-> #12
Jeg skrev "op til" 5 % hurtigere. Og det er i opgaver som 3DsMax, Premiere, Ps CS3 o.lign. Hvis man anvender sin computer til noget i den retning, så kan det muligvis gøres op i "tabt arbejdstid", men sgu da ikke hvis man sidder og gamer 24/7 i 100 dage.
Så har man større problemer end at have spildt kr. 1.800,- på en harddisk.
Jeg har selv haft Raptors og jow. De er da hurtige. Men den tid det tager ekstra (vi snakker langt under 10 sekunder) at loade eksempelvis 'Crysis', 'CoD4' og 'Supreme Commander' er ikke noget jeg ville give kr. 1.800,- for at slippe af med.
Min nuværende 5400.4 Momentus disk gør det særdeles udemærket. Jeg mærker intet til, at den skulle være ringere, med mindre jeg har en masse til at køre på samme tid. Men sorry. Jeg tilhører ikke arten af Homo Sapiens der kan game 'CS:S', samtidig med at jeg arbejder i CS3 😀 😛
Og nej. De to 74 GB raptors tæsker kun en F1'er og en 7200.11'er, i den disciplin som de fleste "Hardcore-gamere" aldrig udøver. Nemlig workstation-apps. på computeren. Så igen, hvori ligger beretiggelsen for de kr. 1.800,-? Jeg har svært ved at se det, ud over placebo-effekten og følelsen af "at min er 5 % større end din" - hvilket endnu en gang er beviset på nørder (og mænds) kedelige tendens til at skulle sammenligne alting 🤣
PS.: Og så er vi igen tilbage ved problemet. Nemlig at 2x F1, eller 2x 7200.11 til hver en tid tæsker en Velociraptor, og derudover, har sparet køberen en god sjat penge. Dem kan man jo med rette bruge på lidt ekstra RAM, så man ikke skal swappe så meget til harddisken(e) 😛
EDIT: Lige for at være sikker på, at vi ikke snakker forbi hinanden hér. Altså. Jeg synes det er en fed disk. Den er hurtig, ja. Den larmer ikke, og den bliver ikke varmere end mange andre diske. Det er tre gode ting. Men igen, jeg ser ikke, at ydelse, støjniveau og varmeudvikling, kan retfærdiggøre prisen på kr. 1.800,- når du får en 1/6-del af prisen, kan få samme kapacitet, samme støjniveau og en marginalt ringere ydelse. Så er en VelociRaptor pludseligt ikke så interessant en disk.
Synes jeg 🙂