Raidsonic Icy Box IB-MP308HW

Diverse d.  21. oktober. 2008, skrevet af NoNig
Vist: 3977 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 00:00:00
Svar/Indlæg:
23132/740
FTP-server, ekstern harddisk, medieafspiller og medie-extender. Det er jo hele tre ting, og mere til.

Link til litteratur: http://hwt.dk/literaturedetail...
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 07:51:56
Svar/Indlæg:
2587/91
Go test 🙂

Ville dog gerne ha set FTP testet på sådan en box.. 😳


Xcalibur
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 11:43:28
Svar/Indlæg:
109/11
Har lige nogle spørgsmål, som undrer mig lidt..

Du skriver selv, at den har 10/100 Mbps LAN, men at den overfører med 25-30 MB/s.. Mon ikke der er Gbps LAN i den så? ;)

Kan den ikke afspille DTS eller AC3 over SPDIF? Det er jo noget som rigtigt mange kræver, når der skal afspilles film med surround sound..

Hvad med HD video formater? Kan den heller ikke afspille f.eks. H.264? Når den nu har 1080p understøttelse, vil det være lidt underligt hvis den kun kan afspille lav formats film..

Ellers da en sjov lille boks - men vist ikke noget brugbart alternativ til min hjemmesamlede HTPC. Der mangler den umiddelbart for meget til..


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 11:59:29
Svar/Indlæg:
7111/480
2# prøv af kige på http://www.popcornhour.com/onl... eller http://www.istarhd.com/ de kan afspile H.264 iverval og har en amse spænge programer til
edit det er popcornhour der nok mest mener om den da den også skule kune bruges til FTP og uden en computer vis man sæter en hdd i bege kan også være tråløste med en dugel i


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
21-10-2008 12:27:45
Svar/Indlæg:
1317/46
Op til 1tb, de er lidt sent ude, jeg mener seagate lige har udgivet en 1,5tb harddisk.


Xcalibur
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 12:56:06
Svar/Indlæg:
109/11
#3: Ja de er selvfølgelig også fine, men ville nok snarere gå efter en DVico TViX, hvis jeg da skulle have en (skal jeg umiddelbart ikke, da jeg har en hjemmelavet htpc): http://www.av-connection.dk/?P...


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
21-10-2008 13:22:01
Svar/Indlæg:
2127/11
Spændende lille dims. For mig er det dog kedeligt, at man ikke lige havde smidt et hdmi kabel i den, for ved selvsyn at konstatere om billedkvaliteten i så fald var blevet bedre. Lige ledes havde jeg også sat pris på en gennemgang af ftp funktionen, idet jeg tror at der er en del af os der kunne finde på at værdsætte den feature.

Man kunne håbe at hwt kommer til at teste flere produkter i denne kategori, fx Eee pc'en. Det er et spændende marked det her. Lavt strømforbrug og mange muligheder, er lige hvad vi har brug for i sådan en bette ting der 🙂

Jeg vil nok ikke kalde det her en test, men nærmere en appetitvækker og hurtig gennemgang af produktet. Men det har virket, i hvert fald på undertegnede. Jeg er blevet nysgerrig, og har boksen med i mine overvejelser omkring en mulig medie/ftp ting. Takker for kigget 🙂


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 16:15:37
Svar/Indlæg:
7263/260
God test NoNig 🙂 .

Synd de ikke smed et HDMI-kabel og et optisk kabel i, som du selv er inde på.
Ville også gerne have haft set den FTP testet.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 18:27:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Tak for ordene. Jeg skal gladeligt indrømme, at det her er lidt uden for mit felt. Jeg er ikke just ekspert i den slags, men det er nu engang det tunge lod man trækker, som "altmuligmand"-anmelder hos HWT.dk. Min medskribenter vil nok give mig ret.

For de som interesserer sig for dette område, må der nødvendigvis være en lang række ting der er åbenlyse. Men omvendt, så giver det jo også lidt fordelen af, at man ikke kender så meget til produktet, og derfor vil anmelde det ud fra førstehåndsindtryk.

-> #1

Det kunne jeg meget vel også have gjort. Men desværre stod jeg midt i flytning, og derfor blev anmeldelsen lidt overfladisk. Som #6 skriver; så er det nok mere end appetitvækker, end en reel anmeldse og direkte sammenligning med produkter af samme kaliber.

-> #2

Du har ret. Det kunne være skrevet på en langt mere intelligent måde. Men i sammenhængen skulle det forståes således, at via USB er der rigelig med båndbredde (jeg tænker her på backup eller filkopiering) og samtidig er 10 mbps tilstrækkeligt til streaming af HD-indhold. 10 mbps giver omregnet, noget der minder om 1,25 MB/s. Så der er selv den indbyggede W-lan funktion tilstrækkelig.

Jeg beklager den kluntede formulering 😳

Resten af dine spørgsmål kan nok bedst besvares med et kig på specifikationerne.

-> #4

Prisen er så også derefter. Du skal tænke på, at det her ikke just er en NAS el.lign. Men en medie-extender parret med en ekstern harddisk. Så 1 TB vil være fint til de flestes behov. 1 TB lagerplads, svarer vel rundt regnet til 200.000 musikfiler, såfremt disse fylder omkring 5 MB/stk. Så skulle festen være sikret de følgende dage 😉

-> #5

Jeg kan nok ikke lægge skjul på, at jeg nok hellere ville have en Apple-TV. Den er lidt dejligere opbygget, samt - for nørden - en oplagt mulighed for selv at smide en større disk i.

-> #6

Jeg skal huske det til en anden gang. Men midt i flytterod og kabelbunker, var FTP-test ikke det første der ramte mig. Det er en kærkommen funktion, men ikke noget jeg ser en umiddelbar nytte i. Mest fordi jeg selv har et udemærket webhotel, til en god pris og med masser af plads.

-> #7

FTP skal nok blive testet en anden gang, hvis muligheden opstår 🙂


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2008 19:14:14
Svar/Indlæg:
7263/260
#8

Du skal ikke tage det negativt, syntes bare det var ærgeligt du ikke fik testet det.
Flytningen er da i første række. 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2008 19:50:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Jeg tager det skam heller ikke negativt. Jo måske lidt. Men det er mest fordi jeg selv føler, at det ikke var en god anmeldese 😳


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
22-10-2008 21:54:28
Svar/Indlæg:
2127/11
#10 Know the feeling, fra en del af mine afleveringer på uni. Svær at holde af ikke sandt? 😉

#8 At skulle skrive en anmeldelse midt i en flytning, er jo nærmest umuligt. Der er sgu meget arbejde forbundet med begge dele. Når det er sagt: man må som læser jo forholde sig til det endelige produkt, og der var unægtelig nogle huller. MEN, jeg tror ikke at du finder én der ikke sympatiserer med dine kvaler da du testede og flyttede, og hvad vigtigere er: Ftp (i hvert fald i den kategori jeg havde i tankerne) er langt fra så krævende som hd film, så mon ikke den klarer det i fineste stil, når den kan hd-pjattet? I should think so 😉 Du fik prøvet det væsentligste (med undtagelse af en test af hdmi evnerne) mao.


Lindholm
 
Overclocker
Tilføjet:
23-10-2008 06:49:11
Svar/Indlæg:
8/0
Jeg må sige at jeg er ikke helt så imponeret af den.

Er selv kommet i besidelse af den, og er ikke imponeret.
har afspillet divx og vob på den ja det hakker og stopper som den selv har lyst til.
har prøvet med 15 film og tror kun den har vist 1 eller 2 uden at hakke. (ligesom når der er ridser på en ca.)

Men til billeder, mp3 og internet radio har jeg endnu ikke oplevet.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2008 00:34:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Tak for sympatien. Og jow. Det er lidt som en projektaflevering, der ikke helt stemmer overens med ambitionerne.

Jeg vil dog gerne påpege, at jeg (takket JacobHL), fik smidt et HDMi-kabel på, og billedkvaliteten er tilsvarende en god DVD. Jeg kan da nævne 'Pirates of the Carbbean - At world's End" som et eksempel. Da det klart er en af de flotteste DVD-titler jeg har set.

-> #12

Kan der være forskel på selve filmene? Da jeg prøvede med HD (en trailer godt nok, da jeg ikke har HD-film selv 😳), afspillede den uden problemer. Hvad er forskellen på de film du har testet? Det kan evt. være noget med bit-raten jo 🙂


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2008 13:00:46
Svar/Indlæg:
2127/11
#13 Hey we've all been there man..

Ok, det fremgik bare ikke tydeligt af testen, at du også havde leget med hdmi. Men det er godt at høre at den leverer varen.

Mht #12: Skummelt at du har de problemer. Den smule jeg har fundet rundt omkring, nævner slet ikke problemer af den art. Same goes for de andre fra samme producent. Jeg læste bla lige nogle tests af en 303s (tror jeg den hed), og heller ikke der var der brok. Jeg ville også gå på jagt efter fejlkilder, som #13 er ude i.