stockkøler på 775

Luftkøling d.  24. oktober. 2008, skrevet af cyco
Vist: 375 gange.

cyco

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2008 09:34:55
Svar/Indlæg:
161/53
Jeg har efterhånden skiftet cpu og sat stockkøler på flere gange, men køler volder mig altid problemer med at klikke på, trods jeg trykker låsene skråt parvis ned og de alle vender rigtigt....synes det er møgsvært og en møgkøler.

Da jeg nu vil til at oc, har jeg bestilt en ny køler, men vil så lige høre mht. påmontering. Plejer at have motherboard installeret i kabinet inden, men er det nemmere at tage det ud ved montering. Samtidig er fladen meget større på ny køler med direkte kontakt til heatpipes, så er det på overfladen af cpu eller køler jeg skal smøre kølerpasta nu (plejer på køler). Hvis køler, vil kølepasta jo dække lidt udover cpu.

Volder en den nye køler større problemer at klikke på end gamle?

Ny køler er sunbeam core contact freezer (anmeldelse herinde)

Hvordan gør I?
dasjap

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2008 13:10:29
Svar/Indlæg:
2534/80
Køb en backplate så er du sikker på den sidder ordentlig fast(ved ikke om der følger en med til køleren). Smører altid pastaen på cpu´en.

Darth

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2008 22:19:40
Svar/Indlæg:
813/49
Din Core Contact har nok verdens nemmeste montage-metode. Rammen er til gengæld en pind i r*ven at afmontere igen. Og du skal ikke købe nogen bagplade, og forsøge at sætte på. Alt hvad du har brug for, ligger i æsken.