problemer med installetion af sp3 i xp

Software d.  16. oktober. 2008, skrevet af bloch_mig
Vist: 364 gange.

bloch_mig

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2008 13:30:04
Svar/Indlæg:
52/22
hey hwt

som overskriften siger så har jeg problemer med installation af sp3 i xp på en hp pavilion dv5000, jeg ved at det kan installeres for da jeg købte den brugt lå det på, men efter jeg har haft formateret harddisken gider sp3 bar ik bli installeret, har prøvet en 5 gange nu, og alle gangene, ca. halvvejs, kommer der en popup besked der sir "Installationen af service pack 3 blev ikke fuldført Vælg 'ok' for at fortryde foretagne ændringer" og så starter rollback programmet der fjerner det hele igen. herefter kommer beskeden "Installationen af service pack 3 blev ikke fuldført Windows Xp er blevet delvist opdateret og virker mugligvis ikke korrekt"

men er der så nogen der har forslag til hva jeg ka gøre for at få sp3 installeret 😳 ?
187man

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2008 15:18:27
Svar/Indlæg:
3340/386
Mens du installere sp3, har du så slået fra/slukket alle andre programmer som køre i baggrunden?? Måske konflikt/forstyrelse.
Har du den rigtige sp3 version til din windåse? 😉

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2008 15:31:21
Svar/Indlæg:
403/71
jeg synes at kunne erindre et eller andet om, at det kan være en fordel at opdatere IE til 7'eren først..

jeg kan ikke huske begrundelsen, eller i hvort stort et omfang det er nødvendigt, men det er da en mulighed..

Hvis det er en fresh install, så skal du lige sikre dig, at SP2 er installeret...
Du kan ikke installere SP3, uden at installere SP2 først!!

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2008 17:28:26
Svar/Indlæg:
1262/95
For at spare tid kunne du kigge på at slipstreame Service Pack 3, til det kan du benytte nLite, et ganske fint værktøj som kan spare én for en masse tid når man reinstallerer.

Derudover vil du også slippe for den slags problemer du oplever nu, da Service Pack'en bliver installeret sammen med OS'et.

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2008 19:53:00
Svar/Indlæg:
713/74
de problemer som snakkes om.
er kun hvis:
du integrerer IE7 eller windows mediaplayer 11.
jeg har simpelthen aldrig fundet en ordentlig måde at integrere dem på.
SP2 er ikke påkrævet. Har selv integreret SP3 på en xp pro uden packs.
uden nogen form for problemer.
Men lav en nlite cd sku for nemt og dejligt i længden!!

bloch_mig

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2008 02:20:17
Svar/Indlæg:
52/22
#1 & #2
har prøvat at lukke alle andre programmer mens
det den vertion windows update har fundet til mig så regner da med at det den rigtige^^
og har sp 2 og IE 7 på i forvejen 😕

#3 & #4
tar li et kig på det, lyder som om det kunne gøre det lidt lettere i længden 🙂 !