Skærmdriveren nvlddmkm?

Grafikkort d.  18. oktober. 2008, skrevet af Whatever4ever
Vist: 885 gange.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2008 00:58:40
Svar/Indlæg:
415/86
Hvad fanden sker der?

Får den tide og utide, dog kun oplevet det i CS (det tiden er gået med), resultere i at CS går i selvsving, jeg havner på skrivebordet og får beskeden at "Skærmdriveren nvlddmkm stoppede med at svare og er genoprettet"

Hvad er årsagen og ikke mindst løsningen, er det en Vista - måske 64bit ting eller noget helt andet, er løsningen at købe et 4870x2 for at slippe for det? (Havde nu ellers overvejet et GTX280, men...

Eneste jeg har kunne finde ud af at henholdvis Microsoft og nVidia beskylder hinanden for at ha' skylden for fejlen, men ingen løsning endnu og hvad kan man så lige bruge dét til!
CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2008 10:08:41
Svar/Indlæg:
2388/52
Har du prøvet at opdatere driveren? Tro det eller ej, det kan faktisk hjælpe ;)

phgn99

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2008 11:13:38
Svar/Indlæg:
722/67
noget i retning af det sagde den også til mig.
jeg opdatede driveren også virket det.
skal dog lige sides at det var med et andet kort.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2008 22:27:14
Svar/Indlæg:
415/86
Har prøvet både 1.75 og efterhånden længe med 1.78 - det samme skidt. 😩

Så hvad er der at opdatere....

Ifølge "Problemrapport og løsninger" får jeg bare af vide de er klar over fejlen, men arb stadig på at finde en løsning.

PowerPat

Nørd
Tilføjet:
08-05-2009 18:30:44
Svar/Indlæg:
19/6
Jeg står med nøjagtig samme problem.
(jeg er udemærket klar ovar at det seneste indlæg er fra d. 18/10-08, men håber meget på at vi kan få noget liv i denne tråd, eftersom den handler om et meget stort og udbredt problem.)

Har for ganske nylig bygget en ny computer, og specs er som følgende:

Mobo:
ASRock 4Core1600Twins-P35
http://www.asrock.com/mb/overv...

CPU:
Intel q8200 2.33ghz

GPU:
ZOTAC 9800GT Synergy Edition 512 MB

Jeg har været igennem uendeligt mange forums for at få fixet problemet, og har set mange forskellige løsninger, som folk påstod var endelige.

Mange af dem siger at man bare skal opdatere sine drivere, men selv efter at have opdateret alt til det nyeste, får jeg stadig problemet.

Andre siger at det er en vista-fejl, men da jeg formaterede og installerede windows XP, crashede baskinen og gik i baglås, så jeg tror ikke det er en vista-fejl.

Der var en løsning der involverede at det er strømmen der er klumper i, og vedkommende havde fået løst problemet ved at tage PSUens egen strømstik, som sad i en stikdåse, og sætte den direkte i et stik i væggen.

Andre påstår at det er rammene den er galt med, og at man skal hæve rammenes strømforsyningsniveau i BIOS. Da jeg ikke var sikker på hvad jeg lavede da jeg var i BIOS, kan jeg ikke garantere at jeg gjrode det rigtigt, men jeg tror at jeg formåede at gøre det de bad mig om. Det var heller ikke en løsning på problemet.

Der var nogle der påstod at man i kommando-prompten skulle tage den nyeste skræmdriver og kopiere den ind i den gamle, således at man manuelt opdaterede den gamle driver. Dette lød fuldstædnig idiotisk, men jeg gjorde det og fandt ud af at dette heller ikke løste problemet.

Om et øjeblik vil jeg prøve en ny løsning, som jeg har læst har virket for nogle. Den involverer at man starter maskinen i safe-mode og sletter GPU-driveren manuelt, og installerer den nyeste bagefter, og selvom jeg tvivler på at dette er løsningen på mit problem, har jeg tænkt mig at gøre det.

Der sidder mange frustrede mennesker derude, som ikke kan få hjælp af hverken deres mobo, gpu eller os udbydere, fordi alle udbyderne skyder skylden på hinanden, istedet for at tage sig sammen og få fikset dette efterhånden kæmpestore problem.

Sådan som det ser ud er det KUN NVIDIA-kort der har en tendens til at skabe dette besynderlige problem, og jeg tror derfor ikke at fejlen udelukkende er software-baseret. Jeg er ikke specielt god til computere, men efter det jeg har læst ser det altså ud som om det er en hardware-fejl der er tale om.
Specielt de tråde til diverse forums hvor folk har beskrevet at da de fik nyt grafik kort - enten et nyt nvidia kort eller ATI kort - har de aldrig set problemet igen, får mig til at tro at det er en hardware-fejl.

Anyway, jeg fortryder nu mit køb af et NVidia kort, og skifter til ATI så snart jeg har råd til et nyt kort. Jeg vil selvfølgelig skrive tilbage hertil når jeg har prøvet et andet kort, og fortælle om det har virket for mig.

Nightcover

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2009 19:19:40
Svar/Indlæg:
620/11

ATI har præcis samme problem (der hedder det bare Atikmdag). Du skifter bare, hvis du vil det.

hvorfor er det du konstant prøver at installere nye drivere, du burde have indset at da du har reformateret computeren er alle spor af gamle drivere væk og derfor, vil den første driver du installere virke som den skulle.

Jeg tror ikke det er dit grafikkort der er problemet. Det kan godt være, i så fald er det jo en hardware fejl af en slags.

Måske har dit valg af komponenter det bare ikke godt med hinaden.

Kommer fejlen stadig med 1 stks. ram?

Har du prøvet at underclocket grafikkortet for at se om det løser problemet?

HVis det er muligt, kan du prøve med et anden grafikkort / strømforsygning.

Det er jo ikke alle NVIDIA/ATI kort der har det problem, ellers havde de nok ikke stadig lavet grafikkort. Nogle er bare meget uheldige.

I wish you luck.

btw. har du 64bit eller 32bit?

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2009 19:28:24
Svar/Indlæg:
5224/222
Jeg får den kun hvis mit kort er oc for meget... kører med 185.xx vista64

PowerPat

Nørd
Tilføjet:
08-05-2009 19:38:10
Svar/Indlæg:
19/6
Okay :O Det er jeg overhovedet ikke stødt ind i nogle steder. Men kan selvfølgelig være fordi jeg leder de forkerte steder ^^

Gjorde jeg også, men er efterhånden så desperat at jeg prøver alt :S

Håber virkelig ikke det er grafikkortet. Nu hvor du fortæller mig at ATI har samme problem, er jeg ikke længere overbevist om at det er hardware relateret overhovedet O_o

Det kan godt tænkes det er komponenter der har en indbyrdes kamp, men er den eneste løsning så at købe nye?

Jeg har endnu ikke prøvet at køre med kun en klods ram, det gør jeg snart, tak for ideen :)

Jeg har aldrig overclocekt eller underclocket noget, men jeg skal nok prøve at underclocke det, hvis en klods ram, eller det nyeste 'fix' jeg har prøvet ikke virker.

Min kammerat har tilbudt mig både hans grafikkort og PSU, men der går forholdsvis længe før jeg kan få lånt dem, for at se om det retter problemet.

Jeg har 32bit vista home premium :)

Mange tak for så hurtigt svar.

loopstr

Ny Skribent
Tilføjet:
09-05-2009 16:15:38
Svar/Indlæg:
494/66
#7 har du prøvet at køre test på dine ram ? målt varme på din cpu ? målt varme på din gpu ?

Prøv nogle af de ting først, hvis de er som de skal være burde du kunne udelukke det.

Test ram: http://www.memtest.org/downloa...

Måle cpu temp: http://www.techpowerup.com/dow...

Måle gpu temp: http://www.techpowerup.com/dow...

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
09-05-2009 17:13:00
Svar/Indlæg:
415/86
Jeg er gået tilbage til XP ☹
Har endnu ikke fået fejlen efter - skal så også lige siges at jeg ikke har spillet ret meget siden...

PowerPat

Nørd
Tilføjet:
09-05-2009 22:50:58
Svar/Indlæg:
19/6
Det burde jo ikke være nødvendigt :S

Jeg har downloadet og tjekket de ting du foreslog:
GPU temp. uden spil kørende: 33-34 C
GPU temp. med spil kørende: 34-35 C

CPU temp. uden spil kørende: 59 C, 54 C, 58 C, 58 C
CPU temp. med spil kørende: 61 C, 57 C, 58 C, 58 C

Er ved at lave memtest-disk, poster resultater om lidt.

PowerPat

Nørd
Tilføjet:
09-05-2009 23:06:33
Svar/Indlæg:
19/6

Helt præcist hvordan skal jeg boote den iso fil?
Jeg har brændt den ned på en cd, og bootet på cd'en, men det kan ikke lade sig gøre?

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2009 05:26:36
Svar/Indlæg:
415/86

Næh - burde det ikke, også grunden til jeg startede denne tråd. 😲

Men efter utallige crash'es midt i PCW og ikke mindst CW gad jeg simpelthen ikke mere, da en løsning åbenbart ikke er tilgængelig.

Heller ikke fordi det passer mig, er i mine øjne et skridt baglæns, er sgu egentlig glad nok for Vista 64bit'en 🙂

Prøvede sågar at går fremad istedet ved forsøg på at dl Win7, men dét gik galt ved de 99% hver gang, så... - men det er en helt anden historie.

PowerPat

Nørd
Tilføjet:
10-05-2009 15:31:03
Svar/Indlæg:
19/6

Okay :O
Det kunen være at Win7 var en ide :D Det bliver nok det næste jeg prøver så.