-> Alle
Tak for ordene. Jeg skal gladeligt indrømme, at det her er lidt uden for mit felt. Jeg er ikke just ekspert i den slags, men det er nu engang det tunge lod man trækker, som "altmuligmand"-anmelder hos HWT.dk. Min medskribenter vil nok give mig ret.
For de som interesserer sig for dette område, må der nødvendigvis være en lang række ting der er åbenlyse. Men omvendt, så giver det jo også lidt fordelen af, at man ikke kender så meget til produktet, og derfor vil anmelde det ud fra førstehåndsindtryk.
-> #1
Det kunne jeg meget vel også have gjort. Men desværre stod jeg midt i flytning, og derfor blev anmeldelsen lidt overfladisk. Som #6 skriver; så er det nok mere end appetitvækker, end en reel anmeldse og direkte sammenligning med produkter af samme kaliber.
-> #2
Du har ret. Det kunne være skrevet på en langt mere intelligent måde. Men i sammenhængen skulle det forståes således, at via USB er der rigelig med båndbredde (jeg tænker her på backup eller filkopiering) og samtidig er 10 mbps tilstrækkeligt til streaming af HD-indhold. 10 mbps giver omregnet, noget der minder om 1,25 MB/s. Så der er selv den indbyggede W-lan funktion tilstrækkelig.
Jeg beklager den kluntede formulering 😳
Resten af dine spørgsmål kan nok bedst besvares med et kig på specifikationerne.
-> #4
Prisen er så også derefter. Du skal tænke på, at det her ikke just er en NAS el.lign. Men en medie-extender parret med en ekstern harddisk. Så 1 TB vil være fint til de flestes behov. 1 TB lagerplads, svarer vel rundt regnet til 200.000 musikfiler, såfremt disse fylder omkring 5 MB/stk. Så skulle festen være sikret de følgende dage 😉
-> #5
Jeg kan nok ikke lægge skjul på, at jeg nok hellere ville have en Apple-TV. Den er lidt dejligere opbygget, samt - for nørden - en oplagt mulighed for selv at smide en større disk i.
-> #6
Jeg skal huske det til en anden gang. Men midt i flytterod og kabelbunker, var FTP-test ikke det første der ramte mig. Det er en kærkommen funktion, men ikke noget jeg ser en umiddelbar nytte i. Mest fordi jeg selv har et udemærket webhotel, til en god pris og med masser af plads.
-> #7
FTP skal nok blive testet en anden gang, hvis muligheden opstår 🙂