En musikpirat skal nu betale 160.000 kroner, har landsretten bestemt. Dommen er forkert, mener hans advokat, der vil overveje, om afgørelsen skal ankes
En nordjysk computerbruger er blevet dømt til at betale 160.000 kroner, efter at han har brugt internettet til at downloade musik.
Manden fra Aalborg har erkendt, at han i en kort periode brugte fildelingsprogrammet DC+ for at få adgang til musikstykkerne. Men han nægter, at han hentede 13.000 musiknumre, sådan som det blev påstået af Antipiratgruppen, der varetager rettighedshavernes interesser. Dommen fra Vestre Landsret er en skærpelse af byretsdommen, der kun sendte manden en regning på 100.000 kroner.
Til trods for det store beløb så mener mandens advokat, Per Overbeck, at resultatet trods alt er bedre end de 440.000 kroner, som Antipiratgruppen oprindeligt krævede.
- Dommen viser, at det kan betale sig at være kritisk over for Antipiratgruppens beløbsopstillinger, siger han
De mener nok DC++... At downloade musik derigennem var måske heller ikke så gennemtænkt da alle kan se hvad du deler... Så vidt jeg kan forstå er torrents nogle mere sikre... men det er self bare noget jeg har hørt alt sammen 🤣
Ja med mindre de ligefrem sidder og logger alle IP'er fra det omtalte torrent system, hvor hver enkelt film/spil/what-ever kræver en torrent fil, så går det nok ikke så slemt til. :)
Det er selvfølgelig noget jeg kun har hørt "omtalt"..
Ja lad os håbe de aldrig for lov til det... men tvivler nu på det, hvis de får et samarbejde med nogle vil de resterende vokse 500% på no time og de vil miste kunder... :D Hvorfor skulle et firma gøre det for at hjælpe nogle scumbags som apg!!!!