Defekt bundkort rma ved asus

Diverse d.  28. oktober. 2008, skrevet af Rasmus66
Vist: 757 gange.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 09:47:33
Svar/Indlæg:
8762/174
Jeg har her igår købt og afhentet et bundkort som jeg har købt brugt.
Det er et Asus maximus Extreme X38 og da jeg satte det i min pc og startede pc'en da gav det lige en pæn lille røgsky og grim ubehagelig lugt af brændt bundkort 😩
Så jeg står nu med at bundkort som ikke kan en skid og det er mit andet asus board som laver dette nummer med at gå op i røg ☹
Det er monteret 110% korrekt og jeg ved at jeg har gjort det rigtigt 😉

Problemet er bare at bundkortet er købt i 12. måneder 2007 ved det gamle shg og som nogen ved så laver det nye shg ikke de skide rma sager mere som hører inder gamle shg ☹
Så jeg skal have lavet en rma igennem asus. Jeg har haft fat i deres telefon servie og den var sku ikke noget af råbe hurra for 😐
Jeg fik fat i en telefon svare som sagde jeg skulle trykke alt efter hvad jeg ville sprøger om og da jeg havde trykket at jeg vil spørger om bundkort og andre komponenter så fik jeg bare af vide at jeg skulle sende en mail virkelig noget af en telefon service 😲

Mit spørgsmål er så hvor ind i helvede (undskyld sproget) skal jeg sende bundkortet hen og hvem skla jeg kontakte hvis jeg skal have lavet en rma??
Jeg står jo lidt med håret i postkassen da jeg ikke aner hvad jeg skal gøre.
Derfor vil jeg godt lige have fat i nogle som har lavet rma igennem asus før for lige at høre hvordan det lige forgår for jeg vil gerne have ombyttet det bundkort da det ikke er ældre inde det er og jeg har testet på livet løs på det med 2 cpuer, 3 grafikkort og mine corsair ddr3 ram og det booter ikke og jeg kan se at der ikke kommer strøm til cpu'en da køler pastaen ikke smelter hvilket jo vil sige at cpu'en ikke tænder.

Hvis der er nogen er nogen som lige kan give mig et svar på mine spørgsmål så ville det være virkelig kanont da jeg virkelig ikke aner hvad jeg skal gøre?
Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 11:56:14
Svar/Indlæg:
8762/174
slet ingen som kan hjælpe 😕

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 12:24:26
Svar/Indlæg:
990/50
Jeg ville nok lige prøve at ringe til dem og høre http://dk.asus.com/aboutasus.a...

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 12:34:08
Svar/Indlæg:
826/60
SHG.dk formidler kontakt til Asus.

De nye ejere af shg.dk-navnet har lavet en speciel-aftale med Asus fordi man ikke kan sende defekte produkter direkte til Asus; det skal altid igennem en forhandler. Garantien er fra Asus (de checker serienummeret),shg.dk er bare formidler/"postmand".

Du skal blot indsende bundkortet til shg.dk med fejlbeskrivelse og kopi af købsfaktura og så sender det nye shg.dk bundkortet for dig til Asus.

Har selv prøvet det; det tog lidt over 3 uger. Men fik ombyttet 😀

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 12:45:16
Svar/Indlæg:
8762/174
#2 jeg har ringet til dem og et var en l**** telefon svarer jeg fik fat i.
Også for man bare af vide at man skal maile til dem 😲
tak for den service 😐

Men jeg prøver lige at kontakte shg så 🙂

EDIT:

Nu har jeg fat i shg og det er rigtigt nok at de så laver en rma ved asus 🙂
Så #3 du har lige reddet min dag mange tak for det 😀

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2008 14:21:16
Svar/Indlæg:
8762/174
Jeg opper lige denne tråd da jeg er så glad idag 😀

Synes også lige at Shg skal have en roser med på vejen efter alt det dårlige man har hørt rundt omkring. Jeg sendte pakken ind til dem onsdags i sidste uge med kviteringer osv plus det defekte bundkort.
Jeg sendte idag en mail for lige at få en status på hvor langt de var nået.
5 min efter så har jeg en mail på at bundkortet er sendt videre til asus og rma nummeret er som følgene xxxxxx

Synes det er rart at se shg virkelig kan levere lidt service oven på deres lidt uheldige konkurs og ret så dårlige opkøb.

Det er utroligt så lidt der skal til for at få en i godt humør 🙂

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 10:13:22
Svar/Indlæg:
8762/174
ENDELIG!!

Så for jeg bundkortet hjem imorgen og det tog "kun" 2 måneder 😐