->#26
Ak jo, Tom. Jeg er til dels enig med dig.
Men hvis du havde nogen anelse om, hvor lang tid det tager, at benchmarke samtlige 3dmarkprogrammer, samt 6-7 spil, ville du nok have lidt forståelse for testmetologien. Det går relativt nemt, når man benchmarker et enkelt grafikkort; men når man skal køre 5-6 grafikkort igennem på én gang, for eksempelvis at opbygge et sammenligningsgrundlag, sluger det hurtigt 2 ugers fritid - det kan jeg godt skrive under på.
Sagen er, at der er tale om arbejdskraft på frivillig basis. Og hvor end vi ville teste i alverdens spil, er det bare ikke muligt, da vi jo både har andre jobs og fritidsinteresser, trods alt.
Jeg plejer dog at teste i de aktuelle 3dmarks, samt 5 spil - da jeg som dig mener, at det er det mest optimale. Men det skal da ikke være en hemmelighed, at det ikke altid er legende let - især ikke, hvor manglen på arbejdskraft melder sig. 😕
Husk i øvrigt, at det er langt fra alle spil, der er lige nemme og hensigtsmæssige at benchmarke - og Source-motoren vil jeg jo anse som barnemad for ethvert grafikkort efterhånden.
Konstruktiv kritik er dog altid velkommen - og har i idéer til spil og testmetologi, må i hellere end gerne smide en PM eller oprette en tråd. 🙂
Husk bare, at det ikke er så legende let, som det måske ser ud til...