Skuffet over Far Cry 2

Spil d.  24. oktober. 2008, skrevet af las
Vist: 2085 gange.

las
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2008 23:10:27
Svar/Indlæg:
2151/51
Er jeg den eneste herinde som er blevet lidt skuffet over Far Cry 2? Synes godt nok ikke det har ret meget med FPS at gøre mere.

Jeg siger heller ikke jeg er totalt skuffet, for jeg bliver da ved med at spille det i håb om at det bliver bedre.

Jeg havde pre-ordered og fik spillet på udgivelsesdatoen, men synes slet ikke det har fanget mig.

Jeg har spillet i 5 timer nu, og føler bare jeg kører rundt og kigger på kortet hele tiden, når jeg endelig kommer frem, tager missionen 30 sekunder at gennemføre og så kan jeg køre videre...

Synes også godt de kunne have lavet 3rd person når man kører, det er meget belastende at se det indefra hele tiden synes jeg.


Men lad mig høre, hvad synes i om det indtil videre?
CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2008 23:15:22
Svar/Indlæg:
2388/52
jeg må nu også indrømme at det ikke er alt hvad jeg havde håbet på.. og det bliver da bestemt heller ikke cod4's afløser - selv singleplayer i cod4 er bedre end FC2 !


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2008 23:15:45
Svar/Indlæg:
2151/51
Glemte osse lige at brokke mig over at bilerne tit sidder fast? Ja jeg ved godt man kan skubbe dem fri men det har kun virket 20% af gangene ved mig.

Også skal jeg gå riiiimelig langt for at finde en ny..


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2008 23:20:58
Svar/Indlæg:
7111/480
jeg syns det er super fedt og ja man køre meget men det sjenre mig faktis ikke syns det er emd til af øge stemningen og syns det er en feder fonemelse når man køre i far cry 2 ind i crysis ved ikke hvad der gør det men i crysis skule man bare vider fra a til b og kalre banen her skal man ned af en steøvet vej og syns det er mere spænge omgivelser af se på ja det er golt men ved ikke hvordan ejg skal forkalre det crysis er flortter men bliver bare kedligt har ikke fåget det på samme måde enu med far cry 2 men kan ikke sæte en finger på hvad der gør det er sådan 😕


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2008 23:58:06
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg er helt enig... jeg kan ikke spille det mere end 1½ time af gangen ca... altså, 80% af spilletiden rejser man jo bare rundt med bil eller bus 😕

Og så er det latterligt at der skal 10 skud til at dræbe! Sidst men ikke mindst synes jeg ikke fysikken i spillet er noget at råbe hurra for ☹

Spillet er simpelthen for ensformigt 😐


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2008 23:58:55
Svar/Indlæg:
3332/33
jeg havde glædet mig til det, men er fandme glad for at have valgt det fra.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 00:02:29
Svar/Indlæg:
7111/480
4# jeg kan ikke spille det mere end 1½ time af gangen
hvilke spil kan du det med kan aldri hole min intarase fast i længer tid af gangen men er vis også på grund af mit handikap 😀 nå men så vidt det kan ses så bliver far cry 2 vis et spil som crysis nolge elsker det andre hader det 😛
btw så er det godt Fallout 3 snart komer 😀


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 00:05:28
Svar/Indlæg:
4156/111
#6

Crysis spillede jeg da fra start til slut heh... Battlefield 2 har jeg også spillet i maaaange timer! CoD4 tog jeg også i ét ryk 🙂


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 00:08:05
Svar/Indlæg:
2151/51
Sidder bare tilbage med en følelse af de bare har udnyttet navnet Far Cry for at kunne sælge deres middelmådige shooter. Havde virkelig fulgt med og glædet mig til dette spil udkom, set alle trailers, læst om det osv. Men det er ikke i nærheden af hvad det har udgivet sig for. Det kan jo overhovedet ikke sammenlignes med Far Cry.

De skulle nok have fokuseret lidt mere på at lave et spil som var sjovt at spille istedet for at lave så mange ligegyldige ting.. Biler som skal reperares hvert 5. sekund. Våben der jammer så meget at det er urealistisk.

Fjender kan se dig langt tid før du kan se dem, selvom man er gemt bag træer og buske og man kan jo ikke prone. Dårlig AI. Ja jeg kunne blive ved 🤣

I må undskylde hvis jeg brokker mig for meget haha 😛 Synes bare lige jeg havde brug for at få det ud..


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2008 00:08:35
Svar/Indlæg:
924/212
Jeg skal købe Farcry pga Grafikken 😛 jeg ser Farcry2 ligsom Crysis...de har ofret Gameplay over for grafik.

dog syntes jeg Cod4 Har haft en god blanding 🙂

men jeg glæder mig til at købe det, fordi det er jo helt vildt så virkeligt det er 😲 🙂
bliver fedt 🙂


#10
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 00:09:31
Svar/Indlæg:
2151/51
Godt at høre jeg ikke er den eneste :p


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 00:13:02
Svar/Indlæg:
7111/480
8# hvad sværhesgrad spilet du på med ai syns da de er klove nok ellers er det mig der er dum det sage jeg ikke men var bare et sted hvor de begynte af flanke mig fra siden og de gå i dekning syns de er iverfal klover ind dem i crysis men de var også rimlig dume så er måske en dålig måle stock 🤣


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 00:15:47
Svar/Indlæg:
3321/21
Enig, fc2 fanger mig ikke rigtig som jeg havde haabet paa. Og alt det koeren i de samme lortebiler er godt nok fesent i laengden 😴

Haaber der snart sker noget "andet" i gameplayet, for hvis jeg skal koere 3 gange rundt om jorden for at gennemfoere de smaa nemme/ensformige misioner saa bliver det vist hurtigt kedeligt....


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 00:15:58
Svar/Indlæg:
5224/222
Var der nogen der sagde crysis dejavu...
"Jeg siger heller ikke jeg er totalt skuffet, for jeg bliver da ved med at spille det i håb om at det bliver bedre."


#14
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 01:13:11
Svar/Indlæg:
4156/111
#8

Bruger du kun det samme våben som du køber hos gun dealeren så jammer det slet ikke. Jeg har på intet tidspunkt oplevet at min våben har jammet!

Jeg kører PT med AK-47 opgraderet 😎

Og så har jeg hele 18 "diamanter" nu 😀 Fyrede ellers lige 12 af på våben lol. De giver ret godt de missioner man tager ved de forskellige radio tårn! 🙂


#15
AW
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2008 01:43:30
Svar/Indlæg:
289/24
#0 Jeg er fuldstændig enig i ALT det du skriver las! 🙂 og jeg havde også store forhåbninger til dette spil.. Havde set så meget om det på nette! Men er sgu lidt skuffet over det må jeg nok indrømme! Pis oz.


Godt Fallout 3 snart kommer.. 🙂


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 03:21:42
Svar/Indlæg:
5874/1287
En stor gang grafik, men ellers ret tomt. En slags S.T.A.L.K.E.R. wanabee.
Meget dårlig 3d lyd (sidder med X-Fi og logitech Z5400) i forhold til selv gamle spil som f.eks Quake 3. Man kan ikke altid regne med, at den retning man hører fjenderne snakke, rent faktisk er den retning man skal skyde for at ramme dem.

Nogen som har mulighed for at prøve hvor stor forskellen er grafikmæssigt mellem dx9 XP og dx10 Vista? Hvis forskellen er lige så lille som i Crysis, så mangler dx10 stadig at bevise sit værd. Jeg synes ikke rigtig man kan læse det i test nogen steder.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 03:26:08
Svar/Indlæg:
7111/480
16# hvordan vil du have det teste bare et billet eller kan godt prøve af teste det her i wekkenten vis det er 🙂


#18
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 03:42:51
Svar/Indlæg:
4156/111
#16

Jeg synes personligt ikke at forskellen er voldsom... Så ja det er nok lidt alla som med Crysis... Sådan har jeg det i hvert fald!


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2008 11:54:21
Svar/Indlæg:
1186/81
Mener faktisk crysis var bedre end dette her.. du skal køre uendelige længder for missioner der tager 1-5 minutter, og så videre til næste mission.. i Crysis var du i det mindste konstant igang, og ikke så voldsomme "vandre missioner" som i FC2..

må nok slutte mig til folket og sige jeg havde sq forventet noget mere.. 😕

Men glæder mig til Crysis 2 kommer.. dog tror jeg der går mindst 1 år 😛

og med crysis 2 mener jeg 2'eren til Crysis som Nomad, ikke Crysis warhead, det er bare et forsøg på at malke Crysis. Kan godt lide spillet, men det er ikke crysis 2. Vi skal videre fra hvor Ham der lederen.. Prophet er fløjet tilbage til øen 🙂


#20
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 13:13:32
Svar/Indlæg:
4156/111
Altså det jeg tror der gør spillet så "kedeligt" i længden er at man konstant er alene. Man er i hvert fald minimalt i kontakt med andre venlige mennesker. Og når man så taler med nogen er det sådan meget dystert hele tiden. Så jeg tror man mangler lidt selvskab, f.eks. i form af mere radio/telefon kommunikation til sine venner!


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2008 13:22:36
Svar/Indlæg:
1297/50
#20 Lyder som om man er meget S.T.A.L.K.E.R. alene i det spil 😛
Regner dog med at købe det snart, men gennemføre det nok ikke lige som jeg heller ikke har gjort med crysis. Skal først have nye grafikkort så det virkelig kan komme til at køre cool i en stor opløsning, gider ikke spille i 1280x et eller andet for det køre bare nogenlunde. Ja ja kræver også med alt eller næsten alt lir slået til.
Men skal da snart prøves kan jo være det køre nice nok, lyder som om det ikke kræver det vilde for at køre ordentligt


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 16:33:31
Svar/Indlæg:
10398/435
Jeg synes nu det er fedt nok, man skal bare lure spillet lidt.

Det er godt at tage busser, tag bilen efterfølgende..
Tag missioner hos weapon-dealer for at få unlocks.
Saml masser af diamanter. (Stop og søg hver gang gps'en blinker).
Brug IED mod convoy'er. Convoyen kører en fast rute så de er lette at finde.
Brug RPG mod biler som jager én.
Angrib outposts med jeep-LMG. Hold nogenlunde tæt på og nak dem.
Som sniper (og assault) Skyd og bevæg, mørke er faktisk godt..

#21, nej det kører sgu godt. 1650x1080 4xAA Very high er smooth.


PayDay
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2008 18:05:41
Svar/Indlæg:
277/8
Jeg kan kun give #22 ret.
Nu har jeg kun spille det i ca 1.5 time, men det minder om GTA S.A. i Afrika...

DX10 1650x1080 4xAA Very High Average Framerate: 46,84 / 8xAA Very High 23 ???..
det er uden Crossfire...



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 18:22:35
Svar/Indlæg:
5874/1287
Ok, jeg kan forstå på jeres kommentarer, at spillet Far Cry 2 heller ikke er spillet der gør, at man bare MÅ eje DX10. Egenligt lidt utroligt, nu har dx10 været ude i 1½-2 år, men endnu ingen virkelig forbedring i forhold til dx9. DX10 burde have givet enten en god performance, eller endnu bedre nogle "whauu" effekter som ikke kan laves i dx9.
Om spillet er for kedeligt med al den transport lader jeg være op til den enkelte, men teknisk havde jeg nok forventet, at resten af "pakken" levede op til grafikken. Lyden i 3D er som nævnt meget upræcis (pi... irriterende), styringen er nogenlunde, meget korte loadtider (mega godt 😀 ), AI'en har åbenbart røngtensyn, siden de kan spotte mig gennem et træ, ej heller buske er gode at gemme sig i om dagen. Man skulle tro jeg bar en pink træningsdragt, siden de kan få øje på mig uanset hvor jeg gemmer mig om dagen. Om natten er det noget bedre.
Bortset fra grafikken, så fungerer Quake 3 og 4 faktisk bedre, meget mere præcise lydretninger og man kan gemme sig. Styringsmæssigt er Quake3 også bedre. Lidt flovt for Far Cry 2, at lydsiden er så upræcis i forhold til et oldnordisk spil som Quake 3, men det er vel prisen at betale fordi Microsoft har valgt at lade DirectSound3D udgå af DX10 pakken, så spiludviklerne selv må sørge for 3D lyd. Lydkvaliteten som sådan er god nok, synes jeg, det er kun retningen den er gal med (nogen gange).

#17 Jeg ville meget gerne vide, om der er større forskel på DX9 og DX10 i Far Cry 2 end i f.eks Crysis. I Crysis var det jo noget med at kigge op mod solen gennem nogle blade der gav forskellen. Hvis det er alt, så er dx10 jo ikke det vilde at prale med, tværtimod i forhold til manglende DirectSound3D (se ovenstående)


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 22:17:48
Svar/Indlæg:
10398/435
i'm stuck..

semi-spoiler.
..
..
..
nogen der er nået til en mission med free hostage from brickhouse at lumbermill. Ham man skal redde hedder Josip. Jeg kommer ind til ham og han siger tak og at vi skal flygte hver for sig og mødes ved Mike's bar. Problemet er bare at han aldrig flygter. Han sidder dog på Mike's bar, men missions pilen peger stadig på lumbermill. Kan ikke snakke med ham på mike's bar. anyone?


#26
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 23:02:14
Svar/Indlæg:
4156/111
#25

Lyder som en bug! Hvad siger din mission "briefing" når du trykker ESC? Mit virkede fint... er allerede kommet et godt stykke ind i spillet tror jeg 🙂


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2008 23:06:17
Svar/Indlæg:
10398/435
den siger stadig at jeg skal befri ham.. hvis jeg vender tilbage er han der ikke. Sjovt nok, på Mike's bar siger han "so we meet again", men missionen er ikke overstået og jeg kan ikke tale med ham. jeg hopper nogle saves tilbage og tager nogle andre missioner. så må jeg se hvad der sker. 😕

er der nogen som oplever bsod når de samler medikit op? har reinstallet spillet. har prøvet med 180.43 og 42. har prøve at rykke Sound acceleration slideren i dxdiag. intet har hjulpet.

edit. mht josip missionen. jeg tror jeg kom fordi den. jeg tog en mission hos UFLL i stedet. Lidt samme mission med at redde en dude. Efter den var klaret kunne jeg ikke få josip missionen hos APL. (kan ikke lige huske forkortelserne).


Anonym20201025101954
 
Overclocker
Tilføjet:
26-10-2008 02:16:07
Svar/Indlæg:
20/11
Også en jævn skuffelse her.. .
Grafikken er da fin nok, men bliver næsten ør i hovedet at rende rundt med den GPS/kort der fylder halvdelen af skærmen når det er "aktiveret"
Synes faktisk heller ikke "shoot-to-kill" delen er særlig god.. det er som om dem jeg rammer dårligt bliver skadet, men efter 5-6 skud, så dør de.. det virker sku ikke så godt.. Hvis jeg ville kigge vejkort ville jeg da bladre rundt på krak.dk. Cool nok at der skal tjenes diamanter for at købe våben/updrades.. men synes da ikke det virker så smart at løbe rundt og lede efter kufferter med diamanter..Ej, det er sikkert fint nok i visse sammenhæng, men det har slet ikke levet op til mine forventninger.


Anonym20201025101954
 
Overclocker
Tilføjet:
26-10-2008 02:16:24
Svar/Indlæg:
20/11
sorry. indlæg blev postet to gange


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
26-10-2008 02:54:27
Svar/Indlæg:
1186/81
#24

Syntes det eneste jeg lod mærke til ved DX10 fremfor DX9 var omkring 10 fps hurtigere i DX10!!

DX9:
Settings: Demo(Ranch Small), 1920x1200 (60Hz), D3D9, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(8x), VSync(No), Overall Quality(Ultra High), Vegetation(Very High), Shading(Ultra High), Terrain(Ultra High), Geometry(Ultra High), Post FX(High), Texture(Ultra High), Shadow(Ultra High), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

Average Results
Average Framerate: 58,48
Max. Framerate: 92,05
Min. Framerate: 44,07

DX10:
Settings: Demo(Ranch Small), 1920x1200 (60Hz), D3D10, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(8x), VSync(No), Overall Quality(Ultra High), Vegetation(Very High), Shading(Ultra High), Terrain(Ultra High), Geometry(Ultra High), Post FX(High), Texture(Ultra High), Shadow(Ultra High), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

Average Results
Average Framerate: 71,23
Max. Framerate: 102,77
Min. Framerate: 52,43


#31
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 02:56:30
Svar/Indlæg:
4156/111
I skal bare købe en AK-47 og så opgradere den 😀 Så dør de som regelt på mellem 1 og 3 skud hvis man rammer rigtigt 😀


#32
7913
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 08:33:01
Svar/Indlæg:
1124/68
Jeg har kun spillet det i en halv time, men jeg er bestemt allerede træt af det.


PoloDude
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 08:42:19
Svar/Indlæg:
1083/4
#28 Har du prøvet at sigte på deres hoved? Så dør de af 1 skud (jeg spiller på Hardcore niveau) og mit våben er den første riffel og den er standard.

Men ud fra hvad vi hørte om den fantastiske AI, så synes jeg bestemt ikke at spillet lever op til det.
Gameplay er ca som Boiling Point Road to Hell, der kører man også masse mellem missionerne og man kan arbejde for flere grupperinger (politiet, mafia og oprørerne)

Men jeg synes at det er et udemærket spil, uden at være nyskabende på nogen måde.


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
26-10-2008 09:17:08
Svar/Indlæg:
940/111
Når nu man så tit kører i bil kunne de godt have gjort mere ud af det.

- Fødderne deltager fx ikke i kørelsen.
- Gear stangen ser heller ikke ud til at have nogen funktion i FC2.

Når nu man får en Machete(Beregnet til at hugge i planter), regner jeg da med at man så også kan hugge i planter/buske i FC2.

De 2 ting ellers er spillet stadig epic og nice.

Jo 1 ting til spillet mangler Co-op.


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
26-10-2008 09:42:14
Svar/Indlæg:
940/111
Når nu man så tit kører i bil kunne de godt have gjort mere ud af det.

- Fødderne deltager fx ikke i kørelsen.
- Gear stangen ser heller ikke ud til at have nogen funktion i FC2.

Når nu man får en Machete(Beregnet til at hugge i planter), regner jeg da med at man så også kan hugge i planter/buske i FC2.

De 2 ting ellers er spillet stadig epic og nice.

Jo 1 ting til spillet mangler Co-op.


Anonym20201025101954
 
Overclocker
Tilføjet:
26-10-2008 11:25:23
Svar/Indlæg:
20/11
#33 nej det har jeg ikke prøvet.. Sigter altid efter fødderne 😛 bare for at se folk danse 😀


PoloDude
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 12:11:41
Svar/Indlæg:
1083/4
#36 det var også den konklusion jeg kom frem til 🤣


#38
jvj
 
Overclocker
Tilføjet:
26-10-2008 21:55:36
Svar/Indlæg:
32/4
Er nu ikke skuffet over spillet, men de ting der irriterre mig er følgende:

Hvis man har dræbt alle ved et checkpoint, og senere kommer tilbage til samme checkpoint, så er de der igen, hvilket jo gør at verdnen ikke er så "fri" at køre rundt i...

Man møder ik normale indbyggere (har jeg ihvertfald ikke gjort endnu...) Hvor er alle de fattige udsultet folk henne?

Bygninger kan ikke ødelægges (Måske er man blevet for krævende efter crysis)...


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 22:09:48
Svar/Indlæg:
2576/125
#38 Enig, hvad fanden sker der for at alle bare vil nakke en! 😲 😐 Selv ikke i S.T.A.L.K.E.R er det så aggressive. Synes slet ikke det lever op til mine forhåbninger, fanme derfor jeg aldrig køber spil mere. Godt jeg lånte det først. Alt er bare for ensformigt, og der er ikke nogen cookies i form at mellemsekvenser og team ´play med NPC. Selv der hvor man skal hjælpe folk, er action delen overstået på 2 sekunder, og der sker ikke en skid. Hold kæft der mangler noget script i det spil. Så mangler vi også lige den psykopat AI. De kan se en uanset hvad. Har sågar set dem skyde i en retning, og ramme mig mens jeg var i en anden. Det spil er bare ikke pengene værd. Hold kæft hvor er jeg skuffet. F*** you Ubisoft.

Godt Dead Space og Gears of War 2 snart kommer sammen med Fallout 3. 😀 DS og GoW2 på boxen og F3 på PC'en. 😎


#40
List
 
Superbruger
Tilføjet:
26-10-2008 22:26:23
Svar/Indlæg:
282/14
Det eneste jeg som sådan er skuffet over, er AI's! Det burde da være komplet umuligt at se gennem og skyde! gennem buske, om man så er er AI eller ej.
Har tit taget mig i den situation at jeg har stået og lignet en idiot, fordi jeg ikke ku regne ud hvem fanden der skød på mig :no:
I S.T.A.L.K.E.R havde man da i det mindste et fint kort, hvor man kan se hvor der bliver skudt fra, og så måtte man jo overleve med det.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 23:03:11
Svar/Indlæg:
10398/435
jeg synes nu ai'en er fin nok.. hvorfor skal man ikke kunne skyde gennem buske og krat?

grunden til at man bliver forvirret er at lyden ikke er gennemarbejdet. man fatter derfor ikke hvor skud kommer fra.. ikke fordi en busk skjuler noget at manden.

synes dog at fjenden skal have lidt mange skud.. man kan hs'e dem uden i dør hvis distancen er stor nok. de skal også have en god omgang med jeep-LMG før de dør.

håber en patch kan fixe lyden da den ikke er særligt "stereo".


#42
List
 
Superbruger
Tilføjet:
26-10-2008 23:07:42
Svar/Indlæg:
282/14
#41
Ja det ER muligt at skyde gennem buske 😛
Det var såmænd ikke det jeg mente, MEN det er tilgengæld ikke særlig realistisk, at de kan aime gennem dem!


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 23:17:50
Svar/Indlæg:
10398/435
#42, hvorfor? du kan da aime gennem.. anyways, det generer ikke mig. lyden er dog noget som irriterer.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 23:58:21
Svar/Indlæg:
5874/1287
Stor tak til #30. Ok så Dx10 er her brugt til kun at acc. spillet, og ikke til at give nogen bedre grafik end dx9 kan. Hmmm, er det hvad dx10 har opnået på 1½ år?

#43, som jeg skrev længere oppe, så er lyden ufattelig upræcis, og jeg synes virkelig det er pinligt for udviklerne, at et gammelt spil som Quake 3 slår det med flere længder mht præcis lydretning (ved 5.1 har ikke prøvet stereo).

Jeg sælger mit Far Cry 2 igen ved føste lejlighed, og dette var mit SIDSTE forbestilte spil, men hvad skal jeg så glæde mig til? Half-Life EP3 ser ud til at vare længe endnu. Jeg leder efter FPS spil med god historie og GOD lydunderstøttelse i surround, f.eks COD4 gjorde det også godt, selvom COD4 ikke var mere præcist end det allerede nævnte Quake 3. Er folk ligeglade med lyd? Eller hvorfor bliver der ikke gjort mere for at udvikle lydsiden i spil hvadenten det så er binauel (stereo med rumfangsoplevelse) eller rigtig 5.1 lyd? 😎 🤡 :'-(


#45
jvj
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2008 00:33:42
Svar/Indlæg:
32/4
Andre end mig der ikke kan komme på i online multiplayer?

Den popper bare om med en besked om at serveren ikke er tilgænglig på nuværende tidspunkt...


sirkob
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2008 00:38:38
Svar/Indlæg:
481/1


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 08:04:07
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg er enig med at spillet er lidt skuffedende men der hvor det skuffer mig mest er dog i den fornemmelse man får af våbene. Det virker jo som om det er splatter geværer og du skal bruge mere end et skud i hovedet på dine modstandere før de dør.
Det er præcis en grund til jeg heller ikke spiller brothers in arms spillene der kan du også skyde en modstander 2-3 og nogle gange 4 gange i hovedet før de dør.

Der burde være en bonus når du tager dig tid til at sigte efter hovedet.


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2008 08:44:21
Svar/Indlæg:
454/68
Der er alt for mange spil der lever på grafikken og skrotter historie og gameplay. Folk er jo mere interesseret i det hotteste hardware og den flotteste grafik de kan sidde og savle over... det er synd. Jeg sidder stadig og spiller TIE Fighter fra 96 outdated grafik, men fedt gameplay.



Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 09:46:37
Svar/Indlæg:
638/62
#48

Jeg tager også mig selv i at spille rouge squadron til pc, det er nu nice... :D


#50
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 09:55:55
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg spiller stadig meget CSS 😛

Der kan man i det mindste lave one shot hs!

Og værst af alt i FC2... hvad sker der for granaterne? De dræber IKKE en skid, andet end biler mm. Man kan kaste den 2-3m fra en person uden de dør! Det er bare super latterligt!


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 11:21:17
Svar/Indlæg:
2872/90
Synes det sutter numse.. At man skal vade og køre så meget rundt ødelægger spillet total.. Så heller spille s.t.a.l.k.e.r eller crysis.

Men er enig i det som #23 skriver. det er gta i afrika 😕


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 17:46:36
Svar/Indlæg:
7111/480
efter af have spilet det siden udgivels er jeg også ved af køre jeg ldit trat i det det er det same igen og igen syns det er fedt nok men har det bare lidt nu af det kune være gjort lidt beder dog er det 100 X beder ind crysis syns jeg men der skal hiler ikke så meget til 🤣 nu venter jeg bare på Fallout 3


#53
jvj
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2008 21:03:48
Svar/Indlæg:
32/4
I kan da bare lærer at ramme🙂 Har intet problem med at lave headshots, eller one-shot-kill i bryst regionen...

En mand dør jo heller i virkeligheden af at blive ramt i armen eller skulderen osv... Så på det punkt synes jeg folk whiner for meget...

Og til folk der køre for meget rundt er der kun en ting at sige, brug busserne!?!? :yes:


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 21:17:21
Svar/Indlæg:
7111/480
53¤ nemlig jeg kan også godt drabe med et skud der er plasere ordenlig 🤣


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 21:48:15
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jo, kan man godt ramme med et headshot, især med sniperen, men han holder sniperen unaturligt stille. Nogle spil skal man holde en tast nede for at holde vejret, så riflen holdes så roligt som muligt, men ikke her. Her er den som monteret på en pyramide, også selvom man står på en skråning med det ene ben i vand på en (formodenligt) smattet flodbund.


#56
jvj
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2008 01:37:29
Svar/Indlæg:
32/4
55> Det har du jo så ret i, den del har de så valgt ikke at tage med...


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 08:14:27
Svar/Indlæg:
3332/33
#55 altså i princippet, hvis han er rigtig stærk og riflen er af letvægts-metal, så ville han jo godt kunne holde riflen helt stille 😀


Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 10:28:48
Svar/Indlæg:
825/76
"FarCry 2" er et ufedt spil!
Endelig blev det tydeligt at det grafiske trend med at alt skal være sandfarvet og brunt ikke duer. Du er i junglen, men alligevel ser alt støvet ud. Jeg syns at jeg bliver træt i øjnene af at se på det. Spillet er ikke til at holde ud hvis man ikke går rundt i tidsrummet 11-2 midt på dagen. Og hvad sker der for at de små grupper af vrede mennesker springer i deres jeeps ved synet af én når man kører forbi deres huse?

Det eneste der holds spillet lidt i gang for mig var at finde en trainer og få 999 diamanter så jeg kunne købe nogle vilde våben 😛 Snigskyttte riffel og hjemmelavede vejsidebomber, jov tak.


Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 10:34:38
Svar/Indlæg:
825/76
Jeg kan se det for mig.... Sådan bliver far cry 2 godt:

Nogen laver et mod hvor spillet spilles i COOP! Og man skal have en helikopter at flyve rundt i, den skal være armeret og skal aldrig løbe tør for benzin. Så er det slut med lange ensomme køreture. Bare flyv rundt og nak zebraer og indfødte med flammekasteren 🤣

-Og hvad med at skrue lidt op for farvemætningen?


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 10:50:52
Svar/Indlæg:
3332/33
hvaa, er lige så småt kommet igang med det, fik spillet af en ven. er en snigskytteriffel at foretrække frem for de der rustne ak'er ? 😛


Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 15:38:54
Svar/Indlæg:
825/76
#60
Meget! Især hvis du har mulighed for at købe en.
Det er bare lidt sjovt at fjenderne aldrig har problemer med deres våben 😛


#62
jvj
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2008 16:08:00
Svar/Indlæg:
32/4
Gadvide hvad ebgames tager for at købe det tilbage igen....


nikie
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2008 21:13:08
Svar/Indlæg:
24/2
jeg er enig med det er en skuffelse de siger grafikken sku være supreme men jeg kan ikk andet end brokke mig over naturen er flot men det er det små detajler man ska glo på hele tiden der er eledigt.
Syndes godt de ku ha gået det extra skridt.

Og en anden ting man bliver konstant overfaldet er idioter i jeeps der altid kører hurtigere end ens og er bare spild a tid og vis bilerne sprængere i luften fordi man lige leger med lidt sprænstoffer er man som sagt langt fra alt i en **** ørken...




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 21:25:23
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg er sgu næsten nødt til at købe spillet, bare for at kunne bitche med 😀

- jeg skal bare lige nosse mig igennem 'Crysis: Warhead' først 😳


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 22:17:51
Svar/Indlæg:
5874/1287
Lidt ros skal Far Cry 2 nu have, synes jeg. jeg er vild med den effekt at man aldrig forlader sin figur, hverken når man tager kort frem, åbner døre, stiger ind og ud af biler osv osv. Kun når man tager bussen "træder man ud" af sin figur.

Havde de gjort lidt mere ud af bilkørslen (mere sim. agtigt), kunne det have været en ganske sjov oplevelse at køre ude på savannen med en 4-hjulstrækker.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
03-11-2008 22:26:18
Svar/Indlæg:
2600/84
Suckfest... spillede det i 5 minutter (efter den meget lange intro), så blev det kedeligt... Eller rettere, så kunne jeg mærke det ville blive kedeligt.

Desudne var der også en kedlig bug med at der kom en stor sort firkant på mit objective, hver gang jeg prøvede at gå hen til det, hvilket gjorde det småsvært.

Men udover det et rigtig ringe spil imo... der er sgu langt imellem de gode nu om dage synes jeg.

Håber D3 bliver godt.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 22:50:28
Svar/Indlæg:
5874/1287
#66, jeg vil nu nok mene, at 5minutter til at bedømme sådan et spil er lige i underkanten medmindre selvf. man ikke bryder sig om FPS 😉, så dårligt synes jeg nu heller ikke spillet er, men indrømmet, der er da ting der kunne være lavet væsentligt bedre for man kunne føle samme intensitet som i det oprindelige DeusEx, mén dertil er historien i Far Cry 2 alt alt for løs.


#68
jvj
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2008 22:56:09
Svar/Indlæg:
32/4
Efter at have gennemført:

For mig manglede der fede mellemsekvenser, almindelige afrikanske mennesker!!! bygninger der kan ødelægges. En slutning der ikke efterlader en med en grov flad fornemmelse (men det er vel op til den enkelte hvad man synes)....

Irri ting:
-Har man dræbt nogen ved et tjeckpoint, er de der igen 5 minutter efter.

-Fandt aldrig ud af hvad pokker ens reputation skulle bruges til, temlig fladt.

-Grafisk er nætterne dårligt lavet, iforhold til dagene.

-Missionerne er alt for uopfindsomme (dræb ham, ødelæg den igen igen og igen, indtil der ikke er flere tilbage).

-Latterlig uopfindsomme køretøjer, ved godt det er afrika, men lidt mere opfindsom kunne de godt have været. Fandt kun en paraglider en gang 😕

-Hvor pokker er dyrne henne? Mangler elefanter der løber efter en, krokodiller i vandet så man ikke bare kan hoppe i og svømme, aber i trærne... og simba, eller ihvertfald løver, som jagter en og de andre dyr!!! Come on, hvor svært kunne det have været og smide i spillet, men kunne have været fedt at gå på jagt hehe :yes:

-Hvorfor virker radioen i bilerne ikke, savner toto-africa 😲 Og mangler et ekstra gear i de biler 😕


Positive:
Editoren er da meget nem og overskuelig, hvilket er det mest positive jeg kan komme med pt....
Godt våben arsenal, og fint med måden man kan gemme og hente andre steder, samt våben der går i stykker give også en ekstra dimision når man er i ildkamp...
"Leg ikke med ild", virker meget godt (Dog er flammekasteren for svag).


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 23:29:57
Svar/Indlæg:
3485/76
det kunne ha været fun hvis de havde lavet det sån så hvis man kørte for hurtigt udover en bulet vej, eller mange små hop så kunne man risikere at slå hovedet op i taget 🤣 sån så det blev sløret


sidenote: har i andre prøvet at man løber lidt ude i ørkenen og så besvimer man og vågner med det samme igen.. hvor det hele lige bliver sort


#70
jvj
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2008 00:08:45
Svar/Indlæg:
32/4
Jep the dessert will do that to you...


#71
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 03:57:35
Svar/Indlæg:
4156/111
Efter spillet spontant lukkede ned efter jeg havde gennemført en længere mission uden jeg nåede at gemme har jeg slet ikke spillet det siden 😐

Fandme nedern at skulle gennemføre den samme kedelig mission en gang til! Og to af mine venner er allerede døde. Så kan det fandme også være det samme! Skod spil 😩


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 09:24:39
Svar/Indlæg:
3332/33
jeg synes hvert fald, da man så trailers og sådan noget før det kom, da så det fedt ud med masser af indhold og fylde, men efter selv at have spillet det, så er det virkelig fladt og alle de lovede muligheder og fede ting fungerer bare slet ikke som det var hensigten.


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 11:21:34
Svar/Indlæg:
3485/76
#71 hehe det jo din skyld.. hold dem da i live 😀

#72 det er i vært fald pænt svært at lege stealth.. prøvede lige igår at tage missionen hvor du skal dræbe kongen hvor jeg kun vile dræbe ham der stod nede ved foden af bjerget og så kongen selv.. det tog SINDSYGT lang tid at komme forbi vagterne uden de opdagede mig.. så lige før jeg kommer ind til kongen så kommer der self en vagt og skyder på mig og så bliver alle alarmeret.. det sku rimelig provo de har gjort det så besværligt.. jeg vil ikke sige svært for det var det ikke, men besværligt 😕


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 11:56:27
Svar/Indlæg:
3332/33
#73 jamen da udviklerne sagde at deres ai var aggresiv da tænkte jeg "ja okay", men problemet er bare at de er unormalt sindssyge. bare man kigger på folk bliver man jagtet i bil med en kaliber 50. synes slet ikke det er fedt og realistisk. og hvor er alle de civile, tynde, udhungrede og aidssmittede mennesker ? der er kun "badguys". det sux, der er nemlig INGEN afveksling overhovedet. ingen nuancer. og derfor bliver det naturligvis utrolig kedeligt i længden.


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 11:59:40
Svar/Indlæg:
3485/76
#74 ja det kunne ha været fedt hvis man gik mellem en masse mennesker og så skulle regne ud fx hvem de "onde" var 😛


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 12:03:57
Svar/Indlæg:
3332/33
#75 ja for der synes jeg da assassins creed har sat standarden rimelig godt.


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 12:18:00
Svar/Indlæg:
3485/76
#76 tjooo udover at de jo bare er vagterne.. dem kan man jo rimelig nemt spotte


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 14:06:22
Svar/Indlæg:
3332/33
#77 men miljøet, omgivelserne, er tusind gange bedre og mere levende end i fc2 imo.


nikie
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2008 16:57:08
Svar/Indlæg:
24/2
Nogen der vil bytte mit far cry 2 for det der assassins creed :)
lyder som noget der ska testes :P


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 17:52:49
Svar/Indlæg:
3332/33
#79 ved du ikke hvad assassins creed er ? 😲


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 15:21:03
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det ved jeg heller ikke, men jeg er blevet hook'ed på Dead Space. Nogen der kender det?


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 15:45:39
Svar/Indlæg:
3332/33
#81 min kammi siger det er godt. og det ser pænt ud.


nikie
 
Overclocker
Tilføjet:
05-11-2008 16:04:20
Svar/Indlæg:
24/2
Jojo men er meget til FPS med guns ;)

Ikk det der rollespill jeg tæver dig med et sværd.
Men hører os privat Det sku være pengene værd.
Så måske jeg invistere i det næste gang jeg går på spil jagt. 🤣


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 16:08:13
Svar/Indlæg:
3332/33
#83 har ikke selv betalt penge for at spille det 😉
men imo synes jeg ikke det ville være alt for mange penge værd. stemning og miljø er godt, og gameplay i starten er fint. mekanismerne fungerer også fint, men kæft hvor bliver det også ensformigt. det er da meget sjovt at gå rundt og dræbe vagter, men i længden holder den ikke. vil dog sige at mellemsekvenserne er virkelig nice.

jeg er også selv mest til fps spil som crysis, men assassins creed er hvert fald mange gange mere underholdene end farcry 2.


nikie
 
Overclocker
Tilføjet:
05-11-2008 18:54:05
Svar/Indlæg:
24/2
Jeg ønsker bare mit warhead vil virke ordne ligt så jeg ku se spillet i fullscreen :/


simon14
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-12-2011 15:41:57
Svar/Indlæg:
135/19
ja farcry 2 ser virkelig fedt ud grafikmæssigt og sådan noget og det er fyldt med fede detaljer, men deres gameplay er virkelig noget lort. jeg havde klaret 27% af singleplayer, og det var bare det samme igen og igen. tale med chefen, kører i 10 min, dræbe en eller anden og kører i 10 min for at få en ny mission.. det er synd at spillet har så kedeligt et gameplay, når alt andet faktisk er got, det har f.eks en fed map editor og fede detaljer, som f,eks at man kan lave førstehjælp på sig selv


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 15:45:15
Svar/Indlæg:
593/56
#86
LOOOL det er så en 3 år gammel tråd, der sgu nok ikke mange idag der spiller FC2 længere


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 16:50:19
Svar/Indlæg:
5224/222

ja farcry 2 ser virkelig fedt ud grafikmæssigt og sådan noget og det er fyldt med fede detaljer, men deres gameplay er virkelig noget lort. jeg havde klaret 27% af singleplayer, og det var bare det samme igen og igen. tale med chefen, kører i 10 min, dræbe en eller anden og kører i 10 min for at få en ny mission.. det er synd at spillet har så kedeligt et gameplay, når alt andet faktisk er got, det har f.eks en fed map editor og fede detaljer, som f,eks at man kan lave førstehjælp på sig selv

simon14 skrev d. 18-12-2011 15:41:57


Hvordan finder man sådan en gammel tråd? (er oprigtig nysgerrig)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 01:36:42
Svar/Indlæg:
23132/740
😴


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 01:51:23
Svar/Indlæg:
8947/160
Udover det at det er en gammel tråd må jeg altså tilslutte mig klagekoret. For mage til lortespil skal man da lede længe efter. man kører jo mere rundt i bil osv end man er i egentlige kampsituationer. Det er vist det eneste spil jeg aldrig har gennemført, tror jeg stoppede ca halvvejs da det gik op for mig at det bare ikke blev bedre. :no: Synd da det er en fin gameengine der virkelig sclerer godt både med cpu og 1-2-3-4 stk gpu


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 03:49:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #90

Synes bare det var kedeligt. Føltes lidt som 'Everquest II' med bedre grafik... i Afrika... med guns... kedeligere... lortespil. Købte det. Prøvede 15-20 minutter. Så tog jeg en spiller, gik i seng, har ikke rigtig kigget på det siden.


rudian
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 04:04:43
Svar/Indlæg:
223/0
Farcry 2 er jo også bare en "jungle" simulator, med lidt fjender her og der.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 10:41:48
Svar/Indlæg:
8947/160
Det er bare synd når nu det er en god grafikmotor.