Ekstrem lydsvag køling...

Køling d.  28. oktober. 2008, skrevet af tommy_f
Vist: 760 gange.

tommy_f
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2008 17:57:28
Svar/Indlæg:
2/1
Kan jeg ikke snige indlægget ind under denne kategori, når det målet er noget ekstrem lydsvagt - eller skal det være ekstrem koldt? 🙂

Jeg har overvejet at erstatte min std. blæser fra Intels E6750 Box, med denne: http://www.multimediaworld.dk/...

Kan det fåes bedre eller er der noget andet i vejen med den ide? Jeg er så træt af, at høre på det larm konstant.
red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
28-10-2008 18:02:54
Svar/Indlæg:
7881/1165
der er bl.a. scythe ninja2 som er en del bedre, når det handler om lav luftflow. Dernæst køb en blæser der har noget at byde på. F.eks. noctua 120mm. De er dyre, men har højere lufttruk og men kan tvinge ca. 200-400rpm ekstra ud af dem, i forhold til andre blæsere.
Bedste bud er swiftechs mini-vandkøling. Hvis man har råd. Ekstremt effektivt, og med noctua skulle der også være massere af plads til overclocking eller meget varme processoere,

og velkommen til vores ualmindelige hyggelige forum 😛


tommy_f
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2008 18:12:36
Svar/Indlæg:
2/1
Mange tak :)

Jeg er vel som udgangspunkt interesseret i så få rpm som muligt? Des færre omgange den kører, jo mindre må den alt andet larme... det er vel derfor, at store blæsere er bedre end små hvad angår støj.

Processoren er ikke oc'et og bliver det heller ikke. Hvis jeg tester begge (dual core) med 100% workload toppen temperaturen på 56grader uden kabinetkølerne tændt. Såvidt jeg kan forstå, kan den tåle meget mere?

Jeg kan kun finde denne Ninja på EDBPriser:
http://edbpriser.dk/Products/L...

Hvis jeg skal have vandkøling, bliver det noget med at kører slangen fra akvariepumpen (950liter/timen) forbi computeren - så slipper jeg også for varmelegmet i akvariet 🤣


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2008 18:33:49
Svar/Indlæg:
813/49
Cooler Master V8.

Den bedste luftkøler jeg har prøvet. Og en af de mest lydsvage.

Det kunne være seriøst sejt, hvis du koblede dit akvarie på nogle kølehoveder i PC´en. Selve kølehovederne har nok ikke så godt af det i længden, og du ville nok have rimelig meget down-time på PC´en, for at rengøre slanger og kølehoveder. Men er du gal, hvor ville det være sejt. Så måtte du klart skrive en gæsteartikel om det projekt !

😲


wilson
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2008 18:35:18
Svar/Indlæg:
779/21
thermalright ultra 120 extreme + shcyte flex 🙂


tommy_f
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2008 18:44:39
Svar/Indlæg:
2/1
thermalright ultra 120 extreme
... det ligner en, der kan klare jobbet uden en køler. Hvis jeg lader kabinetblæserne kører?

Hvis jeg nu kørte vandet forbi pc'en på vej tilbage i akvariet, så er vandet jo renset. Det er ferskvand, så ingen problemer med salt.


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2008 18:47:29
Svar/Indlæg:
813/49
Jamen, hvad skal jeg sige, andet end GO akvarie-køling ! :yes:

Det ville virkelig være enestående. Husk artikel, detaljeret med masser af pics.