Bærbar kan ikke finde mit trådløse net? "update

Diverse d.  21. oktober. 2008, skrevet af Symbol
Vist: 778 gange.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 07:24:12
Svar/Indlæg:
576/62
Hey
Mit problem består i at min Acer bærbar pludselig ikke kan finde mit trådløse net.
Den kan sagtens finde alle andre net i opgangen, men bare ikke mit.
Router fungerer fint nok, da jeg har 2 andre pc'er kørende trådløst på samme net.

Det trådløse net kan ses under foretrukne netværk, men derimod ikke under trådløse netværk der er tilgængelige.
Jeg har prøvet at fjerne det, tilføje det, reparere det, opdaterere driver, systemgendannelse osv osv osv.....stadig uden held.
Synes egentlig at jeg har prøvet alt, men noget må jeg mangle at prøve eller har overset.

Den kører normalt fint med mit trådløse net, derfor kan jeg ikke forstår hvorfor den nu plusdselig ikke kan finde det, når mine andre maskiner kan.

Den kan som skrevet sagtens finde alle mulige andre net og kan også logge på andre net.

på forhånd tak
Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 07:52:48
Svar/Indlæg:
2263/135
Måske en opsætning i din router som skal laves om før du kan få adgang.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 08:27:32
Svar/Indlæg:
576/62

Den har kørt perfekt ligesom de 2 andre maskiner, men den anden dag da den blev startet op, ville den bare ikke finde nettet.
Der har ikke været ændret i noget på hverken router eller bærbar.
De 2 andre går også fint på mit net stadigvæk

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 08:48:00
Svar/Indlæg:
638/62
Hmm... det eneste jeg kan komme tanke om er en formatering, det lyder godt nok underligt den vil logge på andre men slet ikke kan finde dit net.

Nu er det ikke sådan du sidder med den bag en armeret betonvæg til routeren vel? 🙂

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 08:53:44
Svar/Indlæg:
576/62

En formatering skulle gerne være min sidste udvej, men måske bliver det nødvendigt (den kunne sq nok godt trnge til det)

Og nej, den bærbar står få meter fra routeren.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2008 09:07:31
Svar/Indlæg:
638/62

Så synes jeg da du skulle prøve det, når alt kommer til alt tager det jo kun 1 times tid, og det er altid rart med en frisk install... :)

Held og lykke, du må lige skrive hvis problemet forsætter...

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2008 08:13:40
Svar/Indlæg:
576/62
Havde den bærbare med "ud af huset" igår og skulle prøve at tilslutte den til trådløst net andetsteds...ingen problemer overhovedet, så netkortet fungerer altså 100%

Valgte også igår at formatere skidtet, desværre uden held, den vil stadig ikke finde mit trådløse net derhjemme.

Btw. har lige købt en Acer one og efter install af win, fandt den nettet lige med det samme.

Kommer til at tænke på at der den anden dag var blevet slukket for modem og Router ved en fejltagelse og først tændt dagen efter, kan dette have nogen indflydelse?
Min kones maskine som også kører trådløst havde dog ingen problemer efter dette.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2008 09:46:32
Svar/Indlæg:
638/62
Det må simpelthen være en indstilling i din router... du har prøvet at nulstille den ikke?

Hmm... Men hvis du har en ny acer så skal man self ikke brokke sig 🙂

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2008 09:50:23
Svar/Indlæg:
2145/218
Prøv at låse din router til en bestemt kanal, jeg har nogen gange oplevet det samme med mit netvært og det hjælper at låse det til en kanal istedet for at lade den vælge selv. Hvis der er mange andre netværk i nærheden kan det nogle gange forstyrrer.

Jeg har 3 laptops der alle kører på samme netværk og som jeg skrev kunne det til tider før i tiden ske at min egen maskine ikke kunne finde netværket, men de andre kunne.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2008 15:26:15
Svar/Indlæg:
576/62

Har lige formateret maskinen igen 😉 havde lidt problemer med at opdatere win.
Men som jeg ser det må problemerne ligge i indstillingerne i den bærbare, da andre maskiner sagtens kan finde og logge på mit trådløse netværk.
Netkortet duer også fint, da jeg lige har logget på et andet netværk uden nogen problemer.
I alle andre maskiner kan netværket ses under tilgængelige netværk, bare ikke på den her bærbar ☹

Tror en usb netdongle "ting" må blive næste forsøg.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2008 16:49:24
Svar/Indlæg:
2145/218
#9 måske er din maskine bare ramt af jeg vil ikke som du vil spøgelset hehe

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2008 19:11:16
Svar/Indlæg:
576/62

Havde egentlig opgivet den lidt, men vil sq have den til at virke 🤣

Har prøvet flere gange at få den til at reparere det trådløse net, men selvom at jeg bruger win til at styre det trådløse net vil den ikke lade mig reparere det.
Nogen input på den?