Hvilken Thinkpad skal jeg vælge?

Diverse d.  19. oktober. 2008, skrevet af jalle2
Vist: 366 gange.

jalle2
 
Overclocker
Tilføjet:
19-10-2008 15:07:46
Svar/Indlæg:
2/8
Hej.

Er kommet i et dilema omkring min næste bærbar computer.

Jeg har bestemt mig for at det skal være en lenovo thinkpad pga deres kabinet og tastatur som er blevet forgyldt til skyerne!

Men kan ikke helt bestemme mig hvad for en jeg tror vil være den mest robuste og den med mest solidt tastatur?

Disse har jeg valget med:

Lenovo Thinkpad R500
Lenovo Thinkpad T500
Lenovo Thinkpad SL500

Hvad for en af de 3 har det bedste solide/hårdføre tastatur & Det mest flexfrie/stive kabinet?

Mvh

Max
@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
19-10-2008 15:21:09
Svar/Indlæg:
4033/364
vil tro at T serien er den mest robuste.. men jeg synes at du skal tage ned og kigge på en først.. for har en del T og X series (godt nok 60/61), men skærmen er noget lyssvag..

Dog har R serien også roll-cage som dybest set er at kabinettet er forstærket med magnesium.

Jeg har selv Lenovo (arbejdsPC) og det er en god og solid bærbar. Tastaturets eneste ulempe er at det bliver ufattelig nemt fedtet (samme med coveret).. (recovery er rigtigt godt, dog kan lenovos software som access connections mm. godt gå hen og blive belastende).. men det kan afinstalleres.

Det bedste råd jeg kan give er at kigge GODT igennem med specs, for Lenovo har ufattelige mange modeller der næsten hedder det samme.. desværre er Lenovo DKs side fyldt med fejl, så dobbelttjek altid hos forhandleren (fx. skulle min t61 have PreN og kortlæser ifølge hovedspecs.. det var kun de detaljeret specs der afslørede at det ikke var tilfældet).. Samtidig kan det nogen gange betale sig at købe en bedre model, da prisen og specs er meget forskellig.. (fik 40GB HD + 0,2GHz C2D med for 700 kr. mindre end den model jeg havde kigget på)....