Nyt mediecenter.

Media Center d.  26. oktober. 2008, skrevet af welsyng
Vist: 1205 gange.

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
26-10-2008 17:31:02
Svar/Indlæg:
10/4
Vil til at bygge et mediecenter og har brug for lidt hjæp til hvad jeg skal købe af komponenter.

Kabinet - Skal være stilfuldt, nogen ider? Har tænkt lidt på et silverstone ML02SST til ca. 1600 kr.

Bundkort og cpu er jeg lidt blank. Den skal primært bruges til at se film, afspille musik, optage fra tv(har parabol med viasat) og lidt spil en gang imellem. Har tænkt mig at købe 2 trådløse xbox controller til den.

Tv Tuner er jeg også helt blank på hvad det skal være for en.

Så skal jeg have 2 gb ram i. Og jeg skal have et Blueray/dvd drev i den.

Skal have minimum 1 tb harddisk plads.

Hvilket lydkort skal der i?

Er der noget jeg mangler?
Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-10-2008 17:34:21
Svar/Indlæg:
14079/622
Hey - velkommen til.

Du er velkommen til, at tage en kigger i min tråd omhandlende samme emne: http://hwt.dk/forumthread.aspx...

kimc88

Superbruger
Tilføjet:
26-10-2008 18:30:18
Svar/Indlæg:
308/113
har selv det her
Systemet:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Phenom X4 9500 2.2 GHz

Corsair XMS2 2 x 2 GB / PC2-6400 / 800 MHz

Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB

Antec VERIS Fusion 430 -EC

PioneerBDC-202BK (Blu-Ray drev / DVD-brænder)

Hauppauge WinTV HVR-1300 (virker nok ikke med parabol med viasat)

Trust XpertClick Wireless Vista Remote Control RC-2400

Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit

http://coolerkit.dk/product.as...

http://coolerkit.dk/product.as... <- den satan kan køle din pc passivt men husk at købe kit til socket am-2 med

http://edbpriser.dk/Products/L...

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2008 21:49:28
Svar/Indlæg:
223/33
Ang. CPU. der skal det ihvertfald være en Dual du køber dig, da det kræver ret meget processer kraft for at kunne se film i HD. Jeg tror faktisk at det er miniums krav med Dual (hvis du skal se film i HD.)

Ang. TV.kort, der kan jeg klart anbefale dig et Hauppauge, i den model du nu end skal bruge til din antenne. Men vær opmærksom på at det ALDRIG er ligeså godt billede/signal som på dit TV. uanset hvilket tv-kort du køber.

Lydkort kan sagtens være Onboard.

--

Det som min erfaring er, nu efter at have haft mit mediecenter i et års tid nu, er at jeg måske skulle have haft købt en lidt størrer CPU. (har en AMD Duel 3800) ikke at den ikke ER stor nok, men nogen gange er den lidt sløv. Især fordi man måske tit convetere DVD'er om til AVI. så de kan ligge på harddisken (eller jeg gør) og det tager lidt en krig, og derved self. lyn-børge-hurtigt bruger en MASSE harddisk plads når man gerne vil have sine film liggende på selve mediecenteret. Så du skal nok måske regne med at din strømforsyning skal kunne trække en del harddiske. Men det er jo naturligvis ikke en nødvendighed, men hvis man som jeg er doven og ikke gider lette røveren efter en DVD. så 🙂

Venligst

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2008 19:42:25
Svar/Indlæg:
5421/53
#3 Nu vil jeg næppe tro at harddiske vil blive et problem for en strømforsyning.

Ellers vil jeg da sige at man har et problem i forvejen.

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2008 20:27:13
Svar/Indlæg:
223/33
Når man har 6 så tror jeg det begynder at hive lidt i strømforsyningen, så jo ;)
Og nu er PSU'er jo typisk ikke ret kraftige i Mediecentre :)

abou-

Superbruger
Tilføjet:
29-10-2008 20:31:17
Svar/Indlæg:
70/19
Sorry for offtopic, men #3 - Blue*, hvad bruger du til at konvertere DVD -> AVI ?

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2008 20:48:59
Svar/Indlæg:
223/33
abou-

1) DVD Decrypter
2) AutoGK

Dem bruger jeg.

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2008 18:53:16
Svar/Indlæg:
10/4
Takker for de mange svar, har fundet alle dele som jeg vil have i mit mediecenter nu og det bliver næsten identisk med det emillos skal samle.

Har dog et par spørgsmål.

1. Jeg har parabol fra viasat og har en boks fra fibernet, findes der et tv kort hvor jeg kan sætte både parabol og fibernet boks til? Hvis ikke, hvad skal jeg så kigg efter af tv kort til parabolen?

2. Nogen der har erfaringer med at sætte trådløse xbox controller til deres medie center og bruge den som en slags xbox også?

mooboo

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 19:05:24
Svar/Indlæg:
606/20

1. Du skal bare køre signalet fra fibernet boksen og fra parabolen til en tv-tuner, så ikke noget krev til tv-tunreren der, du skal dog have et kort med to indgange eller 2 kort i maskinen. Du kan så dog kun se den ene kanal som f.eks. parabolen står på.

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2008 19:12:54
Svar/Indlæg:
10/4
Så det ville egentlig være nemmere bare at køre parabolen uden mediecenteret og så bare sætte fibernet til mediecenteret?

Syns det lyder bøvlet hvis man kun kan se den kanal som parabolen står på

Syns der er så mange forskellige typer kort eksembelvis dvt-b dvt-c eller hva de nu hedder, hvad passer til en fibernet boks og parabol?

mooboo

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 19:16:10
Svar/Indlæg:
606/20
#10 Desværre det eneste du kan gøre, dit parabol signal skal igennem parabolboksen, her hvor dit kort sider i. Kommer dit fibernet tv signal bare fra stikket af? Ikke noget med at køre det igennem en boks først?

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2008 19:19:31
Svar/Indlæg:
10/4
Det kommer fra en boks af, har på fornemmelsen at det vil være det samme resultat som med parabolen, at den kun står på den kanal boksen er sat på?

Har dog mulighed for at køre det med et kabel uden boksen, men så skal jeg bare betale ekstra for det, men det er jeg villig til hvis det er det der skal til.

mooboo

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 19:28:33
Svar/Indlæg:
606/20
Jeps hvis signalet kommer igennem en boks, så står du i samme dilemma som med parabolen. Man kan så sige du er nu uden mediecenteret stadig skal skifte kanal på de 2 bokse, så ved ikke hvor meget det betyder for dig.

Hvis du har muligheden for at slippe for boksen, ville det jo være kanon

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2008 19:31:34
Svar/Indlæg:
10/4
det har jeg mulighed for nemlig, men hvilket tvkort skal jeg så på udkig efter? Er det bare en almindelig tvtuner?

Edit.

Hvilket kabel skal jeg egentlig bruge til at forbinde et medie center med mit tv?
Og så skal jeg vel også have et kabel der overføre lyden til fjernsynet, men hvilket?

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2008 22:24:25
Svar/Indlæg:
223/33
Jeg kan ikke rigtig hjælpe mht. til TV-kort, kan sgutte finde rundt i alle de forskellige kort der er osv. Jeg gjorde det i sin tid at jeg ringede til forhandleren og fortalte præcis hvordan jeg modtog mit signal, og så fortalte han mig hvilke et jeg skulle have. :)

Hvis du har mulighed for at tilslutte et HDMI. stik/kabel, fra dit MC. til dit TV. så er der både lyd og billede i sådan et kabel.