Hey alle sammen, i min jagt på "Performance per watt" grafer, er jeg faldet over den her side der har nogle skemaer du kan udfylde så du kan se hvor kraftig en strømforsyning du minimum skal ud og investerer i når behovet opstår 🙂
Om den er 100% præcis må i ikke hænge mig op på, da jeg kun kan bruge mit eget system til at tjekke op på med. Men i mit tilfælde passer den altså.
var det bare DET du søgte ? lol, så kunne jeg have givet dig den side da jeg kom hjem, hvilket vil sige i middags. omg.. forstod nemlig ikke din anden tråd, så tænkte bare "whatever"...
3# det var heller ikke specifikt det jeg søgte efter, jeg var bare ude efter at finde ud af hvor meget mere strøm en dual core opgradering ville koste. Og om der var kommet et grafikkort der var lige så godt/bedre men brugte betydeligt mindre strøm...
sjovt nok kan den side vist også besvare mit spørgsmål 😳
#4 ja ok, det var nok det jeg havde overset 🙂 med overclock + fans etc siger den 623 watt, hvilket engenligt også er den størrelse jeg ville vælge, hvis jeg skulle ud og købe psu efter mit nuværende system.
Eksempel: Mit system topper, og jeg mener "topper" ved 250 Watt (målt med effektmåler i stikket). Ofte ligger det på 220-230 Watt. Alligevel foreslår de udregnere, at jeg køber en strømforsyning på 400-500 Watt. En enkelt foreslog endda en på 816 Watt. Og det er uden overclock in mente 😲
Så ja. Man skal bestemt tage det med et gran salt 😉