Hej HWT 🙂 Jeg har et problem med mit nuværende bundkort (P5N-e SLI), da det ikke kan understøtte 4 GB RAM (som jeg har købt og betalt ☹). Jeg kan på nuværende setup køre 3.6 GHz stabilt.
Mit request er derfor: Et bundkort der kan overclocke til min. 3.6 GHz og understøtte 4 GB RAM. Alternativet kunne være et bundkort med DDR3 og nye RAM, men virker som en bekostelig affære pt.
Foxconn - Mars. http://hwt.dk/literaturedetail... Chipsettet er af lidt ældre dato, men hvad skal man med et nyere når det her setup gir de andre baghjul! Nok ikke den højeste FSB. Men klippe stabilt.
Ud fra at kikke lidt på specs på de forskellige kort synes jeg at P5Q PRO lyder som et meget godt kort. Er der mulighed for at sætte noget aktiv køling på? (bare en mulighed, ikke et krav)
Kan på det varmeste anbefale ASUS P5Q Deluxe. Min E8400 Clocker til 3,6 Ghz med standardt spænding. Med forhøjet CPU og NB Volt, kører den 4,0 Ghz, har sat aktiv køling på NB (Thermaltake Extreme Spirit) og passiv på SB(Enzo tech).
Vil jeg heller ikke mene, har fx ikke fået noget ekstra oc ud af skriftet fra mit gamle Giga P35-DS4 til P5Q-D med vand på cpu -5ghz som max. Men det havde nok ikke været muligt at hive det gamle op på 6ghz+ som p5q-d har rundet.