Regsvr32... Registrering af dll fil

Software d.  29. oktober. 2008, skrevet af SirSchumii
Vist: 918 gange.

SirSchumii

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2008 14:38:54
Svar/Indlæg:
2/1
Hej nogen der ved hvorfor jeg får dette svar: LoadLibrary("mfc71.dll") mislykkedes - Det angivne modul blev ikke fundet.. når jeg prøver at registrere mfc71.dll?? filen er lagt i sytem32 ...

Jeg har for nyelig geninstalleret min computer totalt, men før dette virkede det fint når jeg brugte denne fremgangsmåde..
Ps. min komando promt ser følgende ud : regsvr32 mfc71.dll

TommyN

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2008 15:01:53
Svar/Indlæg:
232/16
Har du prøvet at skrive hele stien til dll-filen?

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2008 17:57:21
Svar/Indlæg:
1262/95
regsvr32 c:\windows\system32\mfc71.dll bør virke som #1 også skriver.

Det er selvfølgelig en forudsætning at windows\system32 ligger på C drevet.

SirSchumii

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2008 18:07:07
Svar/Indlæg:
2/1
Hvordan mener du ?? jeg har åbnet cmd "komando promt" deri skrev jeg : regsvr32 mfc71.dll .. men det mislykkes (virkede for 3 mdr siden)... jeg har lagt dll filen i system32 mappen inden registreringen....

men når mfc71.dll ligger i system32 eller i det pågældne programs mappe (uden at være registreret) så begynder programet at bede om msvcr71.dll før den beder om mfc71.dll..

jeg fatter det ikke for det har jo virket fint før..

jeg kan desuden også godt registrere andre dll filer via cmd så det er ikke det der trykker..

Håber du kan hjælpe mig ..

SirSchumii

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2008 18:25:46
Svar/Indlæg:
2/1
Har nu prøvet at åbne så mit cmd vindue så stien så sådan ud: c:\windows\system32

Derefter skrev jeg regsvr32 mfc71.dll men med samme resultat.. :no:

hvis jeg går efter denne sti:c:\windows\system32\mfc71.dll siger den så at mappen ikke findes "da dll filen bare ligger løst i system32"

Det er virkelig mystisk jeg har også geninstalleret min computer flere gange og det har heller ikke hjulpet..

når jeg ligger filen i mappen system32 er der så ikke et eller andet sted i windows der skal "autoregistrere" at den er der så systemet så kan finde den når jeg prøver at registrere den ??

for der må jo mangle noget

tænker at grunden til jeg fik det til at virke for 3 mdr siden er fordi det var en flere år gammel installation & gennem tiden er der jo blevet fyldt op med gamle dll´er fra gamle slettede programmer og lignene..

& de kunne jo være grunden til det fungerede dengang.