som #18 og siger det, så er der rigtig meget psykologisk i det...
der er stadig lige så mange penge i verden, som der var for et år siden...
de er bare frosset fast...
når det kommer til stykket, er det frygt for at miste, der har fået hele markedet til at styrte sammen...
det startede med at det gik ned for bankerne,
det kunne folk mærke, i form af en meget spændt stemning, det blev pludselig svært at låne penge, og en rentestigning ventede lige om hjørnet...
dette bremsede boligmarkedet, da folk pludselig ikke var så intereserede i at købe nye huse,
fordi folk ikke vil have nye huse, har diverse håndværkere ikke noget at lave,
tømre, elektrikkere, VVS'ere osv
fordi VVS'erne ikke har noget at lave, køber de ikke længere så mange varer hjem;
det kan fks være cirkulationspumper,
fordi de ikke gør det, har nogle af de store firmaer her i landet, som grundfoss ikke noget at lave...
fordi grundfoss ikke har noget at lave, bestiller de ikke nogle emner fra maskinværksteder, som der jeg fks arbejder(jo vi har også måtte fyre folk)...
fordi vi ikke har noget at lave, bliver alle der arbejder "under" os, ramt...
sanistål der levere materialer, Sandvik coromant, danatool, LM og alle andre der levere værktøjer bliver ramt
og fordi de bliver ramt, bliver alle under dem ramt...
men men, alt det har, bliver jo så igen forstærket af den frygt faktor der ligger bag alt dette...
ALLE, som er pårørt af dette,
bankfolkene, bankernes kunder, håndværkerne, husejerne, dem på grundfoss, dem på mit firma, og igen alle dem som kommer under os...
vi er jo alle sammen bange for at hele verden går istå.
og derfor holder vi jo lige lidt igen med forbruget,
jeg havde fks tænkt mig at købe ny skærm her sidst måned, men som situationen er nu, venter jeg da lige lidt, og ser tiden an...
og sådan har alle det, og det er DET, der sætter verden istå, at der ikke er nogen der tør bruge noget.! 😐