Netproblemer - Steam generelt

Spil d.  26. oktober. 2008, skrevet af Mr. Anderson
Vist: 758 gange.

Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 18:06:30
Svar/Indlæg:
4107/224
Hejsa.

Det her problem har efterhånden naget mig i et godt stykke tid efterhånden, og nu lukker jeg altså alle mine frustrationer ud hér.

Jeg har net hos Yousee, og det virker generelt ikke som det skal. 2 gange har jeg oplevet at de har mistet forbindelsen til netværket i mit område, og det har jeg brugt 30 minutter på at finde ud af begge gange (supporten hos dem er ikke så skarp, og så blev jeg stillet om 4 gange).
Af og til skal jeg også op og tænde og slukke for mit modem, før det gider at give mig netforbindelse.
Disse ting er dog ikke de værste.
Det spil jeg spiller lige for tiden, er Counter-Strike, og det virker generelt heller ikke.
Nogen dage kan jeg være heldig at jeg kan joine en server og så spille derpå uden noget som helst, andre gange, så kommer jeg ind, og spiller i 5 minutter, for så at få den lille røde besked i hjørnet ''connection problems''.
Når det er på sit værste, kan jeg kun lige komme ind på serveren, og så mister den forbindelsen når jeg skal vælge teams. Andre gange kan jeg ikke engang komme ind. Så går den i stå ved ''parsing game info''.

Jeg har testet om det evt. var mit CS den var gal med, men det er det ikke. Alle mine andre online spil på steam virker heller ikke.
Jeg har lige skiftet bundkort, og det gjorde det også med mit forrige.

Hvad kan være galt?
Jeg har tænkt mig at ringe til supporten igen i morgen, for at spørge dem til råds, selvom jeg ikke regner med en brugbar løsning.

Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 18:16:10
Svar/Indlæg:
1268/80
Hvor hurtig er forbindelsen?, og har du fået opgraderet "gratis" din internetforbindelse inden for det sidste stykke tid?


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 18:19:11
Svar/Indlæg:
2388/52
Det er en generel fejl - jeg har heller ikke kunnet spille de sidste par dage da jeg har haft packetloss på 50% +

De tror at det muligvis er den nyeste opdatering til netgear routerne. Men ring ind og fejlmeld den, jo flere der gør det, jo bedre en idé får de om problemet..


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 18:21:21
Svar/Indlæg:
2388/52
og det er ikke kun steam spil, men alle..
de tænkte åbenbart ikke på at tjekke for packetloss vedr. spil inden de frigav opdateringen


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 19:04:48
Svar/Indlæg:
4107/224
Hmm, rart at høre jeg ikke er den eneste.

#1 Ja, fik opgraderet til 10/1 for en måneds tid siden... Det kan godt passe at det var der problemet startede

#2 Det gør jeg i morgen, og så poster jeg hvad jeg fik ud af det hér 🙂

#3 Virkelig ubetænktsomt.. Det er ret irriterende at man ikke kan fordrive en søndag aften på en ordentlig måde ☹


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 19:25:09
Svar/Indlæg:
2388/52
#4
Absolut enig.
Jeg har så ikke fået opgraderet min forbindelse og har stadig 4mbit/256, men det hele begyndte efter at de udgav opdateringen til netgear routeren.. men som ham kasper jeg snakkede med, så kunne det sagtens tage en uge at gå al koden igennem for at finde fejlen, og om nødvendigt måtte de få netgear til at smide en ny firmware så de kunne få rettet det tilbage til den de opdaterede fra


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 20:32:51
Svar/Indlæg:
5421/53
Mit net har også været en del sløvt her på det sidste.

Har også en del tabte pakker 😕, Men mit modem er vidst også 8 generationer gammelt :|


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 21:01:24
Svar/Indlæg:
4107/224
#5 Håber snart de får det løst i hvert fald. Anyways, så giver jeg dem et kald i morgen.

#6 Hvor længe har du lige haft net hos dem så 😛


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 21:08:28
Svar/Indlæg:
2388/52
#7
Jeg er 99% sikker på at vi har det samme problem..men ja, jeg håber saftsuseme også snart de får det løst.. savner at uddele tæsk i cod4 :P


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 21:18:05
Svar/Indlæg:
4107/224
#8 Hehe, det må jeg også ha' anskaffet mig en dag 😛


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 21:48:37
Svar/Indlæg:
2388/52
#9
du kan købe det igennem steam :P men så ved jeg så ikke om du kan tweake din config..


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 21:50:29
Svar/Indlæg:
4107/224
#10 Mon ikke man kan få sådan noget brugt 🙂


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 22:05:30
Svar/Indlæg:
2388/52
#11
Jeg tvivler på det :)


OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 23:49:31
Svar/Indlæg:
1262/95
Jeg kommer med at skud her, men hvis der skulle være fejl i den nyeste firmware, er det så ikke bare at smide en ældre på igen?

Men OK, når det er TDC skulle det ikke undre mig at det er et eller anden skramler custom pis, de selv sidder og fedter med, så det kommer til at tage en evighed før de får fundet en evt. fejl.


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 23:51:18
Svar/Indlæg:
4107/224
#13 Det skulle ikke undre mig. Men jeg skriver tilbage i morgen aften hvad jeg fk at vide...


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 11:32:05
Svar/Indlæg:
2388/52
#13
Spurgte netop ham teknikeren om præcist det, men nej man kan ikke downgrade firmwaren, de skal få netgear til at lave en ny med den gamle firmware - den sidste der virkede altså.. men de ville lige selv lede firmwaren igennem for fejl..

men jeg ringer også derind idag og bliver måske lidt sur og vil have godtgørelse for at jeg ikke kan bruge nettet fuldt ud.


OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 11:41:47
Svar/Indlæg:
1262/95
#15 Det mener jeg også du er i din fulde ret til.
Hvis TDC har givet dig et fejlbehæftet produkt eller har sørget for at dit produkt er i en ringere stand, så vil jeg mene at de skal give dig en eller anden form for kompensation.


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 12:03:07
Svar/Indlæg:
2388/52
fik så ikke lige spurgt om det nu her.. men hvis det ikke virker i morgen så bliver jeg nok lidt sur, for så er det en hel uge jeg ikke har kunnet slippe for at tænke på lektierne - onlinespil er en meget god ting til at glemme de forbandede lektier :P

men ham jeg snakkede med nu her, han sagde at de ville teste et par ting nu her i eftermiddag, så håber fandme de finder fejlen!


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 18:57:48
Svar/Indlæg:
2388/52
Nå Mikkel, fået ringet til dem?


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 19:40:48
Svar/Indlæg:
4107/224
#18 Jeg er først lige kommet hjem fra arbejde, så jeg har ikke fået ringet til dem i dag, men det gør jeg i morgen. Promise 😉


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 19:43:24
Svar/Indlæg:
2388/52
de lukker kl 21 ;)


OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 20:43:10
Svar/Indlæg:
1262/95
Der sidder sgu da ikke nogen hos TDC kl. 21.00 om aftenen ?


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 21:10:49
Svar/Indlæg:
2388/52
jo, de sidder der til kl 21 og tager telefonerne :) står også ved deres åbningstider


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 21:15:02
Svar/Indlæg:
4107/224
#21 Jo, det gør der faktisk.. Den tekniske support lukker dog kl 20.00

#20 Jeg prøvede at ringe til dem, og jeg kom sgu igennem på første hug!

''Yousee support, hvad kan jeg hjælpe med?''

''Hej, mit navn er Mikkel Andersen, og jeg har oplevet lidt problemer med jeres net her på det sidste.''

''Okay, hvor bor du henne?''

''Skødstrup.''

''Hvor ligger det?''

''Tæt ved Hornslet''

''Det ved jeg altså ikke hvor ligger. Jeg ved bare der er problemer i roskilde-området''

''Okay. Mit problem er det, at mit net ikke har fungeret optimalt de sidste par uger. Når jeg spiller spil over internettet, så vil det ikke du...''

''....................................Ehhh... Der er ikke nogen problemer med nettet så vidt jeg kan se?''

''Nej, men det er også kun hvis jeg spiller spil der kræver internet, at det ikke virker. Er der andre der har ringet ind med lignende fejlmelding?''

''.............Nej, det er der ikke. Det er ikke en fejl fra vores side, da det virker fint''

Og jeg kunne blive ved... i bund og grund kørte det bare sådan frem og tilbage, og så endte hun samtalen med at jeg skulle ringe igen i morgen, og så få fat på teknik-supporten.

Tjekkede lige om det virkede her nu.. Jeg kunne spille CS i godt og vel 3 minutter, så fik jeg connection error... 😕


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2008 22:52:30
Svar/Indlæg:
2388/52
haha, du skal bare have fat i Simone eller Karsten - den sidste kan jeg ikke lige huske.. og fra teknikken skal du bare have fat i Kasper.. de ved alle sammen hvad der foregår - og både simone og Karsten kan huske mig - har ringet ind 5 gange og de sidste 2 gange kunne de fandme huske mig !! og det var altså i onsdags jeg ringede første gang :/


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 15:14:05
Svar/Indlæg:
2388/52
okay nu fik jeg så også fat i nogle af tumperne derinde - selv inde ved udvidet teknisk support :/ - og så afbryder de fandme midt i samtalen! nå, men mail skal sendes til en som sidder med problemet - ingen udsigt på at det bliver bedre i den nærmeste fremtid :(


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 18:18:20
Svar/Indlæg:
4107/224
#25 :'-(