret bæstet.
Det gjorde jeg så. Det var da lige det største tidspild ever. Den startede stortset med at lave en BsoD lige da jeg havde fået Vista 64bit installeret. Der var intet under install og der var intet da jeg var i fejlsikret for at scanne mit film/apps drive for virus (hvilket jeg gjorde inden jeg formaterede).
Nu har jeg så følgende BSoD at glo på:
Page fault in a non-page area. !?
IRQ less than or equal - som fra før
og en 3. jeg ikke kan huske navnet på, men som jeg aldrig i mit liv har set før.
samt en masse: "SOMETHING tjeneste holdt op med at svare".
"SUK" var min første tanke. Jeg har nu lige været inde og rode i kabinettet for at se om der kunne være noget der. Der så jeg til min store overraskelse at der intet SLI bridge var på mine 2 kort. "SAY WHAT?" - har ingen ide om hvornår fanden jeg har taget den af og hvis det er mig, hvorfor?
Jeg har taget det ene kort ud nu, for at se om det kunne have noget med det at gøre. Det havde det ikke.
Har taget 2 ram blokke ud (af 4). Det hjalp heller ikke.
KAN I SE NOGEN SAMMENHÆNG?
Jeg går i gang med at skifte grafikkort ud nu. Hvis den stadig laver fejl, så prøver jeg med en ramklods mindre.
EDIT: Det skal lige siges at alt er på default nu. Intet OC overhovedet på maskinen.