direkte trådløs løsning

Diverse d.  26. oktober. 2008, skrevet af Jazzy2tm
Vist: 413 gange.

Jazzy2tm

Superbruger
Tilføjet:
26-10-2008 21:42:31
Svar/Indlæg:
77/21
Hey Hwt'ere :)

Nu skal jeg prøve at forklare jer mit problem, for det er lidt indviklet.
Jeg er i den situation at jeg stadig bor hjemme, og min far har kontor 4 etager neden under vores lejlighed, her kommer så spørgsmålet:
Findes der er anden løsning for at vi kan dele internet, end en trådløs router (den har meget dårligt signal) eller en ledning?
tænkte på noget ligesom wiimax, bare på kortere afstande? F.eks. en usb ting man satte ind i sin computer og ind i en alm router, og så køre den bare max?

Help! :)
micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 21:57:20
Svar/Indlæg:
713/74
Eneste rigtige løsning er, at trække et cat 5e kabel.
Det kan gøres! selvom det er tricky! i nogle tilfælde. Men Skaf de ting i skal bruge.
Planlæg det ordentlig og wupti et par timer senere Kører det perfekt!!
evt en switch, accespoint, router ekstra.
Men ved jo ikke hvad i skal bruge det til helt præcist!
men vi kan da tune ind på det

Jazzy2tm

Superbruger
Tilføjet:
26-10-2008 22:06:33
Svar/Indlæg:
77/21
Hvad er et cat 5e kabel? :)

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 22:44:18
Svar/Indlæg:
2823/238

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 23:42:31
Svar/Indlæg:
1262/95
#2 Et cat5e kabel er det som vi andre vil kalde et netkabel, der er forskellige "kvaliteter" af netkabler, men det linker #3 til.

Jeg vil også klart mene at du bør trække et kabel, det du bare skal være opmærksom på det er at et normalt netkabel (eller cat5e kabel, så kan micbanand også være med) helst ikke må overstige 100 meters længde, faktisk siger nogen max 90 meter.

Bliver samlet kabel længder over 100 meter skal du over og kigge på et fiber kabel i stedet, den løsning er dog væsentlig dyrere end hvis du skulle trække et almindeligt netkabel.

Du kan måske nok få noget trådløst til at køre men jeg tvivler på det vil være specielt stabilt eller af specielt god kvalitet.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2008 23:48:03
Svar/Indlæg:
2072/117
Prøv og lån en bedre trådløs router og prøv at se hvordan forbindelsen er med den?

Skal self. være en bedre model, dog ved jeg ikke hvad din far har nu, men jeg kan fange min Airport Extreme 100m fra hvor den står, og det er gennem 1 mur og forskellige ting og sager.

Prøv alt. og experimentere med placeringen af din fars nuværende router, for at se om du kan få bedre signal.

btw. N-Draft kan anbefales!