Pc fryser periodisk.

Diverse d.  28. oktober. 2008, skrevet af Katron
Vist: 528 gange.

Katron

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2008 17:59:11
Svar/Indlæg:
7/3
Hey all.

Efter min internet forbindelse for en måned siden, blev opgraderet til 10/10 Mbit, har jeg fået et irriterende problem. Min maskine fryser af og til, når båndbredden ydnyttes fuldt ud. Det sker ikke med fast interval. Nogle gange efter kun en halv time, og andre gange er det ikke sikkert der sker noget.

Jeg synes jeg har prøvet alt, men vil ikke udelukke jeg har stirret mig blind på et forkert problem, og koncentreret mig om dette.
Kom med nogle tips, også selv om de måske virker latterlige. Det kan være jeg har glemt at tjekke de mest basale ting i farten.

Min maskine er ikke købt igår, men den er heller ikke tabt bag en vogn.

Specs:
Mobo: gigabyte P35-DS4
CPU: Intel core2duo E6600
RAM: Hyper X DDR2 PC6400
GFX: Asus GF 7950GT
HDD: 2* WD 350Gb 7200 sata2 og 1* WD 500Gb 7200 sata2
PSU: shg comp 750W
Windows XP Home edition 32 bit.

Skidtet sidder i et Aerocool cabinet, som er godt ventileret med 4 120mm blæsere, samt 120mm blæser i PSU. Jeg har temp overvågning på det meste. Jeg har ikke overclocket nogle af delene.

CPU: 27 grader
GFX: 36 grader
HDD: 33 grader. (Måling sidder på den midterste)
Northbridge: 42 grader
Case: 30 grader.

Det eneste jeg jeg lige nu har en mistanke til, er mine ram. Med mit Pc setup, burde jeg vel egentligt køre med DDR2 PC9500, for at komme op på fsb 1066. Men kan rammene blive for varme af at downloade / uploade med 1,5/1,5 Mb/sek???

Maskinen har kørt lidt over et år, uden problemer, men 2 timer efter ny internet opkobling, fryser maskinen første gang. Hvad er der galt??? Hjælp??