Hjælp til nyt system.

Bundkort / CPU d.  18. oktober. 2008, skrevet af kantsoe
Vist: 457 gange.

kantsoe
 
Overclocker
Tilføjet:
18-10-2008 18:32:24
Svar/Indlæg:
2/1
Hej Folkens,

Jeg står og skal bygge et nyt system. Efter en del læsning af div. forums, anmeldelser, tests etc, føler jeg jeg mig en smule bombederet af informationer. Jeg er i tvivl om hvad der er egentlig dækker mit behov. Og når man, som jeg, er lidt grøn på området, kan det være en anelse uoverskueligt.

However, mit behov er som følger. Jeg skal bruge en maskine der kan trække tidens nye spil (tiltrods for at jeg på nuværenden tidspunkt stadig spiller WOW - nok mest fordi min pc ikke tillader mig meget andet heh).

Dertil kommer at jeg ofte ser tv, hører musik og har virus program kørende samtidig.

Ydermere skal systemet køres på en dell 27" skærm i 1920*1200(og forhåbentlig snart en mindre sekundær skærm)

Mit budget ligger et sted imellem 5-8000kr (og ikke nødvendigvis det hele på en gang - altså kan f.eks godt vente en måneds tid med at erhverve mig et grafikkort mere etc.)

Jeg har kigget på noget i denne dur:

CPU: Intel Core 2 Duo E8500

Mobo: ASUS Rampage Formula Republic of Gamers Series

Ram: 4gb Corsair XMS2 Dominator Xtreme Performance

HD: WD Caviar Blue WD5000AAKS 500gb

Gfx kort: ASUS EAH4850/HTDI (sandsynligvis x2)

Ville det afdække mine behov for et nyt system? eller er der bedre måder at sætte det sammen på (passer delene sammen etc etc). Og kan det overhoved betale sig at opgrdere sit system nu hvor intels nye procesorer er på trapperne?

Mhs. til Overclocking, så regner jeg med - med mit kommende system - at skulle gøre min debut. Så jeg antager at en let tilgængeligt Overclocking bios/menu (evt. direkte fra Windows) er nødvendigt?

Jeg kan vel lige nævne at jeg stadig køre XP.

På forhånd tak 🙂

mvh.
krka03ab
OdysseDK
 
Superbruger
Tilføjet:
18-10-2008 18:55:24
Svar/Indlæg:
1313/83
#0
3 ting til dit system:

1: Husk lige en PSU (strømforsyning) på ca. 600-750W - Corsair f.eks.

2: Hvis du vil bruge de 4Gb RAM ordentligt, så få dig noget 64-bit OS, og jeg er fortaler for Vista her...Home Premium 64-bit

3: HDD kan du med fordel skifte med en Samsung F1 1Tb


kantsoe
 
Overclocker
Tilføjet:
18-10-2008 19:15:23
Svar/Indlæg:
2/1
#1

Jeg glemte vist at sige at jeg har en q-tec 650w psu siddende i den gamle maskine - mon ikke den kan klare arbejdet lidt endnu? (tiltrods for at den efterhånden er ved at være gammel)

OS og HDD er noteret.

Ellers er resten ikke helt ved siden af?

Og, tak for indlægget :)