3G USB, og trådløs netværk

Diverse d.  20. oktober. 2008, skrevet af KillerFrog
Vist: 516 gange.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2008 10:23:57
Svar/Indlæg:
1950/230
Hej.

Jeg har ikke søgt så meget på siden for at finde svar på dette, så bær over med mig, hvis dette emne har været oppe flere gange.

Jeg har købt 3G internet, og vil gerne have min router med ind over her, så alt i huset kører over 3G nettet, hvad skal jeg gøre.!!
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
20-10-2008 10:39:37
Svar/Indlæg:
4033/364
du skal dele internettet på den computer som 3G modemmet.

det kan gøres via Windows Internet deling (under netværksforbindelser)

alternativt kan du bruge proxy fra anlogx (så skal klientmaskinerne bare sættes op til proxy, hvilket er rimeligt nemt)..

du skal bare huske at 3G (jeg går udfra du mener HSDPA) ikke har verdens hurtigste upload.. og hastighedsmæssigt kan være ret ustabilt..

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2008 10:44:27
Svar/Indlæg:
1950/230
@ngel.

Tak, jeg fik det i går, og lever det ikke op til forventninger, returneres det omg.

Jeg havde nu mere i tankerne, at man kunne få en router, som kunne tage imod en USB stick, med internet, det er trods alt ikke en ny opfindelse.

Jeg ved at der også er bruger betaling, på 3G's net, og hvis man downloader meget, kommer det til at koste.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2008 11:04:36
Svar/Indlæg:
14079/622
http://www.edbpriser.dk/Produc...

http://shopping.kelkoo.dk/ssc-...

Jeg vil dog også sige, at alm. Bredbånd er LANGT bedre end en 3G forbindelse. Især mht. Ping-tider. :yes:

ODOC

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2008 11:07:23
Svar/Indlæg:
357/2
3 forhandler bl.a. en trådløs router, hvis den købes i forbindelse med oprretelse af 3 bredbånd derud af er det billigere, kig på 3s side der kan du se den, fungerer men som @angler siger, hvis du har mulighed for andre løsninger er det klart at foretrække.

der er ingen tvivl om at mobilt bredbånd er super cool, sad med en og brugte det fra jylland til københavn i lørdags og var connected hele tiden, (over broen) på vej til jylland var det kun kort tid at der ikke var dækning (halvvejs på sejlturen nede i bildækket, så yderst acceptabelt efter min mening .

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
21-10-2008 11:39:47
Svar/Indlæg:
4033/364

er enig med at 3G (ikke at forveksle med firmaet 3) egner sig til surf i toget mm. men som fast alternativ til Adsl så er det ikke helt så godt.. TDC har til erhverv nogle lidt andre produkter, men jeg har ikke prøvet dem.. (synes omvendt at TDC med turbo3G telefon som modem er langt fra så godt som 3 og PCMCIA modem).

ODOC

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2008 12:03:46
Svar/Indlæg:
357/2
#5 præcis er også det jeg har hørt, og har kun prøvet telia 3g og 3 med deres 3g, 3 med 3g længere men ja + det sammen med hvad jeg har hørt så ja 3 er det bedste pt. hvis du skal have mobilt bredbånd

kender en de har i firmaet TDC til mobilerne, men de bruger bevidst 3s 3g fordi TDCs ikke er på kant med 3s