Hvordan fungere rma under lukning?

Diverse d.  24. oktober. 2008, skrevet af Emze
Vist: 666 gange.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2008 19:03:51
Svar/Indlæg:
666/100
Hey alle sammen 🙂

Har lige købt et dejligt kabinet hos en eller anden pc butik i rødovre
Det er en Thermaltake DH102 og det er rigtig lækker skal jeg hilse og sige 🙂
Problemet er bare at nu hvor jeg sådan sad og tænkte over det, er det så muligt at hvis man nu ikke stoler på den butik eller den nu lukker, at sende produktet til rma med en anden butik som har det produkt?

Har tjekket og set at multimedieworld også har det kabinet, så vil det så være muligt for mig at kunne sende det til rma derfra hvis der nu skulle ske noget med det? (fx hvis skærmen døde) Eller er jeg på røven?...

har kvitering og ALT til den så det burde ikk være problemet...

Håber i forstår mig 🙂

Hilsen Emre Gezgin AKA Emzé 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
24-10-2008 19:20:13
Svar/Indlæg:
5363/442
Nej du kan ikke sende det til RMA hos andre butikker end der hvor det købt. Eneste anden mulighed er at sende det direkte til producenten.

Når en butik sælger en vare, er det den der har ansvaret for at håndtere en RMA, og altså sende den videre til en eventuel ombytning hos producenten :yes:

187man

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2008 19:28:22
Svar/Indlæg:
3340/386
#1 , der er nogen butikker, som samarbejder med hinanden ang. service af vare. Men som regl skal det være det samme firma 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2008 20:29:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Præcis. Det skal have samme serviceværksted. Men ofte har de forretninger også en direkte eller indirekte tilknytning til hinanden. Eksempelvis Electric City og Merlin.

Det er jo en af de ting du betaler for, når man køber en vare. Service. Jeg ville, som butik, være ret irriteret over, at folk kørte over grænsen for at købe billige Samsung fladskærms TV, som jeg så skulle hænge på, når lortet gik i stykker.

Så får ikke alene jeg dårlig omtale, men jeg får sværere ved at sælge mine produkter.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2008 16:59:16
Svar/Indlæg:
666/100
Er det så muligt bare at sende direkte til producenten hvis jeg finder ud af adressen?
Hvad med at sende til distributøren? er det en mulighed?

Det er der jo regler om... Der er ikke samme service for en vare som er købt udenfor...

Tænkte bare om det var muligt fordi har gjort det en gang før med min mp3er... Havde købt den i computersalg.dk men fik den sendt til rma med Fona da de også har samme produkt...

Er i sikre på det ikke er muligt? eller burde jeg måske spørge Multimediaworld hvis det nu er? (dem fordi de har samme kabinet...)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 17:09:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Kun hvis de har samme servicecenter, og det er samme chauffør der henter og bringer, hos de forsk. forretninger.

Du kan godt få problemer med parrallelimport og deslige. Sådan er det jo. Man betaler ikke kun for produktet, men også service. Hvorfor mon IBM er så godt og velanset? 🙂

Emze

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2008 18:30:15
Svar/Indlæg:
666/100
Ok. Men prøver lige at hører dem inde på multimediaworld.

Men mange tak for hjælpen 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 18:31:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Prøv ad. Det skader aldrig at spørge 🙂